هرازنو :  نشست ساماندهی امور جوانان با حضور فرماندار ویژه شهرستان آمل و معاون فرهنگی مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران و جمعی از مدیران شهری آمل برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه جوانی کیفی ترین دوران زندگی انسان است عنوان کرد: جوانی به زمانی میان کودکی و میانسالی در زندگی هر فرد گفته می‌شودبه طور تقریبی برابر است با سنین 15تا 3۰ سالگی .

احمد منفرد با اشاره به اینکه اگر پیشرفت و توسعۀ یک جامعه را منوط به یک گروهی اجتماعی بدانیم، بدون تردید آن گروۀ اجتماعی بیرون از جوانان نمی تواند باشد تصریح کرد : جوانان در یک جامعه به عنوان مهم‌ترین نیروی توان‌مند و متحرک نقشی برازنده ای را در پیش برد یک جامعه به سمتِ توسعه و رفاه اجتماعی بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نقش جوانان در ساختار جامعه مهم و ارزنده تلقی میگردد اظهار داشت: مسئولینی  که چشم به آینده ای روشن سرزمین‌شان دوخته اند، می دانند که این آینده بدون توجه به نسل جوان دست نیافتنی است.

فرماندار آمل با بیان اینکه همه مردم ایران از همه اقشار در پیروزی و تداوم انقلاب ما نقش داشته اند ولی نقش و حضور جوانان ما بسیار برجسته است تاکید کرد : در دفاع مقدس جوانان  نقش بسیار فعال و چشمگیر در فرماندهی جنگ بر عهده گرفته بودند فرماندهان مؤثر در سطوح بالای فرماندهی دفاع مقدس نشان از حضور جوانان مؤمن  دارد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه جوانان مسوولین فردای جامعه محسوب می شوند عنوان کرد :نسل جوان ما، اگر درک شود، مشکلات و نیازهایشان شناخته شود و بستر مناسبی برای رفع خواسته‏ هایشان فراهم گردد، مجال خودشکوفایی خواهند یافت.
این مسوول  با اعلام اینکه  با در نظر گرفتن بیش از نهصد هزار جوان در استان و بیش از یک صد و بیست هزار جوان در شهرستان که نیروی محرکه و پویای جامعه محسوب می‏شوند، بررسی نیازها و خواسته‏ های آنها، بحثی در خور تأمّل است تاکید کرد :برای رسیدن به چنین هدفی، شناخت زبان ارتباطی، خصایص رفتاری و شناخت ویژگی‏های مربوط به این دوران، شایسته توجّه و دارای اهمیّت است .

منفرد خاطرنشان کرد: برخی مشکلات و معضلات پیش روی جوانان در شرایط فعلی ناشی از عدم برنامه ریزی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت آن ها می باشد به همین دلیل باید طرح ها و برنامه های مناسب و عملی برای اجرای چنین برنامه هایی در نظر گرفته شود.

فرماندار آمل در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تشکیل ستاد شهرستانی و اهداف و وظایف مربوط به آن گفت: همه دستگاه های عضو ستاد باید اول  نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات به جوانان و برگزاری باشکوه روز جوان بعنوان روز هویت آفرین اقدام نمایند.

مریم اکبر پور

1 2 3 4

 

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *