هراز نیوز : مسجد جامع امام حسن عسکری (ع) صبح دیروز با حضور  حضرت علامه  آیت الله العظمی جوادی آملی  با حضور مردم تهران افتتاح شد در این راستای گفتگویی را با مهندس علی اکبر طاهایی یکی از اعضای هیات امنای این مسجد داشته ایم که در ادامه می خوانیم .

آقای مهندس طاهایی شما از اعضای هیات امنا این مسجد هستید لطفا در خصوص فعالیت و نحوه ورود تان به هیات امنا توضیح دهید .
با عنایتی که حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (حفظ ا…) داشتند تعدادی از دوستان و برادران تعیین شدند تا به عنوان هیات امنای مجتمع فرهنگی هدایت یعنی هم شامل مسجد، حوزه علمیه و فعالیت های جانبی دیگر، به نام مسجد جامع امام حسن عسکری (ع) در منطقه هروی فعالیت نمایند.
زمانیکه امنا تشکیل شد من معاون وزارت کار سابق بودم بعداً هم که خدمت مردم مازندران در استانداری بودم همین نقش را ادامه دادیم البته مرحوم کردان بودند مهندس کشاورزیان ، جناب آقای رییس زاده ، دکتر عبدالله حسینی ، آقای کاظم پور اردبیلی، دکتر قنبری هم از اعضای امنا بودند .جناب آقای محمود رییس زاده نقش به سزایی در روند پیشرفت و اجرای پروژه و تشکیل جلسات به عنوان دبیر داشتند، حضرت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی با حضور منظم در جلسات هیات امنا و روند کار نقش ارزنده ای داشتند .

• کار کرد مسجد جامع امام حسن عسکری برای مازندرانی ها چیست؟
به هر حال تعدادی از علمای مازندران در تهران به عنوان امام جماعت در مساجدی حضور دارند و عهده دار اقامه نماز جماعت و اداره ی مسجد هستند اما مسجدی که به نام مازندرانی ها ی مقیم تهران تحت نظر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی نه فقط به عنوان مسجد بلکه به عنوان مجتمع فرهنگی در دستور کار قرار گیرد همین پروژه است. این مجتمع و مسجد برای مردم این منطقه نیز مورد نیاز بوده است، که امسال ماه مبارک رمضان بسیار مورد انتفاع مردم قرار گرفت.
مراسم شبهای قدر در آن برگزار شد از سویی اینجا فقط مسجد نیست بلکه یک مرکز علمی و ترویج مکتب اهل بیت نیزدر اینجا با نظر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دایر خواهد شد فعلا چند اتاقی برای حوزه آماده شده است آن بخش نیمه کاره حوزه نیز ان شا الله با مشارکت خیرین مازندرانی مقیم تهران به اتمام خواهد رسید .
این مسجد هم برای مردم محل و هم یک پایگاهی برای مازندرانی های مقیم تهران برای همایشها ی مازندرانی ها خواهد بود این مجتمع فرهنگی پایگاهی برای شناسایی بهتر فرهیختگان مازندرانی در آینده خواهد بود .

• اگر خاطره ای از روند ساخت مسجد دارید بیان بفرمایید؟
در ساخت مسجد خاطرم هست حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی فرمودند از کمترین وجوه خیریه مردم هم چه مازندرانی و چه غیر مازندرانی بهره برادری شود و تاکید داشتند امنا مواظب باشند منابع مالی و وجوه تدارک دیده کاملا طاهر و از نظر شرعی رعایت مقررات کامل منطبق باشد یکی از نکاتی بود که درطول احداث مسجد در دستور کار امنا قرار گرفت . یک خاطره دیگر کمک شخصی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برای ساخت این مسجد انجام دادند.
در پایان لازم میدانم از کمک های جناب آقای دکتر قالیباف شهردار محترم که در ساخت مسجد مساعدت داشتند تشکر نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *