احساس هويت در برابر گم‏گشتگى نقش/ نمودهاى بارزى از محبت و مهرورزى/ عقل سلیم در جسم سالم/ فرق تمدن غرب و اسلام/ خروج فتنه‌گران علیه نظام یادآور خروج خوارج برای مبارزه با علی ابن ابیطالب (ع)
بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
در این لحظات عرفانی و ملکوتی در این مجلس پر شور و شعور ، این اجتماع عظیم و وحدت بخش در محضر شما اعزه مکرم بدوا خودم و بعد همه شما سروران عزیز عبادالرحمن را به تقوای الهی دعوت می کنم
همه سعادت ها در مسیر تقوای الهی است و همه شقاوت ها در مسیر گناه بودن و تمکین نمودن غیر خدا می باشد.
چه خوش خانه هایی است که در آن نجوای دلنشین یا رب یا رب باشد و اون خانه مسقف منقش به انوار الهی گردد این خانه خانه ی آبادی هست و این زندگی زندگی فرح بخش خواهد بود که هم موجب فلاح و رستگاری صاحبان منزل می شود و هم موجب عزت نظام و محیط و اجتماع .
سروران عزیز نمازگزار اگر نوری هست و اگر مسیر نورانیتی برای بشر رقم می خورد در مسیر خدا بودن و اگر ناری است اگر جهنمی هست اگر آتشی هست و اگر عذابی هست از این دنیای ماست که رخت بر می بندد بواسطه حضور در محضر گناه هست و اگر هم بهشتی هست و اگر نوری هست و اگرنورانیتی هست اگر عزتی هست اگر صلابتی هست همه و همه به طفیل وجودی ما در محضر ذات ربوبیت می باشد پس بیائیم فرهنگ تقوا را در خانه هایمان محقق بکنیم بستر تقوا را برای فرزندان عزیز و دلبندمان ایجاد بکنیم.
عرائضی را در محضر شریف شما اعزه مکرم نورچشمانم ولی نعمتان بنده که در طی این دو سال  در محضر شما بوده ایم عرض کرده ایم از سبک زندگی دینی سخنانی تا بحال به میان آورده ایم از خانه و خانواده گفتیم از پدر و مادر گفتیم که در واقع از شخصیت های که این خانه مسقف را رقم آباد بکنندگفتیم از انتخاب همسر برای فرزند گفته شد مطابق با آیات نورانی قرآن واز تولد فرزند از دیدگاه و منظر قرآن و عترت گفته شده و از ابتدائی ترین لحظاتی که فرزند در رحم پاک مادر  منعقد می شود وظائف والدین نسبت به فرزند دلبندمان عرض کرده شده و بعد از تولد هم اینکه دین مبین اسلام چه دستوری داده مطالبی را عرض نمودیم و گفتیم تقسیم بندی سنین فرزندان در هفت سال اول گفتیم و از هفت سال دوم تا به امروز رسیدیم به هفت سال سوم و در این باره نیز مطالبی را به سمع شما برسانم
اين دوره در سخنان رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دوره مشورت، همرأيى و همراهى بين والدين و فرزند است. به فرزند در اين دوره، عنوان «وزير» داده شده است.
عزیزان اهل علم می دانید وزير در لغت از ريشه «وَزَر» مشتق شده است كه به معناى پناهگاه و يا كوهى است كه بدان پناه مى‏برند عزیزان ببینید کسی که بیاید در محضر دین باشد در محضر قرآن باشد از مبانی دینی استفاده بکند از احادیث استفاده بکند قطعا مسیر سعادت را برای خود رقم میزند اونوقت است که منِ پدر از فزرند در چنین سنینی از چهارده سالگی تا 21 سالگی استفاده کنیم بعنوان وزیر تا از هلاكت نجات پیدا بکنیم چون ذهن ایشان در حال نبوغ هست در حال جوشش هست سیلان هست اونجاست که می تواند ما را مورد مشورت خودش قرار بدهد و می توانیم به او پناه ببریم. بنابراين، وزيرِ خليفه كسى است كه به رأى و نظر او در كارها، تكيه شود و يا به او پناه برده شود. و وزير پادشاه كسى است كه «وِزْر» و سنگينى و دشوارى تدبير امور مملكت را از دوش پادشاه برمى‏دارد عرض کردیم پدر و مادر نیز از یک نگاه و منظر بعنوان پادشاه و ملکه در این عالم هستی قرار گرفته اند و در این خانه مسقف وزرائی را در کنار خودشان تربیت می کنند که اینها از سر سفره این والدین تربیت می شوند پس چه خوب هست انسان در محضر دین باشد
بنابراين، اگر رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه‏ و ‏آله فرزند را در هفت سال سوم زندگى، يعنى از چهارده تا بيست و يك سالگى، وزير نسبت داده است، از اين‏روست كه بايد در تدبير كارها و امور، مورد تكيه و مشورت قرار گيرد. او در اين سنين به مرحله‏اى از رشد رسيده است كه مى‏تواند بخشى از دشوارى‏ها و سنگينى‏هاى اداره امور مربوط به خانواده را از دوش والدين و حتى ديگران بردارد. بنابراين، نوع نگرش والدين و اطرافيان نسبت به نوجوانان و تأييد او در اين دوره از اهميت بسيارى برخوردار است؛ زيرا ويژگى اين دوره، «احساس هويت در برابر گم‏گشتگى نقش» است یعنی فرزندمان منتظر است تا ببیند تا منِ پدر چگونه از ایفاد نقش ایشان در زندگی خودمان بهره مند می شویم اونجاست که متبلور می شود اومجاست که به جریان در می آید و شروع به جوش می کند و اگر خدای ناکرده از این مکتب ما استفاده نکنیم خموشی به وجود می آید دیگر به صورت نبوغ در نمی آید و دیگر به صورت یک جریان در نمی آید پس باید دقت نمود و نوجوانانِ در حال رشد و پيشرفت كه به زودى با وظايف ملموس مربوط به بزرگ‏سالان روبه‏رو خواهند شد، نگران اين هستند كه در مقايسه با احساسى كه از خود دارند، در چشم ديگران چگونه به نظر مى‏رسند.
اصول تربيت دينى كودكانمان چند اصل هست که به اقتضای وقت به یک مورد از منظر دین و لسان زیبای نبوی اشاراتی داشته باشم در این سنین که اولینش محبت هست: اخلاق پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله اخلاق قرآنى و مظهر ملايمت و رحمت و الگوى شفقت و مهرورزى بود و دامنه محبت او، بزرگ و كوچك را فرا مى‏گرفت هم در سیره علمی پیامبر و هم در سیره عملی پیغمبر دیدیم که چگونه مسیر سعادت همه اقشار را رقم زده اند. سروران عزیز ببینید شخصیتی که پایمبر مکرم اسلام است خاتم المرسلین سرور کائنات ولی در مقابل بنده حقیر فقیر یک مدرکی را کسب می کنم شروع می کنم برای خود یک سری مسائل مرزی و انشقاق مثلا خدای ناکرده امام جمعه هستم روابط اجتماعی ام باید فرق بکنه نعوذبالله مردم باید تحویلم بگیرند مردم باید سلامم بکنند نه این شخصیت نخبه عالم اینچنین نیست آموزگار اخلاق است بهترین مدال را خداوند متعال به ایشان داده است که در این باره عرض شد از ابتدائی ترین لحظه خلقت این شخصیت نخبه الهی « إن الله و ملائکته و یصلون علی النبی» یُصلون عزیزان مضارع است و دلالت بر استمرار دارد و به همه اهل ایمان هم دستور داده است «یا ایها الذین آمنو صلوا علیه و سلموا تسلیما» و حتی محبت به خودش را گره زده به محبت به پیغمبر « قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله و یغفرلکم ذنوبکم» این پیغمبر که همه هستی عالم در گرو شخصیتی ایشان هست این شخصیت كودكان در نزد او جايگاه خاصى داشتند و آن حضرت در موقعيت‏هاى مختلف، از جمله در خانه، كوچه، مسجد، بازار، ميدان جنگ و…، با كودكان مهربانى مى‏كرد و اطرافيان را نيز به اين امر تشويق مى‏فرمود.
از پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله روايتى در بيان اهميت محبت به كودكان با اين عبارت نقل شده است: از ما نيست كسى كه بزرگ ما را احترام نكند، «جوانان عزیز فرمایشات پیغمبر هست که از منِ رسول الله نیست کسی از امتم که به برزگ خودش احترام نگذارد» و به كوچك ما رحم نورزد. همچنين در مقامى از آن حضرت نقل شده است كه فرمود: «خدواند به خاطر محبت انسان به فرزندش به او رحمت مى‏كند.»
سروران عزیز اگر امروز بنده فرزندم را در آغوش خودم نگیرم دشمنان برنامه دارند برای فرزندانمان ماهواره ها بیچاره کردند مسیر تربیتی فرزندانمان را برای تمام سنین فرزندانمان برنامه ریزی کردند در خیابان و بیابانها برای فرزندانمان برنامه ریزی کردند در مبانی اعتقادی فرزندانمان برنامه ریزی کردند اگر این آغوش گرم پدر و مادر در مقابل فرزند گشوده نشود اگر این لبخند در مقابل فرزند محقق نشود اون غربی ها لبخنده رو زدند
پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله در راه تثبيت محبت و الفت ميان مردم، همواره تلاش مى‏كرد و مظاهر قساوت و سختدلى را مورد انتقاد و سرزنش قرار مى‏داد و آنها را از ساده‏ترين مظاهر تا بدترين و بزرگ‏ترينشان به شدت رد مى‏كرد و بعكس، مظاهر عطوفت و نيكويى را حتى در ساده‏ترين و كوچك‏ترين اشكالش، همچون بوسيدن كودك، مى‏ستود و با كسانى كه اهل اظهار محبت و بوسيدن كودك نبودند، به شدت برخورد مى‏كرد.
از آن پيغام‏آور رحمت، نقل شده است كه فرمود: «كسى كه فرزندش را ببوسد، خداوند براى او پاداش نيكو مى‏نويسد و هر كه او را شاد كند، خداوند در روز قيامت شادمانش خواهد كرد.»
در روايت ديگرى آمده است: روزى رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و‏ آله حسين عليه‏السلام را مى‏بوسيد. عيينه و به قولى اقرع بن حابس وقتى اين صحنه را مشاهده كرد، گفت: من ده فرزند دارم و هرگز هيچ‏يك از آنان را نبوسيده‏ام. رسول رحمت به قدرى از شنيدن اين سخن خشمگين شد كه رنگ چهره‏اش دگرگون گرديد و به آن مرد فرمود: كسى كه رحم نكند، مورد ترحّم قرار نمى‏گيرد. اگر خدا ترحم را از قلب تو گرفته است، پس من با تو چه كنم؟! كسى كه به كودكان ما رحم نكند و به بزرگان ما احترام و عزت نگذارد از ما نخواهد بود.
 
در رفتار پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله با حسنين عليهماالسلام نمودهاى بارزى از محبت و مهرورزى به آنان مشاهده مى‏شود. اصحاب و ياران رسول خدا صلى الله ‏عليه ‏و ‏آله در موارد متعددى بازى كردن پيامبر با كودكان، به ويژه حسنين عليهماالسلام، مزاح كردن و بوسيدن آنان را نقل كرده‏اند.
پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله على‏رغم توصيه‏هاى فراوان به محبت و مهروزى و بوسيدن كودك، در اين زمينه از مسائل تربيتى غافل نبودند و در تعاليم خود، جانب احتياط و اعتدال را رعايت مى‏كردند.
در روايت ديگرى، توجه و محبت پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله به حسنين عليهماالسلام، پس از اداى فريضه نماز و نشستن يكى از آن دو بر روى زانوى راست پيامبر و ديگرى بر زانوى چپ وى گزارش شده است. بر اساس اين روايت، حسنين عليهماالسلام با وجود سن كم، در هنگام اداى نماز در كنار پيامبر قرار مى‏گرفتند و اعمال و اركان نماز را به تأسى از پدربزرگ خود، انجام مى‏دادند. به طور قطع، رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله كه اصولاً با هدف تعليم و تربيت فرزندان خود، به آنان اين همه محبت مى‏كرد، در امر نماز خواندن حسنين عليهماالسلام مشوق آنان بود. نوازش‏ها و محبت‏هاى رسول خدا به آن دو كودك پس از نماز، به طور غيرمستقيم، تقويت‏كننده عمل حسنين عليهماالسلام بوده است.
يكى از مصاديق ديگر توجه و محبت به كودك در سيره عملى رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، بازى و شوخى با كودك است. از ديرباز روان‏شناسان كودك، به اهميت بازى و پيامدهاى مثبت آن توجه كرده و بدان پرداخته‏اند.
از آن حضرت در تأييد بازى و تأثير آن بر دوران بزرگ‏سالى چنين نقل شده است: «تندخويى و ميل بسيار به بازى در كودكى، نشانه متانت و پختگى و زيادى عقل كودك در بزرگى است.» شايد بتوان اين سخن رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله را از ديدگاه روان‏شناسى، به گونه‏اى با اين نظريه منطبق دانست كه بازى و شيطنت در دوران كودكى موجب تخليه انرژى‏هاى زايد جسمى‏و روحى مى‏شود و در رسيدن كودك به آرامش و حلم در بزرگ‏سالى تأثيرگذار است.
در سيره عملى پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شواهدى از بازى و شوخى آن حضرت با كودكان به چشم مى‏خورد. براى نمونه، ذكر شده است: وقتى رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله از سفر بازمى‏گشت، در كوچه با كودكان برخورد مى‏كرد و به احترام آنان مى‏ايستاد، سپس امر مى‏كرد كودكان را به نزدش بياورند. رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله برخى از آنان را در آغوش مى‏گرفت و برخى را بر پشت و دوش خود سوار مى‏كرد و به اصحاب خويش مى‏فرمود: كودكان را در آغوش گيريد و بر دوش خود بنشانيد. از ديگر شواهد بازى‏ها و شوخى‏هاى آن حضرت با حسنين عليهماالسلام است. در روايات ديگرى نيز اين‏گونه بازى‏ها و تماس‏هاى بدنى پيامبر با حسنين نقل شده است. گاه رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله حسن عليه‏السلام را روى شانه راست و حسين عليه‏السلام را روى شانه چپ خود قرار مى‏داد و راهى خانه مى‏شد و گاه مى‏شد كه حسنين عليهماالسلام را كه در ابتداى راه افتادن بودند، براى شوخى و مزاح و سرگرمى بر روى پا مى‏جهاند و برايشان شعر مى‏خواند. آن‏گاه آنان پاهاى كوچك و ضعيفشان را بر بدن رسول اللّه قرار مى‏دادند و بالا مى‏رفتند تا جايى كه پايشان را روى سينه مبارك حضرت مى‏گذاشتند.
از اين روايات اهميت نقش پدر و حتى پدر بزرگ در بازى با كودكان به دست مى‏آيد. همچنين اين ماجراها، كيفيت ويژگى‏هاى بازى‏هاى پدرانه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله با نوه‏هاى خود را كه معمولاً هيجان‏آور، جذاب، پرتحرك و جسمانى بود، نشان مى‏دهد. در مباحث روان‏شناسى رشد نيز به ويژگى بازى‏هاى پدران و تأثير آن در رشد كودك اشاره شده است.
از تعاليم و رفتار رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله با كودكان، همچنين برمى‏آيد كه پدر علاوه بر مسئوليت تأمين مالى خانواده و در عين حفظ اقتدار پدرانه، بايد با كودك خود، بخصوص در شش سال اول زندگى، بازى و با او كودكانه رفتار كند و زمانى را براى ارتباط جسمى و روحى با كودك اختصاص دهد. در اين‏باره از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله نقل شده است كه فرمود: «هر كس كودكى دارد، بايد با او كودكانه رفتار كند.»
خوش‏رويى و مهرورزى و نوازش‏هاى پيامبر صلى ‏الله ‏عليه‏ و ‏آله نسبت به حسنين عليهماالسلام پس از فريضه نماز، نشان از تأثير ارتباط عاطفى در پذيرش آيين‏هاى دينى و مذهبى به وسيله كودكان دارد. علاوه بر آن، از چگونگى تعامل رسول خدا با فرزندان و نوادگان خود، نقش پدر در تربيت دينى فرزندان آشكار مى‏گردد و نشان مى‏دهد تأثير حضور كمّى و كيفى پدر در خانه و تلاش او در تربيت و پرورش كودك، اصل مهمى در قوام خانواده، حمايت از مادر و رشد و بالندگى فرزندان به شمار مى‏رود؛ اصلى كه امروزه متأسفانه به دليل مشكلات فرهنگى و اقتصادى مغفول واقع شده است. تصور غالب عمومى چنين است كه وظيفه تربيت فرزند، تنها به عهده مادر است و پدر نان‏آور خانواده به شمار مى‏رود. گرچه اسلام و همچنين ديدگاه‏هاى روان‏شناسى، نقش مادر را در رشد و تربيت كودك، نقش اساسى و مهم مى‏داند و وظيفه اصلى او را تربيت فرزندان و رسيدگى به امور خانواده معرفى مى‏كند، اما اين امر هرگز به معناى آن نيست كه پدران در امر رشد و تربيت كودكان، مادران را تنها و بدون حمايت گذارند و تمام وقت و انرژى خود را صرف كار در بيرون از خانه و تأمين هزينه‏هاى مالى خانواده بنمايند.
تحقيقات اخير نشان داده است كه در ابتداى كودكى، فرزندان تنها به مادر دلبستگى پيدا نمى‏كنند، بلكه در اين دوره، پدران نقش فعال‏ترى به عهده دارند و فقدان پدر، در نقصان مهارت‏هاى شناختى در هر دو جنس بى‏تأثير نخواهد بود. البته اين فقدان تنها به معناى فقدان فيزيكى نيست، بلكه گاه پدر حضور دارد، ولى به دليل عدم آگاهى، نگرش غلط، مشكلات شخصيتى و روحى و درگيرى‏هاى شغلى و اقتصادى، توجه و محبت كافى به فرزندان ندارد. در اين حالت نيز فرزندان به همان اندازه آسيب مى‏بينند كه غيبت پدر، بر روى آنان تأثير منفى مى‏گذارد. علاوه بر آن، وقتى زن از حمايت‏هاى همسر، در امر مراقبت و تربيت كودكان محروم شود، نمى‏تواند نقش مادرى خود را به خوبى ايفا كند و در نتيجه، كودكان از اين جنبه نيز آسيب مى‏بينند. اقتدار پدر، بخصوص در زمينه تعليم و تربيت كودكان، نقش فوق‏العاده‏اى دارد و پدران با تلفيق مهر و اقتدار مى‏توانند به بهترين شيوه خانواده را سرپرستى كنند و به تعليم و تربيت دينى فرزندان بپردازند.
خطبه دوم
 اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
 در این لحظات عرفانی و ملکوتی در محضر شما سروران عزیز و ارزشمند و نورچشمانم بدوا خودم و بعد همه شما را توصیه به تقوای الهی می نمایم جز این نیست که این اجتماع این شور و شعور و اشتیاق در محور تقوای الهی است و بواسطه با خدا بودن است که رقم می خورد اینجاست که صحنه صحنه زیبائی عشق بازی در محضر خداوند متعال متبلور می شود یکی از نعمات بزرگ خداوند متعال روز جمعه است نماز جمعه است خلوت و جلوتی است که انسان مسلمان و مومن و متقی با خدای خودش ایجاد می کند ار تباطی که با ذات مقدس ربوبیت محقق می شود لبیکی که خدا با نجوای دلنشین خودش صدای جانش به گوش من و شما می رسد دعوتمان می کند باز آی باز آی هر آنچه هستی باز آی.
آمده ایم تا در محضر الهی باشیم از گناه دوری بکنیم پرونده عمرمان را تورق بزنیم عزت ها را برشماریم بیشترش بکنیم شکر نعمت نعمتت افزون کند و کفر نعمت نعمت را از کف بیرون می کند و در مقابل گناهان هم انسانیم و مختاریم اختیاراتی بر بشر داده شده خدا نکند این اختیار و این مختار بودن مسیر را عوض بکند .
خوب مناسبتهای متعددی هم داشته ایم و هم در پیش رو می باشد خوب تقدیر و تشکر عرض می کنم محضر سخنران عزیز قبل از خطبه مان جناب  آقای دکتر عمادی معاون محترم مرکز شبکه بهداشت شهرستان آمل که از سرمایه های دابودشت مان می باشند بنده احساس غرور می کنم به وجود همه سرمایه های دو بخش دابو و دشت سر عالمان عامل فرهیختگان و نخبگان و البته آنچه را که عزیزان فرمودند ایشان نیز از نخبگان کشوری هستند با امتیازی بسیار خوب در کنکور به مدارج علمی دست یافته اند و البته این رسالت پیغمبر هست که داشته های امتش را گوشزد می کرد و بنده نیز از داشته های این دو بخش احساس غرور و شادی می کنم و این روزها هم احساس غرور کردم که فرزندان دلبندم دو بخش دابو و دشت سر در این آزمون الهی قرار گرفته اند برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و افتخار می کنم به وجودشان و قطعا توصیه می کنم به آن مسیری که گذشتگان و پیشینیان مان در آن مسیر بوده اند باشیم مسیر اخلاق در همان مسیر باشیم ما سراغ نداریم گذشتگانمان بداخلاقی داشته بودند اگر اینچنین بود قیام بی بدیل علویان با محوریت میر قوام الدین مرعشی رقم نمی خورد ما ریشه در اسلام داریم لذا از همه نورچشانم انتظار دارم تا تمکین بکنند به تصمیم شورای نگهبان در احراز یا عدم احراز صلاحیت از سوی مسئولین با کفایت و درایت شورای نگهبان و همه عزیزان با محوریت فرماندار عزیز و ارزشمند عزیزان ما خیال می کنیم انتخابات فقط در اسفند ماه فقط رقم می خورد و ما پای صندوق رأی می رویم از چند روز گذشته تا چند روز بعد انتخابات این عزیزان باید زحمت بکشند تا به اون روز و ورزهای بعد در حال زحمت هستند هم در امر نظارت شورای نگهبان و هم در مجلس شورای اسلامی بخشداران معزز و مسئولین محترم ناظر و همه و همه اظهار قدردانی و قدرشناسی می نمایم.
اما کمپین کاهش قند و نمک و چربی سخنران محترم عنوان فرموده اند از 29 آذرماه تا 29 دیماه حدود یکماه این عزیزان می خواهد ما را در مسیر سلامت قرار بدهند پزشکان و اطباءمان و عالمان دینی مان که برگرفته از آموزه های دینی می باشد می خواهند مسیر سعادت را برای ما رقم بزنند عرض شد که عقل سلیم در جسم سلیم هست سلامت انسان هم موجب سعاد بشریت می شود و هم خانواده در اضطراب قرار نمی گیرد کسی که خدای ناکرده عضوی از اعضاء خودش را از دست بدهد تازه متوجه می شود که خدا چه نعمتی به ایشان داده و از ایشان گرفته است لذا آنچه را که عنوان فرموده اند در مورد مصرف بی رویه قند نمک چربی و هیچ منفعتی هم در مصرف این کالاها وجود ندارد من تعجب می کنم چرا هر چی که انسان برایش ضرر دارد بیشتر مصرف می کند و بیشتر به انسان می چسبد و البته با گزارش مبسوطی که عزیزمان داده و به نفع خودمان هست به سلامت خودمان بر می گردد سکته های زیادی که منجر به مرگ می شود سرطان هایی که در انواع متعدد در حال رقم هست عزیزانم هم در مسیر مصرف بی رویه اینهاست و هم در کم تحرکی ماست هر چه واسائط نقلیه مدرن می شود ما کم تحرک تر می شویم قدیم باغی بود بوستانی بود کشاورزی ای بود و خودمان عملا انجام می دادیم و امورز تجهیزات مدرن کشاورزی انجام می دهد و به کمکمان آمده ولی به ضررمان هست بنده همیشه خاطه اون عزیز مسافر 115 ساله سالم و قوی الجلسه را در مشایعت کربلا از کرمانشاه عنوان نموده ام و راز سلامت را در کار و تحرک عنوان فرموده است ما هم زیاد می خوریم و هم تحرک کمی داریم و هم بد مصرف می کنیم اونوقت چه می شود و البته از این فرصت استفاده بکنیم از همه عزیزان بهداشت و درمان تخصیصا از وزیر محترم بهداشت و درمان کمال امتنان و قدر دانی را داشته باشم حقیقتا وزیر متخلق و عالم و عاملی هستند جناب آقای دکتر هاشمی ولی متاسفانه این روزها یک عده از عزیزان در حال تخریب این وزارت خانه ای که در امر سلامت صلابت زیادی را خرج نموده اند و حقیقتا باید گفت سعیکم مشکور عزیزان خودزنی نکینم این وزیر متخلق به اخلاق حسنه و آداب و معاشرت اسلامی و مدیریت جهادی و همکارانشان مستحق این شایعات و تخریب نیستند و بنده عرض می کنم جناب آقای وزیر سعیکم مشکور چه در امر سلامت و چه در امر بیمه ای و چه در امر درمان و دارو خدا از شما و عزیزان قبول بفرمایند و البته هر شخص و شخصیتی اشتباه در کارش دارد معصوم نیستیم چرا این همه محسنات را کنار بزنیم و معایب جزئی ای که در برخی مراکز رخ میده را بولد بکنیم خوب نیست جزء اخلاق اسلامی نیست.
هفته سواد آموزی در پیش رو داریم حقیقتا به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی عزیزانمان آمدند ریشه بی سوادی را در واقع کم کردند هنوز کنده نشده باید بی سوادی ریشه کن بشود زگهواره تا گور دانش بجوی انسان باید در راستای این مسائل باشد و علم موجب سعادت و پیشرفت جامعه و رونق می شود بنده به همه عزیزان سواد آموزی ضمن عرض تبریک خسته نباشید عرض می کنم و عرض می کنم سعیکم مشکور.
اما مسئله بعدی همانگونه که معروض شدیم که باید نسبت به داشته هایمان شاکر خداوند متعال باشیم یکی از داشته های نظام اسلامی نه فقط جمهوری اسلامی بلکه نظام مقدس اسلام وجود مقام عظمای ولایت است امام المسلمین هست امروز جهان اسلام به وجودشان افتخار می کند حالا بعضی از دور و بری های کم خرد و بعضی از مسئولان منتسب به کشورهای اسلامی و اعراب خوش نشین هستند و بی تدبیرند و دلسوزی ای به امت خودشان ندارند تا چه بسا این سید عظیم الشان را بشناسند و معرفت به ایشان ندارند ما آنها را کاری نداریم خوب دیدار جمعی از مردم و مسئولین و مهمانان عزیز کنفرانس اسلامی با ولی امر مسلمین را در هفته وحدت انجام پذیرفت و امروز به لطف ایزد منان و مدیریت داعیانه نبی مکرم اسلام جهت ایجاد بستر وحدت و همدلی بین امت مسلمان جهان که امروزه باید بحالت تخاطب در بیاید و در مسیر گفتمانمان باید محقق بشود بحث همدلی و همزبانی است وحدت اسلامی است شیعه و سنی کنار هم هستند و اهل تسنن و تشیع برادر دینی هم هستند خدایمان یکتاست نبی مان یکی است قبله مان یکی است و حتی اعتقاد به ولایت هم در اعتقاد مشترکمان وجود دارد و اختلاف شیعه و سنی کاشته ی استکبار جهانی است.
اما آنچه استکبار جهانی و غرب در صدد انجام آن هستند این هست که جلوی مسیر جریان بیداری اسلامی را بگیرند چون برکات پیشرفت بیداری اسلمی را به چشم دیده اند از یمن و بحرین و نیجیریه گرفته تا به فضل خداوند متعال به کشورهای غربی هم خواهد رسید و البته جریان جهانی اربعین حسینی نیز با حضور حدود 30 میلیون نفر نشان از حضور همه قومیت ها و ملیه ها از مسیحی ها گرفته تا یهودی ها و ملل متعدد و قومیت مختلف نشان از برکت این بیداری اسلامی است و لذا تنها راه برون رفت از این مسیر را تفرقه بین اهل تسنن و تشیع فرض نموده اند و می گویند ما با اهل تسنن هیچ مشکلی نداریم و مشکل ما در مورد اهل تشیع و شیعیان هست رهبر فرزانه مان چه زیبا بیان فرموده اند اگر شما با اهل تسنن هستید پس غزه چه خبر هست در سوریه چه خبر هست تو عراق تو فلسطین تو یمن تو نیجیریه در خاورمیانه چه خبر هست ؟ آنها تنها چیزی که بر سر دارند از بین بردن خود اسلام بما هو اسلام هست آنها حاضر نیستند سر تو تن الام باشد می خواهند این عزت بزرگ جریان ممتد اسلامی محقق نشود و لذا بدنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند و نمونه آن هم ایجاد فرقه هایی تروریستی همچون داعش و فرقه های دیگر است که با پول وابستگان به امریکا و کمک های سیاسی آنان بوجود آمده و فجایع کنونی را در دنیای اسلام به بار آورده اند.
هنگامی که بیداری اسلامی آغاز شد، آنها سراسیمه و نگران شدند و تلاش کردند آن را مهار کنند که در برخی کشورها نیز موفق شدند اما بیداری اسلامی نابود شدنی نیست و به لطف الهی، به اهداف خود خواهد رسید.
خوب هر کینه توزی ای اهدافی در پیش دارد و قطعا این بغض و حسادت ها  و شقاوت ها نیز اهدافی در پیش دارد و  هدف اصلی جبهه استکبار ایجاد جنگ داخلی میان مسلمانان و نابودی زیر ساخت های کشورهای اسلامی همچون سوریه، یمن و لیبی می باشد و  نباید در مقابل این توطئه ساکت نشست و تسلیم شد بلکه باید با کسب بصیرت و حفظ استقامت در مقابل توطئه ها ایستاد.
مشاهده کردیم  سکوت دنیای اسلام در قبال استمرار فشار بر مسلمانان بحرین و همچنین نزدیک به یک سال بمباران شبانه روزی یمن، و اوضاع سوریه و عراق، به قضایای اخیر نیجریه را شاهد بوده ایم چرا باید در مورد شیخِ مصلحِ تقریبی و مؤمن اینگونه فاجعه آفرینی شود و حدود یک هزار نفر کشته شوند و فرزندان او به شهادت برسند و دنیای اسلام ساکت بماند؟
خوب اهداف دشمنان اسلام بسیار خطرناک است و مبرهن و و وظیفه همه نسبت به این امر مهم ، بصیرت و بیداری است و در این میان وظیفه علمای اسلام و روشنفکران راستین است که با مردم و سیاستمداران دارای وجدان بیدار صحبت و واقعیت ها را بیان کنند و  هنگامی که دنیای زر و زور با همه توان به دنبال طراحی های خطرناک برای دنیای اسلام است، کسی حق ندارد به خواب برود و متوجه واقعیت ها نباشد.  
 دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد و البته تمدن نوین اسلامی به معنای تجاوز به سرزمین ها، پایمال کردن حقوق انسانها و تحمیل کردن اخلاق و فرهنگ خود به ملتها نظیر آنچیزی نیست که تمدن غربی انجام داد بلکه به معنای هدیه کردن فضیلت الهی به بشریت و ایجاد زمینه برای تشخیص مسیر صحیح بوسیله خود انسانها است.
این تمدن اگرچه جلوه های زیبایی از فناوری، سرعت، سهولت و ابزارهای مختلف زندگی ارائه کرد اما برای بشریت خوشبختی، سعادت و عدالت به ارمغان نیاورد و در درون خود نیز دچار تضاد شده است تمدن غرب با ظاهر پر زرق و برق خود، اکنون از لحاظ اخلاقی فاسد و از لحاظ معنوی پوک شده است به گونه ای که خود غربی ها به این واقعیت اذعان می کنند.
امروز نوبت دنیای اسلام است تا در جهت پایه ریزی شالوده تمدن نوین اسلامی گام بردارد و برای رسیدن به این هدف، امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست و باید علمای دین و روشنفکران راستین که قبله آنها غرب نیست، اقدام به روشنگری در میان امت اسلامی کنند و بدانند که برپایی این تمدن، امکان پذیر است.
ما تمدنی را قبول داریم که در آن پیشرفت باشد خانه ای که بر روی پدر و مادر خراب شود این تمدن هست خانه ای که طفل صغیر در آن سوزانده می شود این تمدن هست اینکه پیشرفت نیست این آموزه اسلام نیست نه تنها اسلام بلکه هیچ قومی این تفکر را قبول ندارند کجا حضرت موسی علیه السلام کجا عیسی مسیح علیه السلام به چنین تمدنی اشاره داشته اند و ادیان دیگر معلمان و مروجانشان چنین فرموده اند لذا تمدن پیروز و رو به رشد انقلاب منشعب شده از دو خط سرخ امام حسین علیه السلام  خط سبز مهدویت عج می باشد .
توصیه بنده به مسلمانان جهان این هست که در محضر این تفکر الهی و معنوی و تحت فرمان امام المسلمین باشند که قطعا مسیر سعادت رقم خواهد خورد و این تفکر قابل تعمیم و ترویج هست .
خوب سخنان ریاست جمهوری در این جلسه معظم هم قابل بیان و اشاره هست بنده تشکر می کنم و توصیه می کنم هم به ریاست محترم جمهور و هم به مسئولین محترم کشوری و لشکری این مسیر مسیر سعادت و خوشبختی است با ولی فقیه زمان بودن می باشد که جناب آقای روحانی بیان فرمودن امنیت جهان و جامعه اسلامی در سایه تدابیر مقام معظم رهبری و ولی فقیه زمان می باشد امروز سخن سخن از همدلی و همزبانی است هدف دشمن ایجاد تفرقه بین مسئولین و نفوذ در بین آنهاست باید متوجه این تفکر شوم باشیم و الا خبطی از سوی هر کسی دیگر جای جبران نخواهد بود هم باید جواب اهداف بلند و والای امام راحل و شهدای عزیز و خانواده شهدای عزیز باشند .
بنده از روزهای اول گفتم اون لانه جاسوسی و سفارت روبای پیر انگلیس از روی اهدافی بازگشائی شده است متوجه این لانه و جرثمه فساد و تفرقه باشیم ما ثابت کردیم هم در انقلاب و هم در جنگ تحمیلی که پشتیبان ولی فقیه هستیم و در جریان فتنه سالهای گذشته نیز ثابت کردیم و تخصیصا کنگره عظیم نهم دی ماه نشان از درک و شور و شعورمان دارد سروران عزیز و بزرگوار نهم دی روز هوشیاری، بصیرت و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تجلی ولایت پذیری مردم بود.
حماسه نهم دی خط بطلانی بر تمام آرزو‌های دشمنان خارجی و داخلی بود؛ مردم در این روز در مقابل جهالت خواص و بعضی از وابستگان خارجی ایستادند و باعث از بین رفتن دلخوشی دشمنان انقلاب و نظام شدند.
 بعضی از رسانه‌های ماجراجو و معاند گرداننده این فتنه بوده اند و این رسانه‌ها موجی از تبلیغات مسموم علیه انقلاب و ایران و اتحاد مردم را دامن زدند و سیاست طلبان و زیاده‌خواهان دور از منطق را برای یافتن مسیری برای نفوذ به صحنه آوردند.
وقتی اراذل، اوباش، دشمن محوران و آمریکا محوران به تکایا، مساجد و نیروهای مردمی حمله‌ور شدند و مکان‌های عمومی را غارت کردند، شیر بیشه‌های خمینی کبیر، فرزندان انقلاب و یاوران رهبر معظم انقلاب چون موجی خروشان در نهم دی یادآور حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی‌های اوایل انقلاب گشتند.
 نهم دی را باید رفراندوم مردم ایران در مقابله و پایداری در مقابل استکبار نامگذاری کرد؛ نهم دی روز بیعت دوباره مردم با ولایت فقیه است؛ در این روز همه ملت به دشمنان پاسخ منفی داده و موجب خوشنودی شهدا، امام راحل و امیدواران به انقلاب اسلامی شدند.
ایران  ام القرای جهان اسلام است و در غربال انقلاب بار دیگر نخاله‌ها پس زده شدند و مردم نهم دی را با شفافیت، آزادگی، دلباختگی و تمام وجود احساس کردند؛ لذا نهم دی روز عزت ملی ایران است؛ این روز که با تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب رقم خورد را باید یکی از اعیاد نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
نهم دیماه باید تلنگری به مسؤولان باشد تا اجازه ندهند که حلقه‌های نزدیک به خود منفذ نفوذ فتنه‌گران و دشمنان باشند؛ فتنه‌گران هرگز نهم دیماه را فراموش نخواهند کرد؛ باید بدانیم که مسؤولان ما زمانی در مصونیت هستند که همگام با مردم نهم دی را نقطه عطفی برای خود بدانند.
مسؤولان نباید اجازه دهند که عوامل فتنه 88 در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی خود نمایی کنند؛ انقلاب اسلامی برای ابد فتنه‌گران مقصر را نمی‌بخشد؛ کسانی که غرور بی‌جایشان اجازه نداد که از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند هیچ جایی در نظام جمهوری اسلامی ندارند.
خیمه انقلاب اسلامی مزدوران وابسته را تحمل نخواهد کرد؛ خروج فتنه‌گران علیه نظام یاد آور خروج خوارج برای مبارزه با علی ابن ابیطالب (ع) را تاریخ مجدد جهان اسلام و تکرار آن باید دانست.
توصیه امروز بنده به خواص جامعه این هست که به فضل خداوند متعال با تدبیر خاص خودشان متوجه باشند در کنار رهبر عظیم الشانمان باشند و قدردان ولی فقیه زمان باشید بار دیگر قلب دشمن را شاد نکنید مردم بیدارند مردم بصیر هستند با بصیرت تمام هوش اند و با نامحرمان خاموش اند متوجه باشید که ما با نامحرمان خاموشیم و هیچ ارتباطی با نامحرمان نداریم .
در جریانات اخیر هم مصوبات اخیر دولت مردان آمریکا و تحریم های جدیدشان دیده ایم که به تعبیر مقام معظم رهبری نه به لبخنشان می شود اعتماد کرد و نه به قلمشان هنوز اون قلم و جوهرشان نخشکیده که چه احکام و تحریم های را به تحریر در آروده و تصویب می کنند هنوز قانون برجام جای امضایش نخشکیده که هر روز یک بحث و جدل یک روز از سپاه جاوید و همیشه قهرمان مان و یک روز روادید و منع مسافرت تجار به ایران و امروز هم صحبت از موشک های بالستیک و حتی لیست افراد در تحریم قرار گرفته است به هیچ یک از بنده های برجام تمکین نخواهند کرد مسئولین دیپلماسی متوجه باشند که دیگر جای جبران نیست خوب ما در مقابل عزت جمهوری اسلامی ایران را دیده ایم و دست خدا که همیشه ایام با ما بوده و هست و خواهد بود هیچ خوفی از هیچ کسی نداریم ما در جریان فتنه خدا را مشاهده کردیم آیا جز این هست خدا این جوشش را ایجاد نموده است و اخیرا هم با خبر هستید با کارگردانی استکبار جهانی و غرب فتنه اکبر در راه هست ما در ایام فتنه دیدیم امروز تفکر مقابله با ولی فقیه زمان در پیش هست و بحث شورایی رهبی که هیچ جایگاهی نه در قانون اساسی دارد و نه جزء آرمان امام راحل می باشد این تفکر تفکر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به فضل خدا با وحدت و انسجام مثل همیشه ختم به خیر خواهد شد و رسالت بسیج ترویج تفکر فتنه جدید در مسیر انتخابات مجلس و خبرگان رهبری است چهره به چهره بصیرت افزائی نمائید .
آخرین عرضم موفقیت های بسیج مردمی در سوریه و عراق می باشد بنده تبریک عرض می کنم هم به مردم این دو کشور و هم به مقاومت و فرزندان ناب پاک اسلام شما با خلوص نیت خود و با خون خود این مسیر سعادت را رقم زده اید و وعده الهی در حال تحقق می باشد و پیروزی از آن شما مردان خوب خداست خدا فرموده است پیروزی نزدیک است و عتبات عالیات و جهان اسلام عاری از هر گونه رجس و پلیدی خواهد شد و مردم جهان اسلام نفس راحت خواهند کشید و این آتش افروزی به دامن کارگردانان اصلی برگشت خواهد کرد و الان هم دیدیم سعودی های ملعون در جریان نفت به چه غلطی افتاده اند و چه کار غیر عاقلانه ای انجام داده اند و برای شادمان کردن برادران ناخوانده خود خواستند که به ملت شریف ایران لطمه بزنند که ریاست جمهوری در سخنان خود گفتند که چاهی است که خود کنده اند و در آن فرو رفته اند و به فضل خدا داعش با حمله به سعودی ها و غرب نتیجه کردار غیر انسانی خود را خواهند دید ما هنوز جریانات منا را فراموش نکرده ایم و منتظر عنایات دولت مردان در این زمینه هستیم و نیز جریان خونین یمن را و نیجیریه را خون شهدای این کشورها دامنگیر شما شده و شما را هلاک خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *