هـراز نـیـوز: دفتر مرکزی فاتحان ثریا با در نظر داشتن ظرفیت و پتانسیل های علمی، اقتصادی و صنعتی شهرستان آمل در این شهر با هدف توسعه و گسترش زیرساخت های کسب و کار و کار آفرینی عصر امروز در برج محسنی با حضور امام جمعه و جمعی از مسوولان این شهر افتتاح شد .

امام جمعه آمل : درکنار تولید علم باید شاهد تولید ثروت نیز باشیم

در این مراسم  حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل با تجلیل از خبرنگاران شهرستان آمل که در سخت ترین شرایط مشغول اطلاع رسانی هستند تصریح کرد : این جوانان عزیز انصافا در همه جا حضور دارند و خبرهای خوب مخابره می کنند .

وی با بیان اینکه گشایش دفتر فاتحان ثریا در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و یکی از راه های تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد : امروز با گذشته تفاوت دارد و درکنار تولید علم باید شاهد تولید ثروت نیز باشیم .

امام جمعه آمل با بیان اینکه متاسفانه از کلام رهبری فاصله گرفته ایم و فقط در حد شعار باقی مانده است گفت : اگر بزرگان ،جوانان خلاق و متخصص و متعهد ما را درک و باور داشته باشند همین ها بیکاری را ریشه کن می کنند .

این مسوول به اشاره به صحبت مدیران ارشد فاتحان ثریا در باره فرهنگ سازی تصریح کرد : با تقویت این رویکرد می توانیم بسیاری از ناهنجاری های امروز جامعه را ریشه کن کنیم .

امام جمعه آمل با اهدا یک جلد کلام الله مجید به مهندس علی اکبر انصاری مدیرعامل فاتحان ثریا برای وی و سایر همکارانش در جهت اجرای منویات رهبر انقلاب در اجرای اقتصاد مقاومتی آرزوی موفقیت کرد .

مدیرعامل فاتحان ثریا : هدف بنیادین فاتحان ثریا تبدیل علم به ثروت است

علی اکبر انصاری با تقدیر از حضور مسوولان شهرستان در آیین افتتاح فاتحان ثریا بیان کرد : این شهر ظرفیت های خداددادی در این شهر وجود دارد که آمل را نسبت به سایر شهر ها برجسته تر می نماید.

وی با بیان اینکه  عبارت فاتحان ثریا از حدیث نبوی گرفته شده است اظهار کرد : پیامبر بزرگ اسلام  فرمودند دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت. این مجموعه با رویکرد ایرانی و اسلامی 4 سال در حال فعالیت است .

انصاری با بیان اینکه  با استفاده از ظرفیت های ایرانی اسلامی  به سوی هدف والا  حرکت می کنیم  تصریح کرد : نگاه ما بین المللی جهانی و حوزه عملیاتی ما ملی است .

این کار آفرین کشورمان  ادامه داد : فاتحان ثریا  سال گذشته با درجه ی کیفیت و استاندارد های‌ بین المللی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان صاحب امتیاز اولین، بزرگترین و مجهزترین مرکز نوآوری و شتابدهنده ی کسب و کار و کار آفرینی کشور با مساحتی بیش از ۱۷۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی به مبلغ یک میلیارد تومان راه اندازی شد .

انصاری با بیان اینکه مدیران اصلی مجموعه چون اکثرا از مازندران و آمل هستند تصمیم گرفتند دفتر مرکزی فاتحان ثریا در آمل راه اندازی شود تصریح کرد : هدف بنیادین فاتحان ثریا تبدیل علم به ثروت و همچنین تجاری سازی طرح و برنامه ی دانش بنیان دانشگاهیان و نخبگان می باشد که بصورت اختصار در زمینه های کشاورزی، صنایع غذایی، محصولات صنعتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال می باشد.

وی با بیان  اینکه منویات رهبر انقلاب نباید در حد پوستر و شعار باقی بماند  تصریح کرد : مجموعه ی فاتحان ثریا با رسالت و هدف گسترش کسب و کار و کار آفرینی مترادف با سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری اقدام به راه اندازی مجموعه ی بین المللی نوآوری، توسعه و شتابدهنده فاتحان ثریا با رویکرد ایرانی و اسلامی با هدف استفاده و بهره مندی هرچه بیشتر و مناسب تر از ظرفیت و پتانسیل های ایران اسلامی می باشد‌.

 

مهندس صالحی مدیر ارشد فاتحان ثریا با استفاده از بیانات رهبر انقلاب  گفت : ما باید ابتدا نیاز سنجی مناسبی از جامعه و مردم داشته باشیم و براساس نیاز آنها باید پاسخگوی این نیاز ها باشیم .

وی ادامه داد : کسب و کار های کوچک و نوپا که در کشور های پیشرفته مرسوم است در مجموعه فاتحان ثریا بومی سازی می شود و ما به عنوان مراکز شتاب دهنده این پروژه های را اجرایی می نماییم .

دکتر رقیه اصغر نژاد مدیر دپارتمان روان شناسی  و  دکتر همت الله محمد نژاد عضو هیات علمی دانشگاه و رییس بنیاد نخبگان ساری از جمله سخنران بعدی این مراسم بودند .

 

در ادامه تفاهم مشترک بین انجمن صنفی خبرنگاران و فاتحان ثریا  به امضا طرفین رسید .

رییس هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل: آماده همکاری با مجموعه های اقتصادی ، علمی و فرهنگی شهرستان آمل هستیم

نعمت الله قربانی رییس هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل نیز ابراز امیدواری کرد حمایت مسوولان از مجموعه هایی چون فاتحان ثریا جدی تر شود .

وی با بیان اینکه عدم حمایت از چنین جوانی در سالهای گذشته سبب شد تا بسیاری از ایده ها و صاحبان ایده ها به خارج از مرز های کشور هدایت شوند تصریح کرد : کاری نکنیم که کشور های دیگر از میوه رسیده ما بهر مند شوم .

قربانی با بیان اینکه وظیفه رسانه ها اطلاع رسانی است اظهار کرد : هر مجموعه ای که باعث توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه و شهر ما شود انجمن صنفی خبرنگاران با ابزار قلم از ان مجموعه حمایت خواهد کرد و این فقط مختص فاتحان ثریا نیست .

وی با تقدیر از مجموعه فاتحان ثریا  ادامه داد : از همین جا اعلام آمادگی می کنیم آماده همکاری با مجموعه های اقتصادی ، علمی و فرهنگی شهرستان آمل هستیم .

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران آمل: رسالت ما آگاهی رسانی است

فائزه سلیمی دبیر انجمن صنفی خبرنگاران آمل خطاب به حضار بیان کرد : رسالت ما آگاهی رسانی است وفاتحان ثریا چون تاکنون موفق عمل کرده است مستحق آگاهی رسانه ای از سوی همکاران ماست تا همشهریان در جریان عملکرد این مجموعه قرار گیرند .

وی با بیان اینکه تفاهم نامه بین انجمن صنفی خبرنگاران با فاتحان دوسویه است و امضا این تفاهم نامه نوید خبر های خوبی برای خبرنگاران عزیز است تصریح کرد :یکی از دغدغه های هیات مدیره این بود تا استعداد های اعضای انجمن خبرنگاران  در زمینه کسب و کار با کمک فاتحان ثریا شکوفا شود .

عضو هیات مدیره: آمل پایلوت مازندران 

محمد لطفی عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن خبرنگاران گفت : جلسات متعددی از سوی هیات مدیره با فاتحان ثریا برگزار شد و جز به جز و بند به بند این تفاهم نامه و همکاری های مشترک مورد بررسی قرار گرفت .

وی ادامه داد : بنا داریم در این زمینه آمل پایلوتی برای خبرنگاران استان مازندران شود .

عضو هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران : تلاش برای  رضایت طرفین 

شفیع زاده عضو هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران  با بیان اینکه تلاش ما برای این است که این تفاهم نامه مورد رضایت طرفین باشد تصریح کرد : تلاش کردیم هم فاتحان ثریا و هم اعضای انجمن صنفی خبرنگاران در این تفاهم نامه دستاورد های خوبی داشته باشند .

برگزاری کارگاه های مشترک ارتقا سطح آموزشی 

روزبه نصیری نایب رییس انجمن صنفی خبرنگاران آمل گفت: در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند در موضوع ارتقا سطح آموزشی به همدیگر کمک کنند .

وی با اشاره به برگزاری تور بازدید و گردشگری برای خبرنگاران در آینده اظهار کرد  : فاتحان ثریا متعهد شده است که کارگاه آموزشی در زمینه خبرنگاری و عکاسی  با رویکرد ارتقا سطح کیفی خبر برای اعضای انجمن صنفی خبرنگاران برگزار نماید .

نصیری با بیان اینکه برگزاری مراسم روز خبرنگار در شان خبرنگاران همه ساله  از دغدغه های  ما بود که امسال ان شالله به نحو شایسته برگزار خواهد شد اظهار کرد : قرار است جشنواره ای با رویکرد تولید محتوا در حوزه کسب و کار دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی با همکاری فاتحان ثریا ، انجمن صنفی خبرنگاران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار نماییم .

نایب رییس انجمن صنفی خبرنگاران با اشاره به اینکه فاتحان ثریا  در امور رسانه ای و اطلاع رسانی از راهنمایی نمایندگان انجمن صنفی خبرنگاران برخوردار خواهد شد بیان کرد : مجموعه فاتحان ثریا با حمایت مسوولان ، رسانه ها و انتخاب مسیر درست در آینده ای نزدیک حرف های  زیادی برای گفتن خواهد داشت .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل: از تفاهم نامه فاتحان ثریا و خبرنگاران حمایت می کنیم  

امیر امیر نیا  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان اینکه از طرف جامعه فرهنگ و هنر تقدیر و تشکر می نمایم اظهار کرد : علاقمندیم این همکاری ها در همه عرصه های فرهنگی و هنری نیز ادامه داشته باشد .

وی بیان اینکه با توجه به ضرورت توجه به موضوعات فرهنگی علاقمندیم در زمینه فرهنگی اقدامات کاربردی تری انجام شود اظهار کرد : عقد چنین تفاهم نامه هایی موجب توسعه ابعاد مختلف خواهد شد و ما نیز از چنین تفاهم نامه هایی حمایت خواهیم کرد .

گزارش: مریم اکبرپور ،   عکس: مریم کیهانی هراز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *