هراز نیوز: صبح دیروز خبر ناگهانی برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرماندار آمل، حیرت طیف وسیعی از فعالان سیاسی و مدنی و بسیاری از شهروندان آملی را برانگیخت؛ جلسه انتصاب لطف الله آجدانی و تودیع احمد منفرد با حضور استاندار مازندران البته به دلیل تنش به وجود آمده در محل فرمانداری، نیمه تمام ماند.
در این ارتباط، موضع حزب کارگزاران سازندگی را از دبیر و سخنگوی این حزب در آمل جویا شده ایم. رضا شیخ پور به خبرنگار “هراز نیوز” می گوید: «جدای از بررسی صلاحیت مصداق جایگزین فرمانداری آمل و یا تحلیل عملکرد آقای منفرد، باید تأکید کنم که اینگونه رفتار پلیسی در تغییر فرماندار، اصلاً شایسته نبوده و در واقع زیر پا گذاشتن اخلاق است. جناب استاندار باید در ارتباط با چرائی برکناری آقای منفرد به احزاب سیاسی حامی دولت، پاسخگو باشند. به صورت کلی، کاری به شایستگی آقایان منفرد یا آجدانی نداریم؛ بلکه پاسخ به این چرائی، می تواند بسیاری از نقاط مبهم مدیریت ارشد استان را برای شهروندان مازندرانی روشن کند. موضوع دیگر نیز بر هم زدن مراسم و جلسات رسمی اصلاحطلبان و حامیان دولت از سوی افرادی قانون گریز است که به معضلی در سطح شهرستان آمل بدل شده و خود نشان از عدم توانمندی سیاسی و امنیتی تیم مستقر در استانداری دارد».

شیخ پور در ادامه در تحلیل عملکرد فرماندار فعلی نیز می افزاید: «کارگزاران در دوره فرمانداری جناب منفرد، انتقاداتی نسبت به رفتار سیاسی وی داشته چون هیچگاه ایشان در فرایند تصمیم سازی ها توجهی به نظرات احزاب بالاخص حزب کارگزاران سازندگی به عنوان مهمترین حزب حامی دولت نداشته اند هر چند که برخی از چهره های اصلاح طلب شهرستان احتمالا به صورت محفلی با ایشان ارتباطاتی برقرار می کردند اما اینگونه ارتباطات محفلی برای احزاب سیاسی به هیچ وجه پذیرفته نیست. البته به یک نکته مثبت نیز باید اشاره کنم که ایشان شخصیتی مردمی و آنگونه که دوستان معتمد روایت کرده اند مدیری پاکدست بوده اند و همین پاکدستی در نظام مدیریت ایران، گوهری ارزشمند است و باید جدا به آن توجه شود».

دبیر و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی آمل در ادامه، مدیریت و تصمیم گیری های غیرشفاف را در حال حاضر فراتر از معضل یک شهرستان قلمداد کرده و انتقادات صریحی را خطاب به استاندار مازندران بیان میکند؛ شیخ پور در این ارتباط می گوید: «به نظر من دولت تدبیر و امید، مازندران را کلاً رها کرده است. در هیچ دولتی تاکنون شاهد نبوده ایم که تا این حد بی تفاوتی نسبت به عملکرد برخی مدیران استان تحمل شده و سوءمدیریت ها مورد چشم پوشی قرار گیرد. شما در نظر بگیرید که حداقل طی یکسال گذشته بارها تأکید کرده ایم مدیریت اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری باید تغییر کند؛ طی دو ماه گذشته اسناد متعددی از تخلفات و سهل انگاری ها در این حوزه منتشر شده است اما جناب استاندار انگار به خواب عمیقی فرو رفته اند؛ واقعاً جای تعجب است که چرا به سیاست های دولت تدبیر و امید در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در استان مازندران بی توجهی می شود و حتی فرمایشات تاریخی رهبر انقلاب در برخورد بی اغماض با زمین خواران و متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی کاملاً نادیده انگاشته می شود. پس از انتشار این همه گزارشات سهل انگاری در حفاظت از منابع طبیعی، وقتی آقای ربیع فلاح و برخی دیگر از اصحاب قدرت در مازندران از مدیرکل منابع طبیعی حمایت میکنند در چنین شرایطی آیا نباید گمان ببریم که حامیان جناب مدیر کل و در رأس آنها شخص جناب استاندار در واگذاری های اراضی ملی، عرصه های جنگلی و معادن طی دو سال اخیر، به عنوان آمران آن واگذاری ها بوده اند؟! شما اصحاب رسانه باید پیگیر پاسخ گرفتن برای این چرایی ها باشید و در راستای تنویر افکار عمومی تلاش کنید تا در ارتباط با این مسائل مهم، شفاف سازی صورت پذیرد».

One thought on “دولت تدبیر و امید، مازندران را کلا رها کرده است”
  1. سطر سطربالانوشته جناب مهندس شیخ پور همه پند است و سازندگی و برای نجات ملی؛ تمکین به حر فهای این جوانان که چون چشم و گوش این ملت کار می کنند و نظام را از اعو جا جات احتمالی نجات می دهند جای قدر دانی بسیار است؛ تا این اطلاعات و حساسیت ها هست ونگاهها عمیق و کار شناسی؛ حیات سیاسی و اقتصادی جامعه ادامه خواهد داشت خداوند این هو شیاری و این جوانان تحصیل کرده و. عزیز را که از خود غا فلند و به فکر سازندگی و نجات کشور حفظ کناد آمین یا ربالعالمین (دبیر صلواتی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *