اولین نشست رسانه ای آمل گفتمان توسعه به همت حلقه مودت رهروان امام شهدا ، پایگاه خبری هراز نیوز ، پایگاه خبری خزر ۲۴ ، دوهفته نامه هراز امروز ، پایگاه خبری امل امروز ، هفته نامه پشتوانه فردا ، کانال تلگرامی آمل زیبا  در حسینیه آزادگان شهرستان آمل برگزار شد

آمل گفتمان توسعه در تمام ایام سال برگزار شود

سعید همایونی به نمایندگی از حلقه مودت رهروان امام و شهدابا بیان اینکه این انقلاب مرهون رشادت ایثارگران جانبازان و خانواده معزز شهدا است و همه مسئولان باید در این راه حرکت کنند گفت :هدف از برگزاری سلسله  نشستهای آمل گفتمان توسعه این است تابا بحث و بررسی بهترین راهبرد برای پیشرفت این شهر مهیا شود.

وی با بیان اینکه اگر این جلسات فقط در زمان انتخابات برگزار شود تاثیر نخواهد داشت تصریح کرد : درخواست ما از صاحبان رسانه ها و ارباب جراید این است که در طول سال حداقل فصلی یکبار این برنامه را برگزار نمایند.

 

تحلیل راهبرد های اجتماعی لازمه مدیران شهری است

احسان محمدی پور مدیر مسئول پایگاه خبری خزر ۲۴ با اشاره به اینکه این نشست در این جلسه با محوریت فرهنگی و اجتماعی برگزار خواهد شد ضمن تقدیر از حضور کارشناسان تصریح کرد :امروز شهرداری ها تبدیل به یک نهاد فرهنگی اجتماعی شده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری هم شورا نشینان و هم مدیران شهرداری باید قدرت تبیین و تحلیل معضلات و مشکلات  حوزه فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند تصریح کرد: لازمه ی یک عضو شورای شهر و یک مدیر عالی رتبه شهری تبیین و تحلیل راهبردهای اجتماعی برای برون رفت از معضلات شهری است.

صاحب امتیاز پایگاه خبری خزر ۲۴ تاکید کرد: به نظر من نداشتن تحلیل اجتماعی و فرهنگی ضربات زیادی به شهر ما وارد کرده است که در جلسه امروز با این محوریت از محضر کارشناسان بهره خواهیم برد.

آمل متعلق به همه شهروندان طوایف و سلایق مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی است

روزبه نصیری مدیرمسئول پایگاه خبری هراز نیوز و دو هفته نامه هراز امروز با تجلیل از حمایت حلقه مودت رهروان امام و شهدا به ویژه هیئت امنای حسینیه آزادگان برای برگزاری سلسله نشستهای آمل گفتمان توسعه بیان کرد : ایثارگران عزیز به ویژه آزادگان همواره طلا یه دار اقدامات جهادی در کشور بوده اند در هر زمینه ای که ورود پیدا کرده اند منشا خیر و برکات در این کشور بوده اند امروز چند رسانه تاثیر گزار به همت این عزیزان تلاش می کنیم تا به اندازه بضاعت خود سلسله بحث هایی را برای پیشرفت و توسعه و آبادانی آمل عزیز برگزاری نماییم.

نایب رییس انجمن صنفی خبرنگاران ادامه داد : محور اصلی در سلسله نشستهای آمل گفتمان توسعه همانطور که از نام آن هویدا است از همه ی دیدگاهها و سلایق سیاسی برای توسعه شهر مان بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد : آمل متعلق به همه شهروندان طوایف و سلایق مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی است هیچ آملی نیست که قلبا علاقه ای به توسعه شهرش نداشته باشد.

در جلسه امروز از چهار نفر از شهروندان آملی که در حوزه ی اجتماعی و فرهنگی حرفهایی برای گفتن دارند دعوت شده است البته شما مستحضرید در شهر نخبگان و بزرگان که اکثر مردمانش اهل فهم و درک بالا هستند و نخبگان متعددی در آن پرورانده شده اند انتخاب کار سختی است اما  به هر شکل سعی کردیم برای جلسه اول از چند نوع سلیقه با نگاه متفاوت در این نشست بهره برداری نماییم به هر کارشناس محترم ۳۰ دقیقه وقت داده خواهد شد تا دیدگاهها و نظراتش را بیان نماید.

مردم بایستی از ارائه کننده کالاهای سیاسی، تقاضای گارانتی و تضمین ادعاها را مطالبه کنند

 

دکتر علی اصغر رستم زاده با بیان اینکه موضوع فرهنگی و اجتماعی موضوع پر دامنه ایست اظهار کرد:شورای شهر به عنوان یکی از دستاوردهای مهم قانون اساسی زمینه را برای مشارکت مردم در تصمیم سازی،تصمیم گیری ، بهره برداری و اجرا فراهم ساخت.

در این مسیر لازم است تا افراد در قالب گروه ها و مجموعه های شناسنامه دار و ترکیبی از متخصصین در امور مدیریت شهری، فرهنگی ، اجتماعی ،اقتصادی، محیط زیست، حقوقی و…در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.

ضرورت دارد تا منتخبین مهارت های لازم برای تدوین اسناد راهبردی توسعه شهری و نظارت را داشته باشند.

یکی از مهمترین اولویت های برنامه ای در حوزه شهری ، اولویت های اجتماعی و فرهنگی است بطوریکه در این حوزه بالغ بر ۲۵ دستگاه در این محور فعال هستند.علاوه بر  دستگاه های اجرایی فرصت هایی ناشی از سرمایه های مادی، انسانی و اجتماعی در داخل هر شهری موجود است که برنامه ربزی و مدیریت شهری معطوف به این عناوین پیش  گفته و مسایل اجتماعی است.

جنس و کیفیت مسایل اجتماعی ، امروزه  به جهت منابع ظهور ، سطح و میزان تاثیر و پیامدهایش بسیار متنوع است . شناخت و مدیریت روزآمد این مسایل لازمه هر گونه مدیریت شهری است.

مردم بایستی از ارائه کننده کالاهای سیاسی، تقاضای گارانتی و تضمین ادعاها را مطالبه کنند و از افتادن در تله رفتارهای غیرمدرن همانند : طایفه گرایی ، محلی گرایی و .. بر حذر باشند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی بهترین ناظران برای عملکرد مسئولان می باشند تصریح کرد: رسانه ها باید به عنوان واسط بین مسئولان و مردم فرصت پرسشگری را برای افکار عمومی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هیچ صاحب قدرت را نمی شود جز با قدرت مهار کرد تصریح کرد : بهترین مهار قدرت از طریق مردم آگاه است.

شوراها مجموعه مسایل شهری مارا فربه کرده است

داریوش بهزادی یکی دیگر از کارشناسان برنامه آمل گفتمان توسعه  با بیان اینکه رسانه ها سلطان بلا منازع اطلاع رسانی هستند تصریح کرد: امروز یک تصویر برخی اوقات اثرش بیش از هزار کلمه است .

وی با اشاره به بداخلاقی های موجود در فضای مجازی تاکید کرد :متاسفانه یکی از مشکلات امروز در فضای مجازی این است که حریم اخلاقی در آن تعریف شده نیست.

بهزادی با طرح این سوال که به نظر شما اگر تعدادی از اعضای شورای شهر می رفتند منزلشان می نشستند آیا تغییری در اوضاع شهر و مدیریت شهری پیش  می آمد گفت متاسفانه شوراها مجموعه مسایل شهری مارا فربه کرده است و به نظر من عدم حضور برخی اعضای شورای شهر هیچ اتفاقی در شهر نخواهد افتاد .

وی با بیان اینکه شورای شهر فرزند نارس دولت اصلاحات بوده است اظهارکرد: امروز توقع ما از اعضای شورای شهر به حداقل ترین چیزهاست مردم به یک روکش آسفالت قانع هستند .

بهزادی با انتقاد از اینکه شهرداری امروز دارای درآمد پایدار نیست فروش تراکم را به عنوان بدترین پول و پول کثیف دانست وی با انتقاد از جزب بیش از اندازه پرسنل در شهرداری آمل انتقاد کرد : چرا مجموعه ای که باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر کارمند داشته باشد امروز ۱۲۰۰ نفر نیرو جذب کرده است.

بهزادی با اشاره به برخی معظلات اجتماعی در شهر آمل خواستار توجه بیشتر مسئولان شهری به موضوع پایین آمدن معضلات اجتماعی ،بزه و فساد در نزد جوانان شد.

شما رسانه ها بعد از رهبری دلسوز ترین انسان ها برای مردم هستید

عباسعلی صلواتی کارشناس دیگر نشست آمل ، گفتمان توسعه تصریح کرد بهترین ناظر بر مسوولان و سازمان ها در جمعیت ۸۰ میلیونی کشور رسانه ها هستند که بی مزد و منت به وظیفه و رسالت اجتماعی خود عمل می کنند .

وی ادامه داد: شما رسانه ها بعد از رهبری دلسوز ترین انسان ها برای مردم هستید و باید بر دستان و بازوان شما رسانه ها بوسه زد.

این کارشناس فرهنگی با انتقاد از رویکرد برخی از اعضای شورای شهر تصریح کرد : کسی که عملکرد خودش را قبول ندارد خیانت است که بخواهد در مسندی باشد .

صلواتی با اشاره به ضرورت بهروری از  برخی مولفه های اجتماعی و فرهنگی در مدیریت شهری اظهار کرد : شورانشینان نتوانسته اند ار برخی از وظایف فرهنگی و اجتماعی خود سربلند خارج شوند .

جوانان انقلابی که می توانند پهباد امریکایی را به زمین بنشانند نمی توانند آسفالت و ترافیک و مسایل اجتماعی را حل کنند

علی رضا عباسی از ایثارگران دفاع مقدس نیز با بیان این سوال که  برای ورود به بحث باید در ابتدا پرسید انگیزه افرادبرای ورود به شورای شهر و مدیریت شهری برای چیست ؟ پاسخ داد اگر هر فردی برای خدمت به خلق خدا آبادانی شهر و برای رضای خدا وارد شده باشد این ارزشمند و ماندنی است و غیر از این طبیعتا فانی و بی ارزش است .

وی با انتقاد از نگاه طایفه گری صرف در انتخاب اعضای شورا شهر تصریح کرد : نخبگان باید شاخص های افراد اصلح را به جای فامیل و هم طایفه بودن به مردم اعلام کنند تا انتخابی با بصیرت به جای انتخابی طایفه گرانه صورت گیرد .

عباسی باانتقاد از برخی از کاستی ها در اقدامات مدیریت شهری تصریح کرد : جوانان انقلابی که می توانند پهباد امریکایی را به زمین بنشانند نمی توانند مشکلات مدیریت شهری مثل آسفالت و ترافیک و مسایل اجتماعی را حل کنند البته که می توانند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *