ولادت امام علی(ع) و روز پدر فرصت مغتنمی برای دست‌بوسی انسان آسمانی است که تمام زندگی خود را وقف آرامش، آسایش، راحتی و سربلندی خانواده‌اش می‌کند.
پدر؛ واژه بزرگی که با کلمات و جملات دنیای نمی‌توان آن را به رشته تحریر در آورد و در توصیف‌اش ملایک آسمان‌ها لب به سخن باز می‌کنند.
به‌عنوان یک فرزند حتی برای یک لحظه و چشم برهم زدنی حاضر نیستیم تمام دنیا را با نبود سایه پدر معاوضه کنیم و همیشه با وجود دست نواز پدر بر روی سرمان به تمام دنیا به عظمت خود می‌بالیم.
ولی در بین خود افرادی را سراغ داریم که حتی برای لحظه‌ای طعم شیرین و حلاوت بی‌توصیف دست‌نواز پدر را به روی سر خود احساس نکردند و هم‌اکنون نیز با انواع طعنه‌های پر زرق و برق و رنگارنگ مردم جامعه خود زندگی سپری می‌کنند.
روی صحیتم با فرزندان شهدا است، فرزندان پدران و مردان آسمانی که برای اقتدار دین اسلام، عظمت ایران اسلامی و شکوه پرچم سه‌رنگ‌مان حتی در لحظات آخر خداحافظی برای اعزام به جبهه‌ها به صورت نوزادان‌شان بوسه نمی‌زدند تا نکند مهر پدر و فرزندی آنها را وسوسه کرده تا مانع از اعزام‌شان به نبرد با کفر شود.
حسینیه سپاه آمل میزبان همسران، فرزندان، نوه‌ها، مادران، عروس و داماد پدران آسمانی بود که در مهمانی لاله‌ها برای روز پدر جشن گرفته و کیک گرامیداشت مقام پدر را برش کردند.

* برگزاری همایش پدران آسمانی در همه شهرستان‌های مازندران
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران در همایش پدران آسمانی آمل بیان کرد: بنا به فرمایشات خداوند در قرآن کریم کسانی که در راه خداوند جهاد کردند و شهید شدند زنده بوده و در نزد خداوند رزق و روزی دارند.
عباسعلي رضايي ادامه داد: هم‌اکنون در محضر شهدا هستیم و باید به شرکت در این مجالس افتخار کنیم.
وی با اشاره به نقش اساسی و کلیدی همسران شهدا ابراز کرد: همسران شهدا پس از شهادت شهیدان هم نقش پدر را برای فرزندان ایفا می‌کردند و هم به عنوان مادر خانواده را مدیریت داشتند.
رضایی با اعلام اینکه نقش همسران شهدا در رشد، تربیت، تعلیم و پرورش یادگاران شهادت غیرقابل انکار است، افزود: همسران شهدا درس وفاداري را از اهل بیت و معصومین آموختند و به همسران شهيد خود وفاداربوده و هستند.
این مسئول مادران شهدا را هم نمونه بارز عفت، حیا، پاك‌دامني، استقامت، روحيه شهادت‌طلبي، ايثار، مقاومت، صبر و پايداري دانست و گفت: ایران اسلامی نیز هم‌اکنون امنیت، آرامش، اقتدار، صلابت، بزرگی، عزت و نقش‌آفرینی خود در دنیا را مدیون خون شهیدانی است که در جنگ تحمیلی و ایام انقلاب اسلامی تمام هستی خود را به کف دست گرفتند و با خداوند خود معامله کردند.
رضایی با اعلام اینکه فرزندان شهدا همیشه قدر مادران خود را بدانند و بوسه افتخار بر دستان مادران‌شان بزنند، ابراز کرد: مادران شهدا هم در رهسپار کردن فرزندان کم‌سن و سال زندگی خود برای حفظ دین اسلام، تمامیت ارضی و جامه عمل پوشاندن به منویات امام امت به جبهه‌ها نقش اساسی داشتند و شهادت حاصل تغذیه شهیدان از شیر پاک‌شان بود.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران ابراز کرد: مادران شهدا فرزندان خود را با آموزه‌های دینی، الهی و اسلامی پرورش دادند تا در نهایت حاصل‌شان را با خداوند معامله کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده شهدا پس از شنیدن خبر شهادت فرزندان‌شان به‌جای شکایت و گله‌گذاری نماز شکر به درگاه خداوند به جای می‌آوردند، گفت: امروز نسل جوان و نوجوان جامعه باید از این آموزه‌ها درس بگیرد و با مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا راه سعادت و رستگاری پیش بگیرد.
رضایی از برگزاری همایش پدران آسمانی در 22 شهرستان مازندران خبر داد و گفت: این همایش در شهرهای استان نیز با حضور پرشور خانواده شهدا و ایثارگر برگزار شد.

* فرهنگ شهادت اصیل‌ترین و الهی‌ترین فرهنگ‌ها است
یکی از یادگاران دفاع مقدس نیز در این مراسم بیان کرد: نخستین بار پیامبر اسلام واژه شهید را برای کسانی به کار بردند که در اه خداوند جهاد کرده و در این راه کسته می‌شوند.
علیرضا غنی‌زاده افزود: شهادت مرگی است که انسان آن را انتخاب می‌کند زیرا خداوند شهید را به شهادت دعوت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شهید شاهد است و فرد شاهد برای همه نعمت‌های الهی شهادت می‌دهد، گفت: هم‌اکنون در دنیایی که مرز بین کشورها معنا نداشته و اتحاد جهانی زر، زور و تزویر بی‌معنی است فرهنگ شهادت اصیل‌ترین و الهی‌ترین فرهنگ‌ها است و این فرهنگ اکنون مشغول نقش‌آفرینی است.
مدیرعامل بزرگترین مجموعه تولید گوشت مرغ در کشور ابراز کرد: نقش مهمی شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و حفاظت از نهضت‌مان داشتند هرچند اگر شهدا نبودند از انقلاب خبری نبود.
غنی‌زاده با اعلام اینکه بعد از پیروزی انقلاب کشورهایی تلاش داشتند تا جریانی همانند رژیم سابق را ادامه دهند، بیان کرد: در این راه به نتیجه‌ای نرسیدند و روی به جنگ داخلی همانند حماسه اسلامی ششم بهمن آمل، سیستان و ترکمن صحرا آوردند.
نماینده اسبق مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دشمن پس از شکست در ایجاد جنگ داخلی به جنگ تحمیلی روی آورد، اعلام کرد: در این بین نیز با شکست بزرگ و سد محکم مردم کشورمان برخوردند.
غنی‌زاده با اشاره به خاطرات شهدا، حالات درونی و عرفانی آنها را همانند حالات سیر و سلوک عارفان و عالمان دانست و گفت: امام امت در زمان حیات خود صدای انقلاب صادر شده را از ترکیه و آفریقا می‌شنیدند.
این مسئول با اشاره به اینکه امروزه جریانات موجود در یمن، مصر و لیبی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است، ابراز کرد: جریان‌های انحرافی تکفیری، اخوان‌المسلمین و القاعده با توجه تلاش روزافزون خود در مقابل بیداری اسلامی دنیا به نتیجه‌ای نرسیدند.
غنی‌زاده با اشاره به برکت بی‌شمار خون پاک شهدا، گفت: اگر امروز سران قدرتمند کشورهای دنیا حاضر می‌شوند با ایران سر یک میز مذاکره کنند به عظمت و برکت خون شهدا است.

* تقدیم 1037 شهید در آمل
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل در این همایش معنوی بیان کرد: آمل شهر هزارسنگر بوده و در سال 1360 با حماسه‌اسلامی ششم بهمن پس از تقدیم 40 شهید توانست نام خود را برای همیشه در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام امت جای دهد.
احمد سیفیان‌عمران ابراز کرد: وجود مردم همیشه در صحنه این شهرستان تلاش شبانه‌روزی را در آمل برای مسئولان به همراه دارد.
وی آمل را شهر علم، فقاهت، اندیشه و تدبیر دانست و گفت: دوره‌ای از ادوار را سراغ نداریم که در این شهرستان فقها و علما زیست نداشته باشند و هم‌اکنون وجود دو عالم برجسته جهان اسلام علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی خود دلیلی بر این ادعا است.
سیفیان عمران اظهار کرد: در این شهرستان یک هزار و 37 شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند و بزرگترین گلزار شهدای مازندران در آستان امامزاده ابراهیم‌(ع) این شهرستان واقع شده است.
وی تصریح کرد: این شهرستان دارای 420 ایثارگر و آزاده بوده و 3 هزار و 305 آملی در جنگ تحمیلی جانباز شدند.
این مسئول با اشاره به وجود 513 شهید در آمل بیان کرد: از این بین 278 فرزند دختر و 235 فرزند پسر بوده و تعداد والدین شهید آملی حاضر در این این شهرستان نیز 845 نفر است.
در ادامه این همایش بزرگ فرزندان شهدا در روز پدر و ولادت امام علی(ع) کیک این روز را با حضو معنوی پدران‌شان برش زدند.
اجرای موسیقی سنتی و اصیل ایرانی توسط محمود صالحی خواننده نام‌آشنای مازندرانی که خود از فرزند شهید است، حال و هوایی زیبایی به محفل دارد.
قرعه‌کشی و اهدای هدایایی به فرزندان شهدا آخرین بخش همایش پدران آسمانی آمل در سال 94 بود تا همه مدعوین بر سر سفره اکرام شهدا حاضر شدند.
—————————-
گزارش از قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *