رهبران 12 کشور اروپایی از جمله انگلیس و اسپانیا با ارسال نامه ای سرگشاده به مقامهای اتحادیه اروپا خواهان تلاش برای افزایش مجدد رشد اقتصادی این قاره شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود در لندن تاکید کرد ما در این نامه خواهان تکمیل طرح بازار مشترک در زمینه انرژی و خدمات در اروپا هستیم.

وی تصریح کرد ما می خواهیم مطمئن شویم که در زمینه ارتقای نوآوری کمک به رشد اقتصادی از طریق تسهیل بوروکراسی و امضای قراردادهای تجاری با کشورهایی که سریع ترین رشد اقتصادی را دارند درست عمل می کنیم.

بر اساس این گزارش انگلیس اسپانیا و ایتالیا از امضا کنندگان این نامه سرگشاده اند ولی فرانسه و آلمان به عنوان دو موتور محرک اصلی منطقه یورو و یونان که اخیرا از یک وام 130 میلیارد یورویی بهره مند شده در میان کشورهای امضا کننده این نامه دیده نمی شوند.

بر این اساس ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا هم با اشاره به کهنه شدن قوانین اروپا گفت این قوانین مربوط به 30 سال پیش هستند. ما در جهانی زندگی می کنیم که رو به تکامل است و نباید همچنان قوانین قبلی را اجرا کنیم.

او همچنین با اشاره به اصلاحات اخیر در قوانین کار اسپانیا آن را فراهم کننده فرصت شغلی بیشتر برای جوانان اسپانیا دانست. یکشنبه گذشته صدها هزار نفر از مردم اسپانیا در اعتراض به کاهش زمان دریافت حقوق بیکاری و افزایش دوره استخدام آزمایشی که در چهار چوب برنامه های ریاضت اقتصادی دولت صورت می گیرد تظاهرات کردند.

اسپانیا با نرخ بیکاری نزدیک به 23  در صد روبرو است و بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای اروپایی در اختیار دارد. نیمی از جوانان اسپانیایی بیکار هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *