هراز نیوز : همزمان با رو به گرما نهادن هوا و در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و جوجه ریزی ، قوهای فریادکش ، تالاب های مازندران را به قصد سرزمین مادری ترک کردند.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت که در فصل زمستان سال جاری افزون بر ۱۰ هزار بال قوی فریادکش از مناطق سردسیر سیبری به تالاب ها و آبگیرهای مازندران مهاجرت کردند.
کوروس ربیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حدود هشت هزار بال از این پرندگان مهاجر ، پائیز و زمستان را میهمان تالاب ‘ سرخرود ‘ در مرکز این استان بودند که تعدادشان حدود ۳۰ درصد بیشتر از سال پیش بود.
وی گفت : جوجه ریزی این پرندگان مهاجر در سرزمین مادریشان انجام می شود و آنها با فرا رسیدن ماه اسفند و بتدریج تالاب های مازندران را ترک می کنند.
ربیعی افزود : درحال حاضر۹۰ درصد از قو فریادکش ،تالاب وآبگیرهای این استان را به مقصد سرزمین مادری ترک کردند و بزودی بقیه نیز ازاین خطه شمال کشور خارج خواهند شد.
مازندران با داشتن چندین تالاب بین المللی و ملی چون میانکاله ، سرخرود ، کیاسر و ۸۰۰ آبگیر ، همه ساله پذیرای ۱۵۰ گونه از پرندگان مهاجر با جمعیت ۱/۵ میلیونی است که زمستان را در این مناطق به سر می برند و در آستانه فصل بهار به سرزمین مادریشان باز می گردند.
همزمان با خروج پرندگان زمستان گذران ، ورود مهاجران بهاری از جمله چلچله ، زنبورخوار ، بلبل و چوپ پا با جمعیت ۱۰۰هزار بالی به مازندران آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *