دو حادثه رانندگی در مازندران 11 مصدوم بر جای گذاشت

دو حادثه رانندگی در جاده های مازندران طی روز جمعه 14 خرداد 11 مصدوم بر جای گذاشت .

به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران ، صبح امروز سقوط یک دستگاه خودروی پژوی 206 به داخل نهر آب در منطقه محمودآباد به مرکز پیام اورژانس 115 آمل اطلاع داده شد.
این حادثه در منطقه پل هوایی شرکت نفت محمودآباد اتفاق افتاد و طی آن چهار جوان 22 تا 30 ساله که سرنشین خودرو بودند دچار مصدومیت شدند.
بر اساس این گزارش ، پایگاه اورژانس محمودآباد و تلیک سر به محل حادثه اعزام شدند و بعد از خارج کردن مصدومین از داخل خودرو و نهر آب ، اقدامات در مانی اولیه را انجام و هر چهار زخمی را به بیمارستان شهداء محمودآباد منتقل کردند.
در این ماموریت یکی از تکنسین های اورژانس توسط عده‌ای جوان ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت که از طریق مقامات قضایی در حال پیگیری است.
دومین حادثه رانندگی نیز حوالی ساعت 18 و 30 دقیقه بین یک دستگاه خودروی پژو و ریو در منطقه کلاج خسه جاده ساری – کیاسر اتفاق افتاد که طی آن هفت نفر زخمی شدند.
بر اساس این گزارش سه دستگاه آمبولانس از پایگاههای اورژانس کلاج خسه ، تاکام ،کیاسر و هلال احمر کیاسر به محل حادثه اعزام و پنج مصدوم مرد را به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و دو مصدوم که دختر بچه هفت ساله و خانم 70 ساله بودند به بیمارستان کیاسر انتقال دادند.

دو نفر بر اثر غرق شدن در رودخانه ای در جاده کندوان جان باختند

سخنگوی اورژانس مازندران از مرگ دو نفر بر اثر غرق شدن در آب رودخانه ای در جاده کندوان در غرب مازندران خبر داد .

ذکریا اشکپور جمعه شب به خبرنگار ایرنا گفت : یک زن جوان حوالی ساعت 14 و 30 دقیقه عصر امروز به داخل رودخانه روستای ‘ چاله ‘ در حاشیه جاده کندوان سقوط کرد.
وی افزود : ماموران اورژانس پایگاه مجلار بلافاصله پس از دریافت پیام وقوع این حادثه به محل اعزام شدند و برای نجات جان زن جوان 23 ساله با همکاری اهالی روستا داخل آب رودخانه رفتند .
اشکپور گفت : آب خروشان رودخانه زن جوان را تا پیش از رسیدن ماموران سه کیلومتر جا به جا کرده بود و ماموران اورژانس موفق شدند او را از آب بیرون بکشند.
وی افزود : زن حادثه دیده به دلیل شدت جراحات وارده و برخورد با صخره های اطراف رودخانه پیش از بیرون کشیدن از آب جان باخته بود ، اگر چه با وجود این تکنسین های اورژانس اقدامات احیاء را انجام دادند و قربانی را به درمانگاه مرزن آباد منتقل کردند.
اشکپور گفت : برادر این خانم هم برای نجات وی به رودخانه افتاد و تلاش ها برای پیدا کردن او در حال انجام است.

فرماندار نوشهر گفت: بارندگی و سیل به بیش از 300 هكتار از زمین های كشاورزی بخش كجور خسارت وارد كرد.

به گزارش ( ایسنا)  علی شادمان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستاهای بخش كجور در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت رحلت امام راحل و قیام 15 خرداد، اظهار كرد: بارندگی شدید  كه بعد از ظهر روز جمعه در بخش كجور روی داد باعث  خساراتی به بخش های كشاورزی، راه، جاده، پل و اماكن مسكونی برخی روستاهای بخش كجور شد.

وی افزود:  سیل  اخیر در سه روستای صالحان، هزار خال و سریوده  به حدود 300 هكتار از زمین های كشاورزی از 100 در صد تا 20 درصد  خسارت وارد كرد.

فرماندار نوشهر با اشاره به اعزام نیروهای امدادی در ساعات اولیه بروز سیل به مناطق سیل زده  و امكانات مورد نیاز، گفت: اسكان  تعداد  6 خانواری كه دچار خسارت شدند تامین شد. و 100 بسته مواد غذایی نیز  بین سیل زدگان توزیع شد.

شادمان با بیان اینكه سیل اخیر خسارت جانی در پی نداشته است، اظهار كرد: تنها یك مورد مجروحیت سطحی از ناحیه پا بود كه این فرد مرخص است و جایی نیز  بستری نشده است.

وی با اشاره به اینكه مسئولان ستاد حوادث غیر مترقبه استان و شهرستان در حال تعیین میزان خسارت وارده به روستاهای بخش كجور هستند، تصریح كرد:  سه هزار كیلوگرم لوبیای  مورد نیاز  مردم منطقه كه كاشت شده بود واز بین رفت با هماهنگی علی  نبیان معاون عمرانی استانداری  و حیدرپور رییس سازمان جهاد كشاورزی استان به منطقه و كشاورزان پرداخته می شود  تا مشكل كاشت برطرف شود.

فرماندار نوشهر خاطرنشان كرد: كارهای عمرانی نیز در جاهایی كه دچار  خسارت های  عمرانی شدند نیز قرار است به صورت بخشی برطرف شود.

شادمان متذكر شد: در حال حاضر مردم به امور جاری و روزانه خود مشغولند و میزان خسارتی كه خود مردم  می توانند تامین كنند در حال برطرف كردن هستند  و آنچه وظیفه دستگاههای اجرایی است  نیز مشغول هستند.

وی در پایان از زحمات بخشدار كجور، اعضای شورای بخش كجور، شهرداران پول و كجور،نیروهای اداره راه ، هلال احمر و كمیته امداد امام خمینی، و  سپاه و بخشدار قدردانی كرد.

به گزارش ایسنا، بخشدار كجور نیز با اشاره به خسارت سیل به زمین های كشاورزی و راههای برخی روستاهای بخش گفت:  سیل به بیش از  300 هکتار از اراضی کشاورزی کجور خسارت وارد كرد.

رستم سیاسرانی تصریح کرد: سیل به 6 واحد مسکونی خسارت جدی وارد کرد به طوری دیگر قابل سکونت برای اهالی آن نیست.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت در روستای سریوده رخ داده است، افزود: دیوارها، جوی ها، سر دهنه های کشاورزی به شدت آسیب دیدند.

بخشدار کجور همچنین از خسارت سیل به یک باب مدرسه خبر داد و بیان کرد: همچنین حدود 300 هکتار از باغات و اراضی کشاورزی در روستاهای صالحان، هزارخال، سریوده و…بر اثر سیل  دچار خسارت شدیدی شده و حتی از بین رفتند و خساراتی نیز به دام های روستائیان زد.

سیاسرانی از نیروهای اداره راه و شهرسازی،شهرداران شهرهای پول و کجور، اعضای شورای بخش و نیروهای امداد و نجات هلال احمر نوشهر و کجور که در امدادرسانی و کمک به سیل زدگان تلاش کردند، قدردانی كرد و گفت: هنوز میزان خسارت مالی وارده برآورد نشده است و به زودی با بررسی و کارشناسی های لازم، رقم دقیق خسارت هم مشخص و اطلاع رسانی می شود.

بر اثر بارش های پراکنده و رعد و برق در مناطق کوهستانی سوادکوه سبب طغیان رودخانه کسلیان در شهرستان سوادکوه شمالی که سبب خسارت ب روستاهای اطراف این رودخانه شد.بر اثر جریانات آب و هوایی رشد ابر همراه با بارش های پراکنده و رعد و برق در مناطق کوهستانی سبب آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان برخی رودخانه های روستاهای حاشیه این رودخانه ها شد.

امروز بر اثر بارش های پراکنده و رعد و برق در مناطق کوهستانی سوادکوه سبب طغیان رودخانه کسلیان در شهرستان سوادکوه شمالی شد و به روستاهای چالی، چایباغ و اندرگلی در این شهرستان خساراتی وارد کرد.

فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی در گفت وگو با ایسنا، درباره سیل امروز در این شهرستان اظهار کرد: بر اثر طغیان رودخانه کسیلیان که در روستاهای چایباغ، اندگلی و چالی شهرستان سوادکوه شمالی اتفاق افتاد سبب آبگرفتگی منازل این روستاها شد اما خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

محمد رضا منصوریان افزود: فقط به بخش های از زمین های کشاورزی حومه رودخانه خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: به محض وقوع سیل با تشکیل ستاد مدیریت بحران از روستاها سیل زده بازدید به عمل آمد و برآورد خسارت انجام شد.

سخنگوی اورژانس استان مازندران از سقوط یک دستگاه خودروی 206 به داخل نهر آب در منطقه محمودآباد خبرداد که سبب مصدومیت 4 نفر شد و سپس افراد ناشناسی به ضرب و شتم مأموران اورژانس اقدام کردند.ذکریا اشکپور در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: ساعت 16:38 روز جمعه خبر سقوط یک دستگاه خودروی 206 به داخل نهر آب در منطقه محمودآباد به مرکز پیام اورژانس 115 آمل اطلاع داده شد.

وی افزود: در حادثه  سقوط خوردروی 206 که در منطقه پل هوایی شرکت نفت محمودآباد اتفاق افتاد و طی آن چهار جوان 22، 23، 29  و 30 ساله دچار مصدومیت شدند.

اشکپور با اشاره به اینکه همکاران پایگاه اورژانس محمودآباد و تلیک سر به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: مأموران اورژانس بعد از خارج کردن مصدومان از داخل خودرو و نهر آب به اقدامات درمانی اولیه اقدام کردند.

سخنگوی اورژانس استان مازندران با بیان اینکه خوشبختانه حال هیچ یک ازمصدومان حادثه سقوط خودرو در محمودآباد وخیم گزارش نشد، گفت: همگی مصدومان به بیمارستان شهداء محمودآباد منتقل شدند.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه همکاران اورژانسی که  در این ماموریت اعزام شده بودند توسط عده‌ای جوان ناشناس به دلایل نامعلومی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که از طریق مقامات قضایی در حال پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *