هـراز نـو: نشست خبری نیروی انتظامی شهرستان آمل به مناسبت هفته ناجا با حضور سرهنگ گنجیان مقدم فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آمل،  اسماعیلی معاون اجتماعی انتظامی آمل و اصحاب رسانه برگزار شد.

اسماعیلی معاون اجتماعی انتظامی آمل ضمن خوشامدگویی و تشکر از خبرنگاران گفت :  انتظامی شهرستان آمل از عملکرد خبرنگاران در پوشش خبرهای مربوط به این نهاد رضایت کامل دارد .

سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم، فرمانده انتظامی شهرستان آمل، در نشست خبری مهرماه سال 94 در جمع خبرنگاران با تشکر از همراهی اصحاب رسانه با پلیس گفت: امروز اصحاب رسانه همکاران ما در نیروی انتظامی هستند و بین نیروی انتظامی و خبرنگاران روابط بسیار تنگاتنگی وجود دارد.

وی با گرامیداشت  هفته دفاع مقدس و یاد آوری ایثار گری های رزمندگان اسلام در دوران جنگ ، گفت :یازدهم تا هفدهم مهرماه را هفته گرامیداشت نیروی انتظامی است که  شعار نیروی انتظامی در هفته ناجا امسال اقتدار پلیس، همدلی و هم زبانی، امنیت و آرامش میباشد و بر گرفته از شعار مقام معظم رهبری در سال 1394 میباشد.

گنجیان گفت : هر روز در هفته ناجا هم یک عنوان دارد.
7/11 پلیس: اقتدار، کار آمدی، حرفه ای گرایی
7/12 پلیس: قانون گرایی، آموزش همگانی، انضباط اجتماعی
7/13 پلیس: هوشمندی، پاسخگویی، مردم داری
7/14 پلیس: دانش بنیانی، پژوهش محوری، روز آمدی
7/15 پلیس: اعتماد عمومی، مشارکت مردمی، پیشگیری اجتماعی
7/16 پلیس: ایثارگری، تلاش جهادی، تعالی فردی و سازمانی
7/17 پلیس: ولایتمداری، کرامت انسانی، حاکمیت ارزش های اسلامی

وی اظهار اظهار داشت :در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه خدمت مردم بزرگوار شهرستان آمل  عمکرد 6ماهه اول سال 94 را اعلام میکنم و عرض خواهم کرد نیروی انتظامی به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به هفته  گرامیداشت ناجا  گفت : طی جلسات فراوانی را که با نهادهای دولتی شهرستان آمل داشتیم تصمیم بر آن شد که به مناسبت  هفته دفاع مقدس و هفته ناجا یک همایش بزرگ خانوادگی که در دو مسیر میدان قائم(عج) به سمت پارک و میدان میرحیدر آملی به سمت پارک برگزار  شود.

رییس پلیس آمل ادامه داد : از مردم شریف آمل دعوت به عمل می آوريم تا در این همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی حضور پیدا کنند و به قید قرعه میان شرکت کنندگان جوایزی از جمله یک دستگاه پراید، کمک هزینه سفر به کربلا، دوچرخه، تبلت، ساعت مچی و غیره اعطا خواهد شد.

گنجیان از برنامه های ویژه و خاص نیروی انتظامی در هفته ناجا خبر داد و تاکید کرد : اهم برنامه ها عبارت اند از صبحگاه مشترک، اهدا خون توسط کارکنان، اعزام کارشناسان به مدارس، بازدید دانش آموزان از مقرهای انتظامی و 110، مانور موتور سیکلت سواران قانونمند، ارتباط مردمی در مساجد، دیدار با خانواده معظم شهدا نیروی انتظامی، برگزاری چند گردهمایی، نشست علمی و اتاق فکر در مورد آسیب های اجتماعی برای بهره گیری از نظرات صاحبان اندیشه، ویزیت رایگان در مناطق محروم توسط بهداری ناجا، گردهمایی پلیس و اصناف، همایش پلیس و دانشگاه، غبار روبی گلزار شهدا و…

وی در  پاسخ به سوال خبرنگاری درباره متدکیان موجود در سطح شهر گفت : متصدی جمع آوری و سازماندهی متکدیان شهرداری‌ میباشد که شهرداری هم در اینباره خوب عمل کرده است.

وی ادامه داد: متکدیان مجرم نیستند تا آنها را دستگیر کنیم همچنین نیروی انتظامی محلی برای نگهداری متکدیان ندارد.

همچنین خبرنگاری از رویکرد نیروی انتظامی درباره کنسرت هایی که درآمل برگزار میشودپرسید ، فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ گفت: ما مخالف برگزاری کنسرت نیستیم ولی مخالف هنجار شکنی هستیم، اگر عده ای سو استفاده گر بخواهند از فضای موجود استفاده سو کنند و شئونات اسلامی و انسانی را رعایت نکنند و قصد هنجارشکنی داشته باشد بدون شک با آن برخورد میشود.

سرهنگ گنجیان با باین اینکه نیروی انتظامی با رویکرد برادری و دوستی قصد فرهنگسازی را دارد، اظهار داشت: ما اعتقاد نداریم که شهر را نظامی کنیم زیرا تبعات سنگینی را برای آمل خواهد داشت زیرا سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در آمل خودداری میکنند زیرا فضای نظامی خطرناک بودن شهر را به دیگران القا میکند .

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اعلام عمکرد و اقدامات 6 ماهه اول سال 94 نسبت به سال گذشته تاکید کرد:در بحث سرقت 50 درصد افزایش کشف و 30 در صد افزایش دستگیری سارقین را داشتیم و خوشبختانه در 6 ماهه‌ نخست سرقت سریالی نداشتیم.
وی افزود :در بحث مواد مخدر 30 درصد افزایش کشف و 8 درصد افزایش دستگیری داشتیم،در جرائمی مانند قتل 100 درصد کشف داشتیم و خوشبختانه جرائم خشن در سطح شهرستان 100 درصد کاهش داشتیم.
همچنین سرهنگ گنجیان درباره تصادفات رانندگی با توجه به فصل مسافر خیز تابستان ادامه داد: در مجموع تصادفات 2 درصد کاهش داشته ایم و درباره تماس های پلیس 110 اظهار داشت: در مجموع تعداد 17001 تماس های ثبت شده در سامانه 110 که از این تعداد 15182 مورد عملیاتی و 1819 مورد هم در محل توسط نیروی خبره و مجرب نیروی انتظامی ارشاد و راهنمایی قضائی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در چند ساله اخیر خیابان های اصلی شهری تغییر چندانی نکرده و تعدد خودروها درمرکز شهر چندین برابر شده تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگي نیروی انتظامی با اجرای درست و حرفه ای قانون و اعمال جریمه های به موقع و درست قصد ایجاد ترافیکی منظم در شهر را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد :انعکاس خوب خبری توسط خبرنگاران آملی باعث نشان دادن چهره خشن شهر نیست بلکه نشان دهنده عملکرد درست اصحاب رسانه میباشد .

گزارش: اسماعیل کمالی – هـرازنـو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *