کشف کلاهبرداري اينترنتي 2 ميليارد ريالي در مازندران

فرمانده انتظامي استان، از شناسايي و انهدام باند کلاهبرداري اينترنتي دو ميليارد ريالي خبر داد .

در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان مازندران مبني بر اينکه فردي ناشناس از حساب بانکي اش به صورت غير قانوني و اينترنتي بيش از 80 ميليون ريال برداشت کرده، موضوع در دستور کار ماموران پليس فتاي استان قرار گرفت.

سردار”سيد محمود ميرفيضي” فرمانده انتظامي استان مازندران، در تشريح چگونگي شناسايي و انهدام باند کلاهبرداري اينترنتي در استان، گفت:کارآگاهان پليس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني دريافتند، افرادي ناشناس با دسترسي به حساب بانکي و رمز عبور کارت اعتباري مالباخته، در فواصل زماني مختلف اقدام به خريد شارژ تلفن همراه از مبالغ 20هزار ريالي تا 200 هزار ريالي کرده اند.

وي خاطر نشان کرد: با دريافت اين اطلاعات ،عمليات شناسايي و دستگيري متهمان در دستور کار ويژه کارشناسان و کارآگاهان پليس فتا قرار گرفت و ماموران پس از چند روز تلاش شبانه روزي، رد يکي از متهمان به کلاهبرداري اينترنتي را در استان “کرمانشاه” زدند.

فرمانده انتظامي استان مازندران، اظهار داشت: با هماهنگي مقام قضائي متهم در عملياتي غافلگيرانه و ضربتي دستگير و در بازرسي از منزل وي تعدادي سيم کارت کشف شد که متهم در تحقيقات اوليه پليس، ضمن اقرار به بزه انتسابي از همکاري با دو متهم ديگر اين پرونده در تهران خبر داد.

سردار ميرفيضي با اشاره به شناسايي و دستگيري همدستان اين متهم در يک عمليات ضربتي، افزود: اين افراد نيز در بازجويي هاي فني پليس، ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشتند، با استفاده از نرم افزار کيلاگر و هک حساب کاربري افراد به اطلاعات حساب بانکي آنها دسترسي پيدا کرده و با اين اطلاعات اقدام به خريد شارژ و برداشت غير مجاز از حساب افراد مي کردند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينکه، اعضاي اين باند تاکنون به بيش از پنج هزار حساب بانکي دسترسي داشته اند، افزود: اين افراد بيش از دو ميليارد ريال از شهروندان در استان مازندران و ديگر استان هاي کشور با اين شيوه کلاهبرداري کردند.

سردار ميرفيضي از مردم خواست، هشدارهاي پليس فتا را جدي بگيرند و در هنگام انجام عمليات بانکي از طريق اينترنت و فضاي مجازي، سعي کنند، حتي الامکان از طريق صفحه کليد مجازي براي وارد کردن اطلاعات استفاده کنند.

وي همچنين از شهروندان خواست، ايميل هاي ناشناس دريافتي را در سيستم خود باز نکنند، چون ممکن است اين گونه ايميل ها محتوي بدافزار کيلاگر باشند.

متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

 

 

 

اعتراف سرايدار زن به قتل برديا 6 ساله در کلاردشت

در پي وقوع قتل پسربچه اي 6 ساله به نام”برديا”در منطقه”رودبارک”شهرستان “کلاردشت” در نهم تيرماه سال جاري، سرايدار زن به قتل اين کودک پس از گذشت دو ماه اقرار کرد.

، در پي اعلام فقداني پسربچه اي 6 ساله به نام “برديا” در منطقه رودبارک شهرستان کلاردشت، در تاريخ نهم تيرماه سال 1395 و در پي آن کشف جسد اين کودک در داخل کيسه گوني در کنار رودخانه ” آبسرد” در تاريخ دهم تيرماه سال جاري، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

ماموران پليس آگاهي در همان ساعات اوليه با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي، ضمن بررسي صحنه جرم و گزارش پزشکي قانوني موفق شدند،در کمتر از پنج ساعت سه مظنون به قتل را شناسايي، دستگير و با انجام اقدامات ويژه پليسي، زني به نام “ز- ص”سرايدار منزل پدري مقتول را به اتهام قتل دستگير کنند.

براساس اين گزارش، اين زن که در تحقيقات و بازجوئي هاي اوليه پليس منکر هرگونه اقدام به قتل و بزه انتسابي شد،با توجه شواهد و قرائن موجود پس از گذشت دو ماه تلاش کارآگاهان و کارشناسان پليس آگاهي لب به اعتراف گشود و به قتل برديا 6 ساله اقرار کرد.

متهمه در اظهارات خود علت و انگيزه قتل را اختلالات رواني اعلام کرد و پس از تشريح و بازسازي صحنه جنايت با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل شد.

 

يک کشته و 3 مجروح براثر تصادف يک دستگاه وانت با پژو405

گروه استان ها – مازندران – تصادف بين يک دستگاه خودروي وانت پيکان با يک دستگاه پژو 405 منجر به آتش سوزي خودروي وانت و مرگ يکي از سرنشينان آن شد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، در پي کسب خبري از مرکز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر تصادف يک دستگاه خودروي وانت پيکان و يک دستگاه پژو 405 در روستاي بالا کولاي محور کياسر به سمنان شهرستان ساري، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامي هولار جهت بررسي علت حادثه به محل اعزام شدند .

اين گزارش حاکي است ،در اين حادثه که منجر به ايجاد آتش سوزي خودروي وانت پيکان شد ، يکي از سرنشينان خودروي وانت پيکان به نام “محمد- م ” 18 ساله به علت شدت جراحت وارده جان باخت.

بر اساس اين گزارش ، سه سرنشين ديگر اين خودرو که دو نفر از آنان در کابين عقب خودرو سوار شده بودند ، دچار جراحت شديد شده و توسط عوامل امدادي به بيمارستان منتقل شدند.علت حادثه توسط کارشناسان پليس راه در دست بررسي است .#

 

دستگيري دو عامل افيوني و کشف 4 کيلو ترياک در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري دو عامل افيوني با 4 کيلو گرم ترياک در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، “سرهنگ سيد محسن  جعفري” فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اعلام اين خبر افزود: به منظور ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي طرح برخورد با عاملان افيوني و خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل خاطر نشان کرد : در اجراي اين طرح ، ماموران با انجام تحقيقات پليسي دو نفر از عاملان تهيه وتوزيع مواد مخدر در اين شهرستان را شناسايي کردند .

سيد محسن جعفري در ادامه افزود : ضمن هماهنگي با مرجع قضائي متهمان که از يکي از استان هاي شرق کشور اقدام به حمل وتوزيع مواد مخدر در اين شهرستان مي کردند ، در علمياتي غافلگيرانه دستگير شدند .

جعفري همچنين اظهار داشت : اين متهمان که در بازرسي از خودروي آنان 4 کيلو ترياک کشف شد ، پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي بابل درخاتمه امنيت را سرلوحه پيشرفت و توسعه اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي جامعه برشمرد و با بيان اين که پرورش جوانان سالم ، با نشاط و مستعد نيازمند جامعه اي سالم است ، از شهروندان خواست : براي دست يابي به جامعه اي سالم با جواناني پويا و با انگيزه با پليس همکاري کنند و در صورت شناسائي هنجارشکنان اجتماعي مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند .

 

توقيف 579 دستگاه وسيله نقليه متخلف در سوادکوه

فرمانده انتظامي شهرستان “سوادکوه”، از اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي و توقيف تعداد 579 دستگاه انواع وسيله نقليه متخلف خبر داد

،سرهنگ”مهدي خادمي” در تشريح اين خبر،گفت: طرح هاي ارتقاء امنيت اخلاقي و اجتماعي با هدف مقابله با هنجارشکنان جامعه و برخورد با متخلفين، در سطح شهرستان سوادکوه به مرحله اجرا در آمد.

وي ادامه داد: در نتيجه اجراي اين طرح ها تعداد 87 دستگاه موتورسيکلت و 492 دستگاه خودرو متخلف را به علت تخلف از جمله نداشتن گواهينامه، کلاه ايمني، فاقد مدارک و پلاک توقيف وروانه پارکينگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه هدف پليس از اجري طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان را افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان برشمرد و تصريح كرد: در اين مسير ماموران انتظامي از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كردو با مخلان نظم و امنيت برخورد قانوني خواهند کرد.

 

 

کشف 9 کيلوگرم ترياک در شهرستان عباس آباد

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان “عباس آباد “،از شناسايي و دستگيري دو متهم به قاچاق موادمخدر و کشف بيش از نه کيلو گرم ترياک از خودرو اين افراد خبر داد.

سرهنگ” گروسيان” با اعلام اين خبر، افزود: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت زن و مردي در امر تهيه و توزيع موادمخدر با يک دستگاه خودرو سواري پژو 405 ، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با موادمخدر اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي با شناسايي متهمان به نام هاي “ع – ق” و” ن- ق” اين افراد را مورد تعقيب ومراقبت قرار دادند.

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد، خاطر نشان کرد: ماموران در ادامه با شناسايي خودروي متهمان اين افراد را حين تردد در يکي از ميادين اصلي شهر متوقف و دستگير کردند.

سرهنگ گروسيان، افزود: در بازرسي از خودروي متهمان 9کيلوگرم ترياک  که به طرز ماهرانه اي در داخل خودرو جاسازي شده بود، کشف کردند.

متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند .

 

کشف 3 کيلو گرم ترياک از منزلي در شهرستان سيمرغ

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامي شهرستان”سيمرغ”، از شناسايي و دستگيري سوداگر مرگ و کشف بيش از سه کيلوگرم ترياک خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرگرد”محمد راعي خناري” با اعلام اين خبر افزود: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي در امر تهيه وتوزيع موادمخدر، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي با هماهنگي قضائي پس از شناسايي اين فرد در ساعت 16 و 33 دقيقه روز گذشته اين فرد را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ،خاطر نشان کرد:ماموران در بازرسي از منزل اين فرد موفق شدند، بيش از سه کيلو گرم ترياک را کشف و ضبط کنند.

متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

 

دستگيري دو سارق اموال داخل خودرو در بابل

مازندران – دو سارق اموال داخل خودرو در حين سرقت باطري يک دستگاه کاميون در بابل دستگير و به 4 فقره سرقت اعتراف کردند .

ماموران پاسگاه انتظامي حيدر کلاي شهرستان بابل در حين انجام ماموريت به سرنشينان يک دستگاه خودروي سمند که در حال بارگذاري يک عدد باطري خودرو در صندوق عقب خودروي خود بودند مشکوک شدند .

اين گزارش حاکي است ، متهمان توسط ماموران دستگير و در بازجوئي ها به سرقت باطري از يک دستگاه خودروي کاميون که در کنار جاده پارک بوده ، اعتراف کردند .

متهمان که داراي سابقه تهيه وتوزيع مواد مخدر بوده  و برابر بررسي هاي به عمل آمده نيز به تازگي از زندان آزاد شده اند در بازجوئي هاي به عمل آمده تاکنون به 4 فقره سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کردند .

در خاتمه اين گزارش آمده است ، متهمان که موجب سلب آسايش مردم و اهالي منطقه نيز شده بودند پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و تحقيقات پليس در اين زمينه همچنان ادامه دارد .

 

هشدار فتاي مازندران:

مراقب سايت هاي اينترنتي نيازمندي ها باشيد

با توجه به بستر ايجاد شده براي خريد و فروش کالاهاي دست دوم، افراد سودجو و کلاهبردار از اين فرصت به وجود آمده سوء استفاده کرده و اقدام به فروش کالاهاي سرقتي مي کنند و يا با روش هاي گوناگون به فريب افراد و کلاهبرداري مبادرت مي ورزند.

سرهنگ “حسن محمدنژاد” رئيس پليس فتا استان مازندران با اعلام اين خبر افزود: امروزه اينترنت به يکي از اصلي ترين ابزارهاي اطلاع رساني تبديل شده است و تعداد کاربران آن از طيف هاي مختلف در کسب وکار، گروه هاي سني و طبقات اجتماعي مختلف رو به افزايش است.

وي افزود: در بخش مربوط به کسب و کار و تبليغات با توجه به مزاياي بسيار زيادي که شيوه هاي تبليغات اينترنتي داشته است، گرايش شديدي به سمت تبليغات اينترنتي نسبت به شيوه هاي سنتي ايجاد شده است.

رئيس پليس فتاي مازندران خاطر نشان کرد: استفاده از اينترنت باعث شد تا صاحبان آگهي و تبليغات به اهميت ارتباطي اينترنتي پي برده و با معرفي كالا و خدمات خود زمان و مكان را در تسخير خود درآورده و بهترين بازخورد را دريافت کنند.

سرهنگ محمدنژاد، افزود: امروزه تمام مردم مي توانند، تنوع، قيمت، و تمام مشخصه هاي كالا و خدمات توليدي و ارائه شونده اي كه در هر گوشه اي از جهان وجود دارد را طبق نيازهاي خود از طريق اينترنت ببينند، انتخاب كنند، بخرند و وجه آن را پرداخت كنند.

وي در ادامه به تشريح برخي مزايا و معايب تبليغات اينترنتي پرداخت و افزود: پوشش گسترده تر، مخاطبان هدفمند، هزينه هاي مناسب تر ، قابليت رديابي ساده تر، آماده سازي سريع تر، اطلاع رساني بيشتر، روش هاي پرداخت متنوع، مشارکت ساده تر مخاطبان از مزاياي آن است.

محمدنژاد همچنين به معايب آن نيز اشاره کرد و افزود:عدم مشاهده فيزيکي و ماهيت واقعي کالا و خدمات قبل از خريد،امکان سوء استفاده برخي از صاحبان آگهي در تعريف واقعي کالا و خدمات واقعي خود، امکان سوء استفاده برخي از صاحبان آگهي از طرح و نام شرکتي ديگر و احتمال نفوذ هکرها از جمله اين معايب است.

سرهنگ محمدنژاد ، افزود: علاوه بر همه معايب اشاره شده، به علت گستردگي فضاي مجازي نظارت در همه سايت ها و همه تبليغات کار سختي خواهد بود. به همين دليل مجرمين و کلاهبرداران از فضاي موجود سوءاستفاده کرده و دست به اعمال مجرمانه خود مي زنند.

وي گفت: در چند سال اخير شاهد استقبال چشمگير از سايت هاي نيازمندي هاي اينترنتي مانند ديوار، شيپور و …. در کشور بوده ايم. که با توجه به بستر ايجاد شده براي خريد و فروش کالاهاي دست دوم، افراد سودجو و کلاهبردار از اين فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به فروش کالاهاي سرقتي مي کنند.

رئيس پليس فتاي مازندران به شهروندان هشدار داد: در هنگام معامله کالا از سايت هاي واسطه گر خصوصا خريد موبايل، تبلت و لپ تاپ به ارائه کارتن کالا اکتفا نکرده و فاکتور خريد را از فروشنده مطالبه کنند و پيش از هرگونه واريز وجهي به حساب فرد فروشنده کالا يا خدمات و ….. از صحت و سقم اطلاعات موصوف اطمينان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *