هراز نو : حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه جدید شهرستان آمل با حضور رئيس شوراي سياست ‌گذاري ائمه جمعه مازندران در سالن اجتماعات ششم بهمن فرمانداري آمل معارفه شد.

شهر آمل  از داشتن امام جمعه خوش‌شانس بوده

عزت‌الله يوسفيان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس صبح امروز در مراسم توديع و معارفه امام جمعه شهرستان آمل مازندران  گفت: به لطف خداوند شهر آمل  تا به امروز از داشتن امام جمعه خوش‌شانس بوده و از روحانيون شايسته‌اي بهره‌مند بود و خدا را شاکریم که حجت الاسلام رحمانی در این دوازده سال در منتهای فروتنی و اخلاص به مردم خدمت کردند.

وي با بيان اينکه در تاریخ ،شهرستان آمل تا کنون بدون مرجع تقلید نبوده افزود: از گذشته ،آمل به دلیل وجود علمايي چون شيخ محمد تقي آملي و ميرزا هاشم آملي و تا به امروز حضرات آيات حسن‌زاده آملي و جوادي‌آملي از برکات فراوانی برخوردار بوده است که در تاريخ اسلام بی نظیر  است.

رحمانی در کمال سادگی  و خلوص سکاندار اقامه نماز جمعه آمل بود

احمد منفرد معاون استاندار و فرماندار ويژه آمل با بيان اينکه حماسه سوم خرداد خرمشهر با وجود تاکتيک‌هاي نظامي در تاريخ به ثبت رسيده است، گفت: سوم خرداد، فتح آزادی و  روز سرنوشت ساز خرمشهر بوددشمن با پیشرفته ترین سلاح ها و حمایت بسیاری از کشورهای غربی نتوانست در برابر غیرت مردم ایران کاری بکند و این تا ابد در اذهان ماندگار است  که ما مديون اين رزمندگان هستيم.

وی خاطر نشان کرد :استقامت مردان و زنان خدایی سرانجام در سوم خرداد 1361 پس از ایستادگی و مقاومت این روز را نماد پیروزی، مقاومت و ایستادگی در دوران هشت ساله جنگ تحمیل شده نیروهای بعث کرد.

احمد منفرد با تاکيد براينکه فتح خرمشهر با رهنمودهای  بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد تا از تجاوز خاک ميهن ما از سوي دشمن جلوگيري شود، اظهار داشت: اکنون مشاهده اين خاک پاک يادآور آن حماسه بزرگ است تا نسل‌هاي امروز متوجه رشادت‌هاي دليرمردان ايران اسلامي شوند .

این مسئول ضمن قدردانی از تلاشهای سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات تصریح کرد  : ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) که در  ایران به نام روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده و به قطع یقین کشور ما در میان کشورهای منطقه که هرکدام به نوعی درگیر مبارزه با تروریست هستند جزیره آرامش است و بار این آرامش نیز بر دوش این سربازان است.

رئيس شوراي اداري شهرستان آمل با اعلام اينکه آمل با توجه به موقعيت جغرافيايي در جايگاه‌هاي ويژه‌اي در بخش‌هاي کشاورزي، صنعتي، توليدي و گردشگري برخوردار است، عنوان کرد: اين شهرستان در بخش کشاورزي به جايگاهي رسيده است که با هماهنگي بسيج سازندگي پايلوت استاني در اجراي طرح بسيج همگام با کشاورز شده است.

منفرد با اشاره به جايگاه رفيع امام جمعه آمل در بين مردم اين شهرستان گفت: حجت‌الاسلام رحماني‌ به مدت 12 سال در سنگر امامت نماز جمعه شهرستان انجام وظیفه کرد ،عزیزی که بدون هیچ گونه شائبه و در کمال سادگی  و خلوص سکاندار اقامه نماز جمعه آمل بودند که طي اين سال‌ها به شايستگي و درايت با اخلاق نیکو و پسندیده ای در اين عرصه حضور يافتند.

دعوت مردم به تقوای الهی  رسالت امام جمعه است 

حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی رئيس شوراي سياست ‌گذاري ائمه جمعه مازندران  با بیان اینکه زمانی که انسان برای خداوند گام برمی‌دارد و برای رضایت او عمل می‌کند عاقبت و پایان کارش را به سوی خدا می‌داند تصریح کرد : از مهم‌ترین رسالت‌های امامان جمعه دعوت مردم به تقوای الهی است و روحانیت نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف کشور دارد.

و ی با اشاره به اینکه عالم فرزانه آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند که اگر انسان هوا و هوس را کنار بگذارد خداوند همه عالم و مخلوقات خود را در اختیار او قرار می‌دهد، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و یکی از رسالت‌های نماز جمعه این است که هر جمعه مردم به صمیمیت و همدلی دعوت شوند و بدانند که پیروزی نیز در گرو همین وحدت و همدلی است و نقشه های شوم مستکبران را نقش بر آب خواهد نمود.

در طول 12 سال افزایش  وحدت و همدلی در بین مردم  را دنبال کردم 

حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‌آملی با بیان اینکه هر سمت و مسند جدید لذتی دارد اظهار داشت : همواره باید از هر مسئولیتی  برای رضایت خداوند و خدمت خالصانه به مردم استفاده کرد.

و ی با اشاره به اینکه مدت 12 سال در این سمت فعالیت داشته ام تصریح کرد: برایم جای شگفتی دارد که چطور من که چندین سال فقط در درس و بحث و طلبگی  و حوزه فعالیت داشتم توانستم دوازده سال در مسند باقی بمانم ولی بدانید که تمام تلاشم را کردم تا از تمام ظرفیت ها در راستای انجام این رسالت بزرگی که بر دوش دارم استفاده کنم.

امام جمعه سابق آمل  با اشاره به اینکه  همیشه سعی در آن داشتم تا سادگی و بی آلایشی را سرلوحه ی کار خود قرار دهم اظهار کرد : تریبون نماز جمعه آمل همواره برای مسئولان شهرستان مهیا بود و همیشه از مسئولان می خواستم تا محور اصلی در سخنرانی هایشان افزایش  وحدت و همدلی در بین مردم باشد و تنها در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ورود سخنران در این دوره جلوگیری کردیم.

حجت الاسلام رحمانی بدون نام آوردن از محمود احمدی نژاد با اشاره تلویحی به سفر رییس جمهور سابق  کشورمان به شهرستان آمل اظهار کرد  : چندی پیش جمعی از خانواده های شهدا و خانواده های شهدا مدافع حرم و افراد متدین نزد من آمدند و گفتند که برای برگزاری برنامه یاد واره شهید مدافع حرم شهید جعفری نیاز به مکان مصلا دارند و گفتند که سخنران مراسم نیز رییس جمهور سابق کشور ماست.

وی ادامه داد :  به آنها گفتم که باید موضوع را به اطلاع حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برسانم و با ایشان تماس گرفتم و مراتب را به اطلاع او رساندم  و ایشان نیز در جواب گفتند مصلا که مال پدری ما نیست و ما مخلص شهدا هستیم .

رحمانی افزود :  فرد مورد نظر ممنوع‌البیان و ممنوع‌السخن نیست و مشکلی در برپایی محفل شهدا نمی‌بینم و بالاخره این مراسم در مصلا آمل برگزار شد ولی  با اینکه در ان مراسم حضور نداشتم تماس‌ها و حواشی پس از برگزاری مراسم  آغاز شد.

مریم اکبرپور هرازنو

2 3.5 3.9 3 5.2 5.9 5 6.5 6.8 6 7.6 7 8.9 8 9.5 9 11.2 11.5 11.9 11 13 14.5 14 17 18 19 21 26 27 30 31 34.5 34 35 36

 

 

 

6 thoughts on “گزارش هراز نو از آیین معارفه امام جمعه آمل +(عکس)”
  1. مرد اقتدار و عمل وارد آمل شد.
    درود بر حجت الاسلام مرتضوی

  2. با سلام و احترام
    انشاءاله با رای خود به دکتر احمدی نژاد اثبات خواهیم نمود که زمستان تمام شدنی و روسیاهی زغال باقی خواهد ماند.

  3. تشکر فراوان از زحمات فراوان جناب آقای رحمانی
    در یک جمله می توان گفت که او پیامبری کوچک برای مردم بود چون معلمان پیامبران کوچکند
    در هر جایی که هست تعالی وی را از خداوند منان خواستارم
    ارادتمند خوبان ولایی

  4. ضمن ارزوی توفیق برای جناب مرتضوی
    جنا ب رحمانی
    بی ریا آمد و بی ریا رفت . فقط تاریخ سرنوشت مردان بزرگ را رقم میزند
    ادعا یی نداشت با همه مهربان بود کسی را نسبت به کسی برتری نداد هیچ وقت موضع سیاسی نگرفت ،همیشه در محور وحدت حرکت کرد.
    …..
    امیدوارم سالم تندرست باشن .
    خدا خیر پیش بیاره……

  5. جناب آقاي مجيد خان حضور آقاي مرتضوي چه ربطي به احمدي نژاد يازده روزه دارد عليهذا آقاي رحماني هرجا كه هست موفق باشد

  6. احمدرضا خان با سلام
    كمي دقت در سخنان آقاي رحماني بفرماييد. ايشان فرمودند كه سخنران يادواره شهدا باعث اين حواشي از مورخه 26 فرورذين ماه شده است. يادواره شهداي مدافعان حرم هم سخنرانش دكتر محمودمحبوبي نژاد يا همان دكتر احمدي نژاد محبوب جامعه مستضعف ايران اسلامي بوده اند؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *