کشف کالاي قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال در مازندران

فرمانده انتظامي استان از کشف بيش از 10 ميليارد ريال انواع کالاي قاچاق در طرح عملياتي مبارزه با قاچاق کالا طي 48 ساعت در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، گسترش پديده قاچاق و تاثير مخرب آن در امر توليد و تجارت قانوني، براي سرمايه گذاري و اشتغال ، خطر جدي و بزرگي است که بايد با جديت تمام با آن مبارزه کرد.در همين ارتباط مقام معظم رهبري بر همه دستگاه هايي که به نحوي مي توانند در امر مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز دخيل باشند، واجب کرد تا سهم خود را در اين امر ايفا کنند، در اين راستا نيروي انتظامي نيز بر حسب وظيفه ذاتي و در راستاي فرامين مقام معظم رهبري و تحقق اقتصاد مقاومتي، طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار داد.

سردار “سيد محمود ميرفيضي” فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به تشديد طرح کنترل محورهاي مواصلاتي استان براي ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم و برخورد جدي با باندها و شبکه هاي عمده قاچاق کالا، از اجراي اين طرح مهم در سطح استان خبر داد.

فرمانده انتظامي استان مازندران از اجراي اين طرح در شش محور ورودي و خروجي استان براي کنترل خودروهاي حامل کالاهاي قاچاق، خبر داد و افزود: اين طرح به صورت مقطعي و موقت با به کارگيري پليس هاي تخصصي استان و يگان هاي انتظامي و با همکاري دبيرخانه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداري و دستگاه قضائي و ديگر سازمان ها ذيربط به مدت 48 ساعت به مرحله اجراء در آمد.

سردار ميرفيضي با اشاره به کشف انواع کالاي قاچاق به ارزش بيش از 10 ميليارد ريال، از کشف 145سکه تاريخي دوره قبل از اسلام، بيش از پنج هزار قلم انواع دارو و لوازم بهداشتي غيرمجاز، مواد خوراکي و غذايي غيرمجاز، بيش از 11 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق و بيش از 47 دستگاه کولر اسپيلت قاچاق خبر داد.

وي همچنين از کشف بيش از 19 تن چوب آلات جنگلي قاچاق و 32 حلقه لاستيک خارجي خودروهاي سبک در اين طرح خبر داد و افزود: 27 دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچيان نيز در اين راستا توقيف شد. فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به شناسايي و دستگيري 83 متهم به قاچاق کالا وارز، افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.   سردار ميرفيضي با تاکيد بر استمرار اين طرح، به شهروندان و هم استاني هاي عزيز توصيه کرد: در راستاي حمايت از توليد داخلي و اقتصاد مقاومتي از خريد اجناس و کالاهاي قاچاق که اغلب غيرمجاز و بي کيفيت هستند،جدا خودداري کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و افرادي که در امر تهيه و توزيع کالاهاي قاچاق و غيرمجاز فعاليت دارند، سريعاً مراتب را به پليس 110 اعلام کنند.

 

انهدام باند سارقان منزل و کشف 81 فقره سرقت در بابل

فرمانده انتظامي استان، از شناسايي و دستگيري متهمان به سرقت منزل و کشف بيش از 81 فقره سرقت در شهرستان “بابل” خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار ” سيد محمود مير فيضي ” با اعلام اين خبر، افزود:با توجه به وقوع چندين فقره سرقت منزل در برخي شهرستان هاي استان و سرقت گاو صندوق و اشياء گرانقيمت، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي و ديگر عوامل انتظامي شهرستان هاي تابعه استان قرار گرفت. فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي، از شناسايي اعضاي باند سرقت از سوي کارآگاهان پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان بابل خبر داد.

سردار ميرفيضي با بيان اينکه سارقان غير بومي و اهل يکي از استان هاي جنوب غربي کشور هستند، افزود: اين افراد پس از تخريب درب منازل و تخريب گاو صندوق ها، جواهرآلات و وجوه نقد موجود در آن را سرقت مي کردند. فرمانده انتظامي استان مازندران، تصريح کرد: با دريافت اين اطلاعات ماموران پليس با تقويت گشت هاي انتظامي در پي کسب خبري در ساعت 21 و 17 دقيقه از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان بابل مبني بر ورود چند سارق به داخل يک آپارتمان، سريعاً وارد عمل شده و به محل مورد نظر عزيمت کردند.

وي افزود: ماموران در اقدامي غافلگيرانه دو متهم به سرقت به نام هاي ” ف – م” 23 ساله و “ب – ف” 33 ساله را دستگير و از آنان مقاديري اموال مسروقه طلاجات، بدليجات، وجه نقد و يک دستگاه خودرو سواري کشف کردند. سردار ميرفيضي با اشاره به انجام تحقيقات و بازجويي از سارقان، گفت:متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس، به بزه انتسابي و 81 فقره سرقت با همکاري سه همدست ديگر خود در شهرستان هاي “بابل، آمل، ساري، بابلسر” و شهرستان  ” کرج” استان البرز و “شهرک قدس تهران” اقرار کردند. متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

انهدام باند تهيه و توزيع مواد مخدر در شهرستان سوادکوه شمالي

فرمانده انتظامي شهرستان “سوادکوه شمالي”، از شناسائي و انهدام باند تهيه و توزيع مواد مخدر و کشف بيش از پنج کيلو و 425 گرم انواع مواد مخدر خبر داد.

سرگرد “شهرام دمساز ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت:در پي تحقيقات گسترده پليسي در راستاي ايجاد امنيت اجتماعي و برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي، ماموران پليس مبارزه مواد مخدر و پليس آگاهي در عمليات مشترک موفق به شناسائي يک باند تهيه و توزيع مواد مخدر شدند.فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالي، افزود: با هماهنگي قضائي متهمان به مواد مخدر از اعضاي يک باند که با اجاره منزلي در امر تهيه و توزيع مواد مخدر فعاليت داشته اند، را شناسايي و دستگير کردند. سرگرد دمساز، تصريح کرد: در بازرسي از محل سکونت متهمان به مواد مخدر دو کيلو و 495 گرم انواع مواد مخدر شيشه، هروئين و حشيش به همراه 20 ميليون و 495 هزار ريال وجه نقد حاصل فروش موادمخدر کشف شد.

فرمانده انتظامي سوادکوه شمالي، اظهار داشت:درادامه اين عمليات ماموران در بازرسي از خودروي متهمان دو کيلو و 930 گرم ترياک که به طرز ماهرانه اي در داخل صندوق عقب خودرو جاسازي شده بود، کشف کردند.وي خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

تاکسي ون با 35 ميليون ريال خلافي در کلاردشت متوقف شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان، از توقيف يک دستگاه خودرو سواري ون با 35 ميليون ريال خلافي پرداخت نشده در شهرستان “کلاردشت “خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ” مهدي باقري” با اعلام اين خبر، افزود: در اجراي طرح هاي ترافيکي و برقراري نظم و انضباط اجتماعي در معابر عمومي و درون شهري استان مازندران، ماموران پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان کلاردشت، حين انجام ماموريت به يک دستگاه خودروي سواري ون که راننده آن در حال استفاده از تلفن همراه حين رانندگي بود، دستور توقف داده شد. 

وي تصريح کرد:ماموران پس از متوقف کردن اين خودرو با استعلام از مرکز اجرائيات دريافتند، اين خودرو داراي 35 ميليون ريال خلافي است. سرهنگ باقري گفت: پس از اعمال قانون برابر ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات راهور، اين خودرو با توجه به نوع کاربري که از نوع ناوگان حمل و نقل عمومي و تاکسي بوده، با هماهنگي قضائي جلوي ايستگاه پليس با نصب بنر هشداري متوقف شد.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران، خاطر نشان کرد: راننده خودرو که از رانندگان پرخطر شناخته شده، براي اعمال قانون به مرجع ذيصلاح معرفي شد.

کشف 200هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در شهرستان بابل

فرمانده انتظامي شهرستان “بابل”، از کشف 200هزار نخ سيگار خارجي قاچاق از يک دستگاه کاميونت خبر داد.

سرهنگ “سيد محسن جعفري ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت : در اجراي طرح برخورد با واردات و عرضه انواع کالاهاي قاچاق، ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي موفق به شناسائي يک دستگاه کاميونت حامل بار سيگار خارجي قاچاق شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، افزود:در اقدامي عملياتي خودرو مورد نظر که از شهرستان ” آمل”به سمت شهرستان” بابل”، در حال تردد بود با همکاري هاي عوامل پليس راه و پاسگاه انتظامي”زرگر محله” متوقف شد.سرهنگ جعفري ،خاطر نشان کرد:در اين عمليات پليسي راننده خودرو و مالک اموال قاچاق دستگير شدند و در بازرسي از داخل خودرو 200 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق کشف شد.فرمانده انتظامي شهرستان بابل، قاچاق کالا را يکي از موانع مهم شکوفا نشدن پايه هاي اقتصادي کشور برشمرد و گفت:توسعه امنيت پايدار نيازمند مقابله با تحريم و تهديدات اقتصادي به ويژه در حوزه قاچاق کالا است .

سارق حرفه اي خودرو در شهرستان مياندرود دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود از شناسائي و دستگيري سارق قطعات و اموال داخل خودر و با 8 فقره سرقت خبرداد .

سرهنگ” ذات الله رضواني ” فرماده انتظامي شهرستان مياندرود در گفت وگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت : در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي در مناطق آلوده وجرم خيز ، ماموران انتظامي اين شهرستان موفق به شناسايي يک سارق اموال داخل خودرو در اين شهرستان شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود افزود:ماموران در اقدامي غافلگيرانه متهم را با يک دستگاه خودروي سرقتي دستگير کردند.سرهنگ رضواني خاطر نشان کرد:متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي به عمل آمده تاکنون به يک فقره سرقت خودرو و 8 فقره سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کرد.

وي همچنين خاطر نشان کرد : متهم پس از سرقت قطعات و اموال داخل خودرو در تهران اموال سرقت شده را در شهرستان هاي ساري و مياندرود به فروش مي رساند.فرمانده انتظامي مياندرود از کشف خودرو وچندين فقره اموال مسروقه از متهم خبر داد و افزود:وي پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

دستگيري مامور قلابي اداره برق در آمل

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري مامور قلابي اداره برق هنگام کلاهبرداري از مردم خبر داد.

سرهنگ “ابراهيم شجاعي” جانشين فرمانده انتظامي شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: درپي مراجعه تعدادي از شهروندان به مراکز انتظامي در شهرستان آمل مبني بر اين که فردي با معرفي خود به عنوان مامور اداره برق از آنان کلاهبرداري کرده ،موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت .

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان آمل افزود: ماموران با انجام تحقيقات پليسي متهم را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه وي را دستگير کردند .شجاعي با اشاره به اين که از ايتداي سال جاري تاکنون 6 نفر از افرادي که با جعل عنوان از مردم کلاهبرداري مي کردند ، شناسايي ودستگير شدند،تصريح کرد :اين متهم با جعل عنوان مامور اداره برق و با وعده استخدام افراد جوياي کار در اداره برق از آنان کلاهبرداري مي کرد .سرهنگ شجاعي درخاتمه از شهروندان خواست: براي جلوگيري از سوء استفاده افراد فرصت طلب ، در صورت مواجهه با افرادي که خود را مامور ادارات و يا شرکت هاي خدمات رسان معرفي مي کنند حتما از آنان کارت شناسائي در خواست کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغايرت يا موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طريق تلفن 110 به پليس اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *