راهپیمایی روز قدس - تهران ـ 1

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که از ساعت 10 و 30 دقیقه امروز همزمان در تهران و 900 شهر کشور آغاز شد، با شکوه هرچه‌ تمام‌تر و با حضور گسترده مردم روزه‌دار ایران برگزار شد.

 در این مراسم که بیش از چهار هزار عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی آن را به صورت مستقیم پوشش داده‌اند، شخصیت‌های کشوری و لشکری همراه با مردم حضور یافتند و انزجار خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند.

در این راهپیمایی که امسال با شعار «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» در تهران و سایر استان‌ها و بیش از 85 کشور جهان برگزار شد، اقشار مختلف مردم از مسیرهای 10 گانه تهران به سمت میعادگاه نماز جمعه در دانشگاه تهران حرکت کردند.

مردم سراسر کشور در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»، «الله اکبر» و «هیهات من الذله» در طول مسیر راهپیمایی حرکت کردند.

این راهپیمایی که اولین مراسم ملی پس از حادثه تروریستی 17 خرداد در تهران بود با حضور گسترده نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران به صورت کامل تامین شد.

مترو تهران هم برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان روز قدس، از ۹ صبح روز امروز تا پایان مراسم به صورت رایگان به ارائه خدمت به مردم پرداخت.

قطعنامه پایانی روز جهانی قدس؛ زوال و نابودی رژیم صهیونیستی اولویت اول جهان اسلام است

همچنین شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام کرده و تاکیدکردند که زوال و نابودی رژیم صهیونیستی اولویت اول جهان اسلام بوده و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد محکوم است.

 

لاریجانی: رژیم صهیونیستی مادر تروریسم است

بر اساس این گزارش، همچنین در مراسم پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی مادر تروریسم است و ما جریانی پلیدتر از اسرائیل غاصب که باعث آواره شدن چند میلیون فلسطینی و کشته شدن چند هزار لبنانی و فلسطینی شده است، نداریم.

 

خطیب جمعه تهران: ولیعهد ناپخته سعودی بچه‌تر از آن است که مسائلی علیه ایران مطرح کند

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران نیز طی سخنانی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، با اشاره به اظهارات اخیر ولیعهد جدید عربستان علیه ایران، گفت: ولیعهد عربستان گفته است ما جنگ را به تهران می‌کشانیم که در جواب وی باید گفت عربستان بچه‌تر از آن است که این کار را بکند.

 

نمایش موشک‌های «ذوالفقار» و «قدر» در راهپیمایی روز قدس تهران

در حاشیه این مراسم، موشک‌های ذوالفقار و قدر سپاه با هدف نمایش قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در ⁧مسیر راهپیمایان روز قدس تهران به نمایش در آمد. سه فروند موشک‌ بالستیک «ذوالفقار» و «قدر» سپاه پاسداران در مسیر راهپیمایی روز قدس در چهارراه ولیعصر به نمایش درآمدند و مردم در حال شعارنویسی بر روی این موشک‌ها هستند.

موشک‌های زمین به زمین «ذوالفقار» با برد 700 و «قدر» حدود 2000 کیلومتر از موشک‌های میان‌برد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به است که به تازگی در عملیات لیله‌القدر علیه مواضع داعش در دیرالزور استفاده شد و تلفات سنگین به تروریست‌های تکفیری در سوریه وارد کرد.

در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس هم‌چنین حرکات نمایشی و ورزش‌های رزمی از سوی هموطنان‌مان روی پرچم رژیم صهیونیستی انجام شد.

* معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از دقایق ابتدایی آغاز مراسم روز قدس از مسیر خیابان کالج به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند.

قدس بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام است

فخرالدین دانش آشتیانی هم در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که امام راحل(ره) هم فرمودند روز قدس نماد وحدت مسلمانان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است. ا

* امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در راهپیمایی روز قدس تهران حضور یافت.

روز قدس، نماد اتحاد و همدلی ملت ایران برای دفاع از آرمان فلسطین است

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز صبح امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز قدس همواره مساله اول جهان اسلام و مردم مسلمان در ایران اسلامی و کشورهای مختلف مسلمان بوده است، گفت: امسال با توجه به شرایط منطقه‌ای و حوادثی که در عراق و سوریه و یمن و حتی ایران اسلامی رخ داده است، شرایط منطقه‌ای که در آن قرار داریم و وضعیتی که دشمنان دین خدا در کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند، اهمیت روز قدس بیش از پیش است؛ روز قدس، روز اتحاد و همدلی ملت ایران برای دفاع از آرمان فلسطین است.

روز قدس، روز وحدت و همبستگی دنیای اسلام با محوریت آزادسازی قدس است

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون امید هم در جمع راهپیمایان روز قدس تهران حضور یافت و به خبرنگاران گفت: مردم اهمیت روز قدس را به خوبی درک کرده‌اند و با توجه به جایگاهی که انقلاب ما دارد، مردم هم در چنین مراسم‌هایی حتما حضور جدی دارند.

* علی مطهری نماینده مردم تهران و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان به جمع راهپیمایان تهران پیوستند.

حضور روسای قوا در راهپیمایی روز قدس تهران

رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه همگام با مردم روزه‌دار تهران در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

روحانی: دولت ایران پاسخ قاطع اقدامات آمریکا را خواهد داد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری از میدان فردوسی تهران به راهپیمایی روز قدس پیوست.

وی سپس در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران قاطعانه در این راهپیمایی می خواهد به آمریکایی‌ها بگوید که پاسخ قاطع آنها را دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد داد و مسیری که ملت ایران انتخاب کرده، ادامه می یابد.

 

* علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم از میدان انقلاب انقلاب به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست. وی سخنران اصلی مراسم روز قدس تهران بود.

آیت‌الله آملی لاریجانی: پیام راهپیمایی روز قدس همگرایی امت اسلامی تا رسیدن به استقلال کشورها است

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه هم در جمع راهپیمایان روز قدس تهران حضور یافت و در جمع خبرنگاران گفت: پیام حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس این است که همگرایی همه امت اسلامی برای فریاد بر سر نظام استکبار تا به استقلال رسیدن کشورها ادامه خواهد داشت.

مسلمانان جهان باید به فکر اتحاد و مقابله با رژیم صهیونیستی باشند

همچنین اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم جهانی روز قدس تهران و در جمع خبرنگاران با توجه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:‌ مردم ایران همواره مردمی موقعیت‌شناس بوده‌اند، امروز، قدس شریف فراموش شده است و ملت ایران در واقع با حرکت خود در حال نشان دادن دشمن اصلی جهان اسلام به دنیا و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند.

شمخانی: عملیات موشکی لیله‌القدر یکی از منطقی‌ترین به‌کارگیری قدرت موشکی ایران پس از جنگ 8 ساله تحمیلی تا به امروز بود

دریادار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در جمع خبرنگاران گفت:‌ عملیات موشکی لیله‌القدر سپاه پاسداران یکی از منطقی‌ترین به‌کارگیری قدرت موشکی ایران پس از جنگ 8 ساله تحمیلی تا به امروز بود.

وی درباره اهمیت روز قدس نیز گفت: راهپیمایی روز قدس دقیق‌ترین و درست ترین آدرس در رابطه با همدردی با مسلمانان روز قدس است.

 

صالحی امیری: رژیم صهیونیستی عامل تفرقه در جهان اسلام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: پیام سیاسی روز قدس این است که رژیم صهیونیستی نماد غده سرطانی و عامل تفرقه در جهان اسلام است و مسلمانان باید برای ایجاد وحدت و انسجام با اقدامات این رژیم مقابله کنند.

وزیر ورزش: انشاالله نماز جمعه را به امامت رهبر معظم انقلاب در بیت‌المقدس اقامه خواهیم کرد

وزیر وزیر ورزش و جوانان هم با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران گفت: پیروزی مقاومت خیلی دور نیست و انشاالله نماز جمعه را به امامت رهبر معظم انقلاب در بیت المقدس اقامه خواهیم کرد.

سرلشکر باقری: صهیونیست‌ها نمی‌توانند خللی در اراده مسلمانان ایجاد کنند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: صهیونیست‌ها در مسیر اضمحلال هستند و حرکاتی که جهان غرب و اسکبار به اسم تروریست و شکل‌دهی اینگونه گروه‌ها آغاز کرده‌ است، نمی‌تواند خللی در اراده مسلمانان ایجاد کند.

باهنر: دست آمریکا، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی در جنگ‌های نیابتی رو شده است

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنگ نیابتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به وضعیت ویژه‌ای تبدیل شده است و دست آمریکا، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی در این جنگ‌‌ها رو شده است.

فرمانده نیروی انتظامی: راهپیمایی روز قدس؛ نمایش وحدت مردم ایران

فرمانده نیروی انتظامی هم در جمع خبرنگاران بیان کرد: راهپیمایی میلیونی امروز نمایش وحدت مردم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، به طوری که امروز مردم با حضور پرشور، وحدت آفرین و یکپارچه بار دیگر ولایت مداری و استکبارستیزی خود را به جهانیان نشان دادند.

رئیس سازمان میراث‌‌فرهنگی: قدس یک تفکر است

زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معاون رئیس‌جمهوری هم در جمع خبرنگاران گفت: «قدس یک مکان نیست بلکه یک تفکر است که حاصل تجربه زیست بشر در کره زمین و تجربه پیامبرانی است که در سرزمین قدس آمده‌اند و انسان‌ها را به زندگی و آینده‌ای بهتر فراخوانده‌اند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *