رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به به اینکه غربی‌ها در آستانه انتخابات مجلس حرف‌های مایوس کننده را در کشور پمپاژ می‌کنند، تاکید کرد: ملت ایران هیچگاه با یک اخم آمریکای‌ها جا نمی‌زند.
فارس: علی لاریجانی پنجشنبه شب در همایش جامعه ورزش استان قم که در مسجد المهدی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز چشم دنیا به انتخابات ایران دوخته شده است، گفت: ملت ایران امروز وظیفه سنگینی بر دوش دارند و ملت‌های مختلف دنیا امروز نظاره‌گر این هستند که ببیند ایران چگونه توانسته برابر همه ابرقدرت‌ها ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت کشور به مجاهدت نیاز داریم، بیان داشت:؛ اگر در یک دوره با حضور در جبهه‌ها برای حفظ نظام اسلامی مجاهدت می‌کردیم، امروز باید برای سر افرازی نظام در همه عرصه‌ها با تلاش و کوشش مجاهدت داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص علل افزایش فشارهای غربی‌ها نسبت به ایران تاکید کرد: آنها می‌خواهند جلوی امیدواریم ملت‌های منطقه به ایران را بگیرند.

وی ضرورت حفظ وحدت در شرایط حساس کنونی را مورد تاکید قرار داد و افزود:‌ اختلاف برای ایران مضر است و البته در بسیاری از مسائل مشاهده می‌شود که اختلافات بیشتر سلیقه‌ای بوده و مبنای فکری ندارد.

لاریجانی ضرورت توجه به مسائل اصلی کشور و پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز شاهد هستیم که ایران اسلامی از استقلال سیاسی برخوردار است و در حالی که یک بخشدار شهر دور افتاده ایران با جرات نسبت به آمریکایی‌ها اظهار نظر می‌کند روسا و سران برخی ملوک و امرای منطقه جرات اظهار نظر نسبت به وزیر خارجه آمریکا را ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: غربی‌ها نگران این هستند که مبادا ایران به یک جهش اقتصادی دست یابد.

وی با انتقاد نسبت به برخی از حرف‌هایی که از روی ناآگاهی در انتقاد نسبت به حمایت از فلسطین و حزب الله مطرح می‌شود بیان داشت: عزت ما در این است که مدافع مظلومین باشیم.

لاریجانی با اشاره به وضعیت برخی کشورهای منطقه اظهار داشت: یکی از کشورهای منطقه در شرایط کنونی در حالی برای دموکراسی سوریه دلسوزی می‌کند که در این کشور نمایندگان مجلس از سوی شاه آن منصوب می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع گیری‌های متفاوت غربی‌ها نسبت به ایران تاکید کرد: ما نباید به هیچ وجه گول لطافت غربی‌ها را بخوریم رهبر انقلاب فرمودند که زیر این دستان مخملی، پنجه‌های فولادی است.

وی با تاکید بر اینکه اوباما با ملت سختی طرف است افزود: مردم ایران هیچ گاه با اخم آمریکایی‌ها جا نمی‌زنند و شرایط بسیار دشوارتری را به سربلندی پشت سر گذاشته‌اند.

لاریجانی با اشاره به اینکه غربی‌ها در آستانه انتخابات مجلس حرف‌های مایوس کننده را در کشور پمپاژ می‌کنند، اضافه کرد: برخی مشکلات در کشور وجود دارد، ولی مهم این است که مسئولین برای حل این مشکلات تلاش می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ژستی تازه برخی سیاسیون در عرصه ورزش حاضر می‌شوند، گفت: از اینکه مسئولین سیاسی به عضویت هیئت مدیره باشگاه‌ها در می‌آیند متاسفم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان و منتخبین ملت باید به فکر حل مشکلات مردم باشند، تاکید کرد: برخی از نمایندگان در طول چهار سال حضور در مجلس هیچ اظهار نظری درباره طرح‌ها و لوایح ندارند، اما در عرصه سیاست صدای آنها بلند بوده و برای همه رهنمود می‌دهد.

لاریجانی تصریح کرد: برخی بی هنری را با بی عرضگی ممزوج کرده و سوار بر اسب فتنه شده و در آغوش انحراف آرمیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس جای کارکردن، نه جای حرف زدن، گفت: در کشور نیازی به حرافی نداریم، بلکه نیازمند کار و تلاش هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *