دادستان آمل مصادیق و جرایم تخلفات انتخاباتی کارکنان و مدیران دولتی را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: مصادیق تخلفات انتخاباتی کارکنان دولت اعلام شد

رحیم فولادی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در آمل به مدیران و کارکنان دولت توصیه کرد قوانین مربوط به استفاده نکردن از امکانات دولتی برای  کاندیداها را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور در پای صندوق‌های رای از وظایف همه اقشار به شمار می‌رود، گفت: مشارکت عمومی در بالا بردن جایگاه سیاسی کشور در دنیا نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در مازندران مصادیق جرایم و تخلفات کارکنان دولت را اعلام کرده است، یادآور شد: کارکنان و مدیران دولت باید با فراهم کردن زمینه‌های مشارکت گسترده به قوانین نیز پایبند باشند.

فولادی با تاکید بر اینکه انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است، تاکید کرد: هرگونه فعالیت تبلیغاتی کارمندان به نفع یا علیه نامزدهای نمایندگی مجلس در ساعات اداری ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.

دادستان آمل افزود: نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، ادارات، نهادها و موسسات یاد شده در ماده 59 قانون انتخابات حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را حتی به صورت درج آگهی ندارند.

وی تصریح کرد: کسانی که مرتکب چنین تخلف‌های شوند به حبس از سه تا شش ماه یا جزای نقدی از 2 تا10 میلیون ریال محکوم می‌شوند.

فولادی بیان داشت: استفاده از وسایل و سایر امکانات نهادها، شرکت‌های دولتی، موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها که از بودجه دولت به هر میزان استفاده می‌کنند همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور به نفع یا علیه نامزدهای نمایندگی مجلس ممنوع است.

به گفته وی مرتکبان این تخلفات علاوه بر جبران خسارت و پرداخت آن تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *