هـراز نـو: روز دوشنبه نشست خبری فرماندهی انتظامی امل با رسانه ها در مقر ستاد انتظامی برگزار شد. بعد از تلاوت قرآن، سرهنگ گنجیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آمل درباره عملکرد سه ماهه خود گفتند: در بحث سرقت که خیلی مهم هست امسال 3% کاهش داشتیم و 23% افزایش دستگیری و 30% افزایش کشف وسایلی که به سرقت رفته. در کشف مواد مخدر 42% افزایش و در بخش دستگیری معتادین پر خطر هم 28% افزایش داشتیم.

درباره تصادفات حادثه ای باید بگویم که ما 100% کاهش داشتیم، همچنین در تصادفات جعلی 35% افزایش که این اتفاق بدی است. در تصادفات فوتی نیز 50% کاهش داشتیم. در سال قبل 2815 فقره تماس با 110 داشتیم که در سال جاری به 3522 فقره افزایش یافت. تماس با شماره 197 که برای انتقاد و پیشنهاد می باشد امسال 15% افزایش نسبت به سال قبل داشتیم.

گنجیان در ادامه صحبت های خود درباره ی طرح های تابستانه گفت: استقرار نیروهای ما در پارک ها برای حفظ امنیت مردم، نصب بنر های آموزشی، تشدید گشت پلیس و کنترل مناطق مسکونی به دلیل اینکه بیشتر خانواده های آملی به کوه ها می روند. در ماه مبارک رمضان هم امسال برای اولین بار هشدار هایی برای روزه خواری داده می شود که انشاالله در این ماه این عمل کمتر اتفاق بیفتد و این عمل به وسیله تلویزیون شهری و نصب بنر صورت می گیرد. در زمان های بعد از اذان نیز گشت نیروی انتظامی شروع به فعالیت می کند.

بعد از پایان صحبت های فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آمل نوبت به سوالات خبرنگاران رسید. که بیشتر این سوالات مربوط به اتفاق روز گذشته در همایش  دولت و ملت و سالگرد دولت تدبیر و امید  بود.

در این رابطه خبرنگاران سوالاتی نظیر چرا با افراد متهم برخورد نشد، چرا پلیس امنیت را برقرار نکرد و چرا به خبرنگاران توهین شد را بیان کردند و رییس پلیس نیز در جواب به این سوالات گفت: به اعتقاد من پلیس در مراسم دیروز خوب عمل کرد، شما سوالات خود را از فرماندار که رییس شورای تامین است بپرسید و از او جواب بخواهید.

در ادامه سوالات و جواب های رییس پلیس با خبرنگاران بدین شرح بود .

سوال: چرا کسی جلوی کودکان که در خیابان ها به گدایی می پردازند را نمی گیرد؟

پاسخ: در رابطه با گدایی فقط نیروی انتظامی مسئول نیست و شهرداری و بهزیستی نیز باید همکاری کنند که البته همکاری هم داریم و روزانه خیلی از این نوع افراد را دستگیر می کنیم.

سوال: چرا با کسانی که در خیابان ها به ازار و اذیت مردم می پردازند برخورد نمی کنید؟

پاسخ: امنیت اخلاقی فقط مربوط به نیروی انتظامی نیست در این مسئله نیروی انتظامی 26 واحد است. شما بروید از 25 دستگاه دیگر سوال کنید چرا وظیفه خود را انجام نمی دهند.

سوال: در مورد جشنواره تابستانه نیروی انتظامی توضیحی بدهید؟

پاسخ: این نمایشگاه از 3 الی 13 مرداد ماه رگزار می شود که هدف برگزاری از آن آشنایی بیشتر مردم با این ارگان است که البته عفاف و حجاب هم دیگر هدف ماست و اگر شد غرفه ای از آخرین امکانات نظامی نیز در این نمایشگاه قرار دهیم.

سوال: دلیل سرقت کابل ها در شهرستان آمل چیست آیا واقعا شما با اداره برق همکاری نمی کنید؟

پاسخ: مقصر اصلی این سرقت ها خود اداره برق می باشد ما آخرین راهکار های پیشگیری از سرقت کابل برق رو به آنها  اعلام کردیم اما خودشان عمل نکردند. ما گفتیم شما خودرو  به ما بدهید نیرو رو ما به شما میدهیم اما همکاری ها بسیار ضعیف بود. ما در سه ماه گذشته 18 سارق رو دستگیر کردیم و 63 واحد خرید اجناس به سرقت رفته رو پلمپ کردیم .

سوال: برخورد با باشگاه های غیر مجاز و اماکن صنفی انجام نمی گیرد ، برای تابستان آیا برنامه ای دارید؟

جواب: متولی این امر فقط ما نیستیم و بهداشت نیز مسئول هست و درباره باشگاه ها نیز این امر تشدید می شود.

در پایان نیز خبرنگاران از نیروی انتظامی به خاطر برگزاری این نشست های خبری تشکر کرد.

امیر رضا باقری ، هراز نو

8 thoughts on “رییس پلیس: فرماندار و شورای تامین آمل باید به سوالات شما جواب بدهند”
  1. ببخشید آفای فرماندههههه پس چی به نیروی انتظامی ربط داره؟

  2. این که فقط گفت “متولی این امر فقط ما نیستیم” …. خب بقیه هم همینو میگن که کارا این جوری ناقص و بی سر و ته هستن…

  3. سلام به تمامی مسئولین شهرستان آمل

    با توجه به سخنان جناب سرهنگ همکاری های باید از جانب شما هم صورت بگیره کاملا درسته چی میشه اداره برق خودرو در اختیار قرار بده و این مشکلات حداقل کمتر بشه چی میشه شهرداری و بهزیستی در مسئله جمع آوری کودکان خیابانی کمکی انجام بده چی میشه اداره بهداشت حداقل زیرمجموعه های خودشو کنترل کنه که استوره هایی مثل آقای ……….معروف به دکتر (دریای 57) برای خودش کاسبی باز نکنه به جای تزریقات کار……انجام نده(قابل توجه و اما بدون پیگیری شما مسئول محترم) چی میشه تاکسیرانی بیاد تاکسی های کلاکسر و طالب آملی را کنترل کنه که راننده تاکسی میبینه کرایه کلاکسر و طالب آملی هردورا یکسان میگیره کلاکسر نره مسافرای کلاکسر صفش تا ابتدای بازار بره کسی سوارشون نکنه
    چی میشه…………
    چی میشه………….
    چی میشه………….

  4. هراز نیوز عزیز
    با سلام
    حداقل میتونیم از شما دوستان عزیز تشکر کنیم که مشکلات مارا به اینا نشون میدین و اونا نیز حرکت های پا به توپ خوبی انجام میدن و نمیدونم چرا ما گل میخوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

  5. جناب آقای گنجیان ، شما به چه حقی کودکان را دستگیر می کنید ، برای گدایی و یا تکدی گری کودکان دستگیر می شوند ؟ این کلمه ی درستی نیست برای کودکان کار!!!! شما و دیگر ارگان های موظف هستید تا با احترام این کودکان را برای آینده ای روشن آماده سازید نه اینکه دستگیر کنید ، بهتر بود به جای کلمه دستگیر کردن از کلمه ی دیگری استفاده می کردید جناب فرمانده

  6. فرمانده محترم انتظامی شما اولا مسئول تامین امنیت این مراسم بودید واگر نبودید چرا باپرسنل آنجا حضور داشتید؟ثانیا افراد خودسر علنا نسبت به برهم زدن مراسمی که مجوز داشت اقدام نموده ودرصدد ضرب وشتم سخنران مراسم بودند آیا نیروی انتظامی به موجب قانون وظیفه برخورد با جرایم مشهود را ندارد؟ برادر پاسخ وظایف ذاتی خود را به گردن فرماندار نیاندازید!!

  7. 100درصد کاهش در تصادفات حادثه ای؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!1

  8. رييس پليس قبل از هر چيز بايد به وظايف سازماني خود آشنا باشد وبايد بداند كه يكي از وظايف اصلي ناجا تامين و حفظ نظم و امنيت است واز زير بار مسئوليت شانه خالي كردن و با فرافكني ناشيانه توپ را به زمين ديگري انداختن قابل توجيه نبوده و دور از شان پليس ميباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *