هـراز نـو: مسابقه ساز و آواز و تصنیف «هزار صدا» برنامه ای برای معرفی استعدادها و چهره های تازه موسیقی است که هر ماه دو بار در دو بخش موسیقی سنتی و  ایرانی و موسیقی پاپ با مدیریت «آرش نصیری» در فرهنگ سرای ارسباران تهران برگزار می‌شود.

در دومین دوره از این مسابقه که با داوری سالار عقیلی, افشین یداللهی و کیوان ساکت برگزار میشد گروه «بیداد» از شهر آمل موفق به کسب رتبه نخست و راهیابی به مرحله نهایی شد.

سعید سیف علیزاده (دف), علیرضا رمضانی (تنبک), حامد رحیمی فر (بم تار), حمید فدایی (تار), علیا کاظمیان (آواز), مرتضی سیفی پاشا (نی), حامد مقدس نیاکی (ویولن), علی ایزدی (کوزه), مصطفی حمیدیان (ویولا) اعضای گروه «بیداد» را تشکیل می دهند.

«علیا کاظمیان» خواننده گروه بیداد با اشاره به سطح بالای این رقابت و توانایی های گروه های رقیب به پایگاه خبری-تحلیلی «هرازنو» گفت: گروه «بیداد» با هدف شرکت در مسابقه «هزارصدا» تشکیل شد. گروهی نُه نفره که تنها با یک هفته تمرین در این برنامه برای اجرا حاضر شدیم. ما حتی در لحظه های پایانی در پشت صحنه برنامه نیز مشغول تمرین ملودی بودیم. دو گروه دیگر که در این بخش با ما به رقابت پرداختند گروه هایی به نسبت قوی بودند و سرپرست گروه و آهنگساز تعریف شده داشتند حتی یکی از گروه ها چندین سال سابقه ی فعالیت داشت.

کاظمیان افزود: دو گروه دیگر حاضر در این مسابقه آثاری از استاد ساکت و مشکاتیان را اجرا کردند. در گروه بیداد تصنیف و آواز اجرا شده از ساخته های خودم بوده و تنظیم قطعات بصورت گروهی صورت گرفته است. خداروشکر کار خوب و قابل قبولی تولید شده است که به پیشنهاد تعدادی از دوستان تصمیم به تولید کلیپ تصویری از این قطعه داریم.

کاظمیان با توجه به زمان کوتاه و چند روزه برای تمرین قطعات برای شرکت در این مسابقه گفت: در ابتدا گروه از این تعداد نیز بیشتر بود که تعدادی از دوستان با توجه به زمان محدود به این نتیجه رسیدند که ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسیم و از ما جدا شدند. خیلی تمرین های سخت و فشرده ای داشتیم. منزل آقای مرتضی سیفی محل تمرین ما بود که 24 ساعته بدون وقفه تمرین می کردیم. گروه کوبه ای تمرین می کردند و در زمان استراحت گروه کوبه ای دوستان بخش ملودی مشغول تمرین بودند و به همین شکل بدون توقف تمرین گروه ادامه داشت. حتی در شب های قدر نیز ما مشغول تمرین بودیم.

bidad

علیا کاظمیان توضیح داد: باید اشاره کنم که امروز هرچه داریم از اساتیدمان داریم و هنوزم در حال آموختن هستیم. در برنامه «هزارصدا» قبل از شروع اجرا رو به اساتید افشین یداللهی, سالار عقیلی و کیوان ساکت گفتم, حضور ما در محضر شما به مثال «زیره به کرمان» بردن است. اجرا در برابر این اساتید واقعا کار سختی بود. بعد از اجرای ما سالار عقیلی چند بیتی از کار را اجرا کرد و توضیح داد اگر این تاکید به این شکل اجرا میشد بهتر بود که حاضرین در سالن با تشویق خود درخواست اجرای سالار عقیلی را داشتند و در نهایت استاد چند بیتی را اجرا کردند.

کاظمیان در مورد بخش داوری گفت: سه داور حضور داشتند که بخش های مختلف اجرا را بررسی می کردند. کیوان ساکت به کوک بودن و گروه نوازی ها و سبک پوشش و متحد الشکل بودن گروه توجه داشتند. افشین یداللهی هم به بررسی کلام و اشعار حتی بصورت بیت به بیت می پرداختند. سالار عقیلی هم به بخش آواز و نحوه اجرا توجه داشتند در مجموع کلیت یک گروه مورد توجه قرار می گرفت.

کاظمیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا گروه بیداد به فعالیت خود ادامه خواهد داد گفت: در حال حاضر مشغول تمرین هایی پیوسته برای مرحله های بعدی مسابقه «هزارصدا» هستیم و همچنین پیشنهادی برای اجرای کنسرت در شهر آمل داریم که در صورت فراهم شدن شرایط لازم به روی صحنه خواهیم رفت.

علیا کاظمیان در انتها افزود: جا دارد تشکری کنم از همه ی عزیزانی که در طول همین مدت این موفقیت را به گروه بیداد تبریک گفتند. آقای محمد محمدی مدیریت ارشاد, جناب مسعود تسلیمی عضو محترم شورای شهر, مرتضی نیکزاد, جواد سلیمانی, محسن شیرازی و دوستان هنرمند شهر آمل به ما لطف فراوانی داشتند. امیدواریم در فستیوال های بزرگ تر برای شهرمان افتخار آفرین باشیم.

مهدی کیهانی – هـراز نـو

ویدئو اختصاصی هـراز نـو از اجرای گروه بیداد در مسابقه «هزارصدا» را از لینک زیر دریافت نمایید.

گروه بیداد آمل در هزارصدا

در ادامه گزارش تصویری اختصاصی «هرازنو» از این برنامه را از نگاه لنز «کسری کفاشیان» مشاهده نمایید.

1

2

3

4

5.1

6

7

2 thoughts on “گروه «بیداد» به مرحله نهایی هزارصدا راه یافت+(عکس و فیلم)”
  1. واااای وووووووواااای غوغا کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *