به گفته کارشناسان احضار داماد پادشاه اسپانیا در این پرونده فساد مالی نشان می دهد که مقامات قضایی این کشور در مبارزه با فساد مالی تبعیض قائل نمی‌شوند و به بررسی اتهام فساد مالی علیه هرکسی در هر پست و مقامي می پردازند.

داماد پادشاه اسپانیا برای پاسخگویی به اتهام فساد مالی به دادگاه فراخوانده شد.

به گزارش الف به نقل از روزنامه دیلی میل، به دنبال مطرح شدن نام “ایناکی اوردانگارین” داماد پادشاه اسپانیا در یک پرونده اختلاس، وی قرار است در دادگاهی به این اتهام‌ها پاسخ دهد.

معاون دادستانی کل اسپانیا به خبرنگار دیلی میل گفت: به دنبال افزایش پرونده‌های فساد مالی در اسپانیا، مقامات قضایی تصمیم گرفته‌اند برخورد با متهمان به فساد را از بالاترین رده شروع کنند. تا به همه نشان دهند در مبارزه با فساد جدی هستند. بررسی پرونده اختلاس داماد پادشاه اسپانیا از هفته گذشته آغاز شده است. داماد پادشاه اسپانیا که بازیکن سابق تیم ملی هندبال اين كشور نیز بوده به طور رسمی با اتهام اختلاس میلیون‌ها یورو از بودجه دولتی از طریق
سازمان‌های غیرانتفاعی بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ روبرو شده است.

به گفته کارشناسان احضار داماد پادشاه اسپانیا در این پرونده فساد مالی نشان می دهد که مقامات قضایی این کشور در مبارزه با فساد مالی تبعیض قائل نمی‌شوند و به بررسی اتهام فساد مالی علیه هرکسی در هر پست و مقامي می پردازند.

تحقیقات یک موسسه نظرسنجی در اسپانیا نشان می دهد احضار داماد شاه اسپانیا برای پاسخگویی به اتهامات فسادمالی اش، باعث رضایت افکار عمومی و افزایش اعتماد آنها به دستگاه قضایی این کشور شده است.

هنوز به طور دقیق جزئیات اتهام فساد مالی علیه داماد پادشاه اسپانیا مشخص نشده است. این شائبه نیز به وجود آمده است که به دلیل اینکه ایناکی اوردانگارین جزو خانواده سلطنتی بوده ممکن است در پشت پرده توافقی برای تبرئه داماد پادشاه اسپانیا در دادگاه حاصل شود اما مقامات قضایی اعلام کرده‌اند تدابیر لازم برای جلوگیری از شک و شبهه در مورد این پرونده اتخاذ شده است.

موج رسوایی‌های فساد مالی در سطوح مختلف در اسپانیا در حالی سروصدای زیادی در رسانه‌های این کشور به وجود آورده است که این کشور همچنان با مشکلات اقتصادی فراوان دست و پنجه نرم می کند و نرخ بیکاری بالا در اسپانیا مقامات این کشور را به شدت نگران کرده است.

این اولین مرتبه است که علیه خانواده سلطنتی در اسپانیا اتهام فساد مالی مطرح شده است. از جمله دیگر پرونده‌های فساد مالی که در اسپانیا تحت بررسی قرار دارد، می توان به اتهام فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت علیه “خوزه بلانکو” فرد شماره دو حزب سوسیالیست اين كشور اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *