کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده ای در کشور

رئیس پلیس راه کشور از کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده ای در کشور بر اساس فرمول بهداشت جهانی درطی ۱۰ سال گذشته خبر داد .

هراز نیوز ، “سردار محمدحسین حمیدی” در آئین تکریم و معارفه رئیس پلیس راه مازندران در ساری، گفت: از سال ۸۵ تا سال ۹۴ بالغ بر هفت هزار و ۳۵۷ نفر معادل ۳۸ درصد کاهش تصادفات را در سطح کشور شاهد بودیم.

سردار حمیدی با اشاره به این که سنجش تصادفات در دنیا با سه روش شاخص یک ‌صد هزار نفر جمعیت، شاخص ۱۰ هزار وسیله نقلیه و شاخص یک میلیون تردد سنجیده می شود، تصریح کرد: با توجه به این که در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل نبود سنجش میزان ترددها با دو معیار یک صد هزار نفر جمعیت و تعداد وسیله نقلیه میزان کاهش و افزایش تصادفات سنجش می شود، ایران در رتبه های پنج و هفت دهم این ارزیابی ها قرار گرفته است .

رئیس پلیس راه کشور،خاطر نشان کرد: براساس سنجش تعداد کشته‌ ها به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در سال ۲۰۱۴ سازمان بهداشت جانی این رقم را در دنیا ۷٫۴۷ نفر، در اروپا ۴٫۷ نفر، آسیا ۱۰٫۹ نفر و در ایران ۵٫۷ نفر اعلام کرد که برابر این آمار وضعیت ایران بهتر از دنیا و آسیا است و با روند کاهشی بسیار خوبی مواجه هستیم .

رئیس پلیس راه کشور از شناسایی سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز و یک هزار و ۵۰۰ نقطه بحرانی در کشور خبر داد و بر اصلاح نقاط حادثه خیز تاکید کرد.

وی گفت: برای اصلاح ساختار هندسی این مناطق حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی مورد نیاز است.

حمیدی با بیان این که انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل تصادفات در استان مازندران است از کاهش ۱۸ درصدی تلفات جاده ای در این استان خبر داد و اظهار داشت: در طول این مدت شاهد کاهش ۴ درصدی تلفات جاده ای در کل کشور بوده ایم .

حمیدی به جانمایی یک‌ هزار و ۸۰۰ دوربین در راه ‌های کشور اشاره کرد و گفت: با نصب دوربین معضل سرعت خودروها به ‌درستی مدیریت می‌شود.

وی سهم تصادفات خودروی سواری را ۶۶ درصد اعلام کرد و افزود: مازندران در تمام فصول سال مقصد گردشگری است، شاهد تصادفات خودروی سواری نیز هستیم.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه هر چه امنیت راه‌ ها افزایش یابد شاهد سیل جمعیت سفرها در مازندران خواهیم بود، تصریح کرد: لازم است به‌جای جابه‌جایی مسافران با خودروهای سواری فرهنگ استفاده از راه ریلی در مازندران افزایش یابد.

سرهنگ ” علیرضا قدمی” به‌عنوان رئیس پلیس راه مازندران معارفه و از زحمات سرهنگ”محمدرضا خسرویان” که به ‌عنوان سرپرست پلیس راه استان فعالیت داشت، قدردانی شد.

 

شایسته سالاری ، تعهد و تخصص از مهمترین ملاک های انتصاب مدیران در ناجاست

فرمانده انتظامی استان در آئین تکریم و معارفه رئیس پلیس راه مازندران گفت: شایسته سالاری ، خلاقیت ، تعهد و تخصص از مهمترین ملاک های انتصاب مدیران در نیروی انتظامی است .

، ” سردار سید محمود میرفیضی ” در این مراسم که با حضور سردار رحیمی رئیبس پلیس ره کشور ، مهندس نبییان معاون عمرانی استاندار و سایر مسئولان استان برگزار شد،گفت:بکار گیری فن آوری روز ، استفاده از دانش و اطلاعات بروز شده و بکارگیری افرادی مومن، دلسوز ، خلاق و افرادی که بتوانند در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی مطالبات و خواست های مردم باشند از مهمترین مولفه ای نیروی انتظامی در انجام ماموریت هاست .

فرمانده انتظامی استان،افزود: نگاه نیروی انتظامی به ماموریت ها نگاه قانونگرایانه و حرفه ای است و نیروی انتظامی خود را مدافع و نماینده مردم در حفظ حقوق شهروندی آنان می داند .

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در استان و این که امکانات ایجاد شده در استان تنها پاسخگوی نیاز مردم این استان است،گفت: با توجه به حجم حضور مسافران در استان در ایام مختلف سال و حجم گسترده مسافرت ها به این استان ،موضوع ترافیک در استان یک موضوع ملی است .

سردار میر فیضی،تصریح کرد: مهمترین حوزه اجتماعی پلیس در راهور اتفاق می‌افتد که خدمات‌رسانی،روان‌سازی ترافیک، قانون‌گرایی و برقراری نظم و انضباط اجتماعی از مهمترین شاخصه های آن است .

میرفیضی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۱۷۳ میلیون تردد در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: برای افزایش ایمنی راه ها ،روان‌سازی ترافیک در جاده‌ها و اصلاح هندسی زیر ساخت های ایجاد شده باید مد نظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با تاکید بر افزایش مراقبت های الکترونیکی ، فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: مدیریت ترافیک موضوعی چندوجهی است و با کمک دستگاه‌های اجرایی بود که شاهد کاهش ۱۶ درصدی تصادفات برون‌شهری در مازندران بوده ایم.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که مازندران در فصل برف و بوران سومین استان پرتردد در کشور بوده است، گفت:بالابردن اشرافیت اطلاعاتی و قدرت پیش بینی از دیگر اهداف نیروی انتظامی برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات است .

وی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی سرهنگ خسرویان در ارائه خدمتی شبانه روزی به مردم و مسافران در مدت زمان تصدی خود به عنوان سرپرست پلیس راه استان ،گفت: شایسته سالاری ، خلاقیت ، تعهد و تخصص،تعاملات و ارتباطات اجتماعی پلیس با مردم از مهمترین ملاک های انتصاب مدیران در نیروی انتظامی است .

این مسؤول معیار انتظامی در انتصابات را شایسته‌سالاری دانست و ادامه داد: یکی از شاخص‌ها در انتصابات بحث ت است.

میرفیضی با اشاره به اینکه افزایش خدمات و اقدامات سبب کاهش تصادفات در راه‌های مازندران می‌شود، تصریح کرد: خدمات پلیس باید در کف خیابان به مردم ارائه شود.

 

پلیس راه در خط مقدم امداد رسانی به مردم در شرایط بحرانی جاده ها

معاون عمرانی استاندار مازندران در در مراسم تکریم ومعارفه رئیس پلیس راه استان گفت: ماموران پلیس راه نوروزبانان بی نوروزی که در خط مقدم امداد رسانی به مردم در شرایط بحرانی جاده ها هستند .

“مهندس نبیان” در این مراسم با اشاره به اینکه با وجود ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان مازندران امنیت و آرامش ترافیکی بسیار خوبی را در سطح استان شاهدیم ،گفت: این آرامش و امنیت مگر با ایثار و از خود گذشتگی کارکنان نیروی انتظامی و ماموران پلیس راه در سراسر استان ایجاد نمی شود،.

معاون عمرانی استاندار، خاطرنشان کرد:حضور نیروهای پلیس راه در کنار سایر نیروهای امدادی موجب دلگرمی و اطمینان خاطر از وجود امنیت و آرامش برای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم در روزهای گذشته که استان با بحران شدید برف و کولاک همراه بود شده است .

مهندس نبیان با قدردانی از تلاش های شبانه روز سرهنگ خسرویان تصریح کرد: با حضور توانمندشان در محورهای مواصلاتی وقت و زمان نمی شناسند و با ایثار و از خودگذشتگی ، شبانه روز خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می دهند.

وی با بیان این که با حضور شبانه روزی پلیس راه در استان سایر نیرو های امدادی و خدماتی بدون دغدغه خاطر در خدمات به مردم و هموطنان عزیز بوده اند، گفت: مردم ایران اسلامی با حضور شان در تمامی عرصه ها ثابت کرده اند که قدردان زحمات خدمتگزاران خود هستند .

معاون عمرانی استاندار با اشاره به این که از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۱ میلیون نفر شب اقامت را در استان داشته ایم،خاطر نشان کرد: امیدواریم با سعی و تلاش و همت همه دست اندرکاران استان در روزهای آغازین سال نو تا پایان آن که شاهد حجم مسافرت ها از سراسر کشور به این استان هستیم سلامت و امنیت را بدرقه راه این عزیزان کنیم .

وی از ماموران پلیس راه به عنوان نوروزبانان بی نوروز یاد کرد و گفت: ماموران پلیس راه از تمامی خوشی های زندگی خود و خانواده شان گذشتند تا امنیت و آرمش را برای خانواده هایی که به این استان سفر می کنند فرتهم کنند .

نبیان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی تلفات جانی در جاده های استان از بازگشائی محورهای کنارگذر جنوبی در شهرستان بابل که مهمترین دغدغه مردم استان است و تونل ۳ و ۴ محور فیروزکوه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت : با وجود ۱۳ گردنه برف گیر در استان ۳۳ اکیپ پلیس راه و راهداری در این مناطق حضور فعالی داشتند که این حضور شبانه روزی علیرغم وجود برف و سرما و کولاک شدید در زمستان امسال شاهد این موفقیت بوده ایم ، هرچند که باید تلاش کنیم که این رقم را به صفر برسانیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *