مراسم گلریزان کانون نابینایان و کم‌بینایان شهرستان آمل با حضور قلندری معاون امور توانبخشی بهزیستی استان مازندران ، خیرین و مسئولان استانی و شهرستانی در آمل برگزار شد .

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل با بیان اینکه خیرین شهرستان آمل همگام و همسو با مسئولین شهری برای رفع مشکلات معلولین گام برمی دارند گفت: شما خیرین با دستان خودتان فردای خودتان را آباد می کنید.

وی با تاکید بر اینکه عمل صالح فقط روزه گرفتن ، نماز خواندن و حج رفتن نیست افزود: یکی از اعمال صالح این است که دست ضعفان را بگیرید تا خداوند از شما خشنود باشد.

امام جمعه آمل ادامه داد: من اهل این هستم قولی را که می دهم باید سریع عملی شود و از همین جا اولین اولتیماتوم را به شهردار و اعضای شورای شهرآمل می دهم که باید در ظرف کمتر از یک ماه مشکلات این عزیزان برطرف شود و گرنه خودم دست بکار می شوم.

45 هزار معلول در سطح استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان مازندران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بر نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، خاطرنشان کرد : بهزیستی همچون سایر ارگان ها با دل و جان در جهت خدمت به جامعه معلولین دست به اقدام و عمل خواهد زد .

قلندری با اشاره به اینکه بسترسازی برای معلولان نیازمند نگاه ویژه از سوی همه دستگاه‌ها است ، خاطرنشان کرد : هم‌اکنون 45 هزار معلول در سطح استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت : افزایش سطح توانمندی معلولان و تمایل آن ها به مشارکت فعال در فعالیت های اجتماعی وظیفه ما را در قبال این عزیزان نسبت به گذشته سنگین تر کرده است .

قلندری با تاکید براینکه امسال همانند سال‌های گذشته نگاه ویژه‌ای به توانمندسازی معلولان جامعه داریم، اظهار داشت: ارتقای سطح سلامت معلولان و حضور بیشتر معلولان در سطح جامعه از مهمترین اقدامات این سازمان است تا به توانمندی‌های لازم در استان برسیم.

قلندری در این زمینه همه دستگاه‌ها و نهادها را متولی امر بیان و عنوان کرد: متولیان امور اشتغال، کار، تولید، مسکن‌سازی و تامین سرپناه هستند و سازمان بهزیستی یکی از مجموعه‌هایی است که با پیگیری لازم باید برای ارتقای سطح توانمندی معلولان باید بستر جامعه مهیا باشد.

عضویت 500 روشندل در کانون نابینایان آمل 

رئیس کانون نابینایان و کم‌بینایان شهرستان آمل با اشاره به عضویت 500 روشندل در کانون نابینایان این شهرستان گفت: معلولان و روشندلان جامعه در بسیاری از امور نشان دادند که دارای توانمندی بسیاری بوده و حتی از بسیاری از افراد بدون نیازمندی و معلولیت توانمندترند.

میثم قربانی با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف تحصیلی، آموزشی و مشاوره خدمات لازم را ارائه می‌کنیم، یادآور شد: آموزش خط بریل، آموزش توانمندی‌های فردی و صنایع دستی، خدمات تحصیلی و آموزش، تدریس کامپیوتر و قرآن، خدمات فرهنگی و دینی، آموزش جهت‌یابی و مسیرشناسی، برگزاری اردوهای تفریحی، زیارتی و سیاحتی داخل و خارج استان و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مشاوره در زمینه‌های مختلف از دیگر خدمات است.

قربانی، یادآور شد: این کانون در زمینه درمانی و کمک‌هزینه و تامین داروی بیماران نیازمند عضو کانون تلاش داشته و هزینه‌های کمک‌تحصیلی، سفر برای زوجین، تهیه جهیزیه نیازمندان و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را در دستور کار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *