در آئین تجلیل از معلمان نمونه آمل روی داد؛
سرازیری اشک مدیر آموزش و پرورش به‌خاطر بیماری فرهنگی آملی
معلمی شغل انبیا است و هر فردی در جامعه در هر جایگاه، مقام و منزلتی کار خود را از بن با معلم آغاز کرد.
تکریم از معلم و فرهنگی تجلیل از جایگاه والای علم، معرفت، عرفان و دانایی است و همه ما در جامعه اسلامی باید سپاس‌گذار تلاش و مجاهدت‌های سازنده فرهنگیان و اقشار انسان‌ساز باشیم.
معلم دلسوز، تلاشگر و خدوم می‌تواند جامعه را به سوی پیشرفت، ترقی و آبادانی برود و در مقابل معلم بی‌مسئولیت نیز می‌تواند تنبلی، سکون و بی‌تحرکی را نثار مردم کند.
آئین تجلیل از معلمان برتر شهرستان آمل همزمان با گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد دانشمند شهید مرتضی مطهری که به دست بدخواهان انقلاب اسلامی به شهادت رسید، فرصتی ایجاد کرده تا بار دیگر بیش از یک هزار معلمان و فرهنگیان آملی در سالن همایش‌های اریکه آریایی گردهم بیایند و مقام معلم را گرامی بدارند.
علاوه بر اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل در این مراسم نکوداشت شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل تلاش داشتند تا بار دیگر شاهد قدرشناسی از فرهیخته‌ترین اقشار جامعه باشیم.
در این آئین نکوداشت 62 معلم نمونه شهرستانی و سه معلم نمونه استانی به همراه مدیران آموزشگاه‌های غیرانتفاعی و موسسات آموزش و پرورش قدردانی شد.

* آموزش و پرورش تنها دستگاه مولد و انسان‌ساز است
مدیر آموزش و پرورش آمل در این مراسم بیان کرد: در اهداف هزاره سوم آموزش و پرورش شاهراه رسیدن به جهان سالم و سراسر عدالت است.
حمید محمدنسب اظهار کرد: هم‌اکنون در عصر اطلاعات و ارتباطات جای داریم که اطلاعات همیشه در دسترس همه مردم و دانش‌آموزان است.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مقرر شده تا در حوزه آموزش و پرورش تحولات اساسی ایجاد شود، عنوان کرد: این تحولات سازنده براساس قرائت امام امت از تعلمی و تربیت شکل گرفت زیرا این وزارتخانه قبل انقلاب با نگاه‌ها و نهله‌های غربی اداره می‌شد.
محمدنسب با اشاره به اینکه در این راه سند توسعه و تحول آموزش و پرورش تدوین شد تا معیار آن آموزه‌های الهی باشد، گفت: در این نگاه الهی و دینی دانش‌آموزان عبد صالح خداوند لقب داشتند.
وی علوم انسانی را از پیچیده‌ترین علوم دانست و ادامه داد: حساس‌ترین و مهمترین بخش اداره کشور در اختیار آموزش و پرورش است زیرا مسئله تعلیم و تربیت همانند انسان‌سازی و جامعه‌سازی است.
محمدنسب با تاکید بر اینکه قوام اصلی انقلاب اسلامی در تمام مناطق کشور در درازمدت وابسته به آموزش و پرورش است، عنوان کرد: آموزش و پرورش تنها نهاد و دستگاه مولد است که وظیفه‌اش انسان‌سازی است.
این مسئول با اشاره به اینکه آمل مرکز علویان و ام‌القرای طبرستان بوده که 110 امامزاده در آن جای دارند، گفت: این شهرستان همیشه در زمینه فقه، عرفان، علوم جدید و عرفانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و دارد.
محمدنسب با اشاره به اینکه از سال 1285 اولین مدارس نوین در این شهرستان تاسیس شدند، ادامه داد: ناصرالحق یا اطروش از بنیانگذاران مدارس بزرگ در آمل بود.
وی با اشاره به برگزاری همایش یک هزار نفری فرهنگیان این شهرستان در تکریم مقام معطم ابراز کرد: هم‌اکنون صدها نخبه در سراسر دنیا از این شهرستان مشغول تلاش هستند و به عنوان چهلمین مدیر آموزش و پرورش آمل تنها وظیفه خود را ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و تعلیم و تربیت درست می‌دانم.
محمدنسب گفت: هم‌اکنون حدود 50 درصد از تیم‌های اعزامی مازندران به مسابقات علمی کشور را آملی‌ها شکل می‌دهند و معلم آملی به عنوان پژوهشگر برتر برای دیگر معلمان کشور تدریس دارد.
وی بیان کرد: این اداره در طول مدت شش ماه توانست 46 یادواره شهدا را برگزار کرده و اولین هنرستان جوار مازندران در این شهرستان آغاز به فعالیت کرد.
این مسئول در پایان صحبت‌های خود درحالی که اشک بر روی گونه‌هایش سرازیر شد، دست به دعا بلند کرده و برای سلامتی همه بیماران، فرهنگیان بر روی تخت بیمارستان و معلم پرتلاش آملی که هم‌اکنون با بیماری سخت دست و پتنجه نرم می‌کند، صمیمانه دعا کرد.
از دیگر اقدامات اداره آموزش و پرورش آمل به نمایش درآوردن تصویر و کارنامه 65 معلم برتر استانی و شهرستانی بود که با استقبال زیادی روبرو شد.
گروه هزار دستان با صدا گرم علی‌اصغر رستمی خواننده مازندرانی نیز در این مراسم به روی صحنه رفته و هنرنمایی کردند.
به پاس قدردانی تلاش معلمان آملی علاوه بر علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، مسئولان استانی، شهری و اعضای شورای اسلامی شهر آمل، سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون ورزش مجلس در این مراسم حضور داشت.

* بزرگترین سرمایه معلمان در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در آئین تکریم مقام معلم و تجلیل از معلمان برتر این شهرستان بیان کرد: مقام، منزلت و جایگاه دانشمند شهید استاد مرتضی مطهری بسیار والا بوده و این مقام در بین صاحب‌نظران اندیشه و علم به روشنی واضح است.
علی قاسمی با اعلام اینکه استاد شهید مطهری چهره‌ای منحصر به فرد در بین اندیشمندان و بزرگان است، گفت: همگان در این بین فهمیدند که بزرگی روح، آزادی و وسعت اندیشه این شهید فراتر از حد تصور است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: روز معلم روز شهادت یک معلم صاحب طرح، اندیشمند، صاحب تئوری و اندیشه بود که ایران اسلامی آن را افتخار بزرگی برای خود می‌داند، عنوان کرد: روز شهادت استاد مطهری آغازی برای حیات اندیشه‌های جامعه و نظام جمهوری اسلامی بوده است.
قاسمی با تاکید بر اینکه آمل از شهرهای شاخص در عرصه دین، فقاهت، علم، اندیشه و تدبر است، یادآور شد: این شهر از شهرهای فرهنگی و علمی بوده و نامش به عنوان شهر علما و اندیشمندان شناخته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اقدام ارزشمند اعضای شورای شهر و شهرداری آمل در برگزاری آئین تکریم و تجلیل از معلمان و همایش روز معلم می‌تواند نشان‌دهنده سطح فرهنگ عمیق و اصیل مردم این دیار باشد.
قاسمی گفت: معلمان سرمایه بزرگ جامعه اسلامی محسوب می‌شوند که در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم اعتماد زیادی به آنها دارند.
قاسمی تصریح کرد: معلمان سرمایه‌های واقعی کشور بوده و انسان را از دام جهل و نادانی نجات می‌دهند.
وی معلمان را افرادی دانست که انسان‌ها را به سر منزل نور الهی هدایت می‌کنند، ابراز کرد: بالاترین ارمغان هستی نور الهی بوده و معلمان که شغل‌شان شغل انبیا است، کارشان علم بوده تا انسان را به آن جایگاه بالا و نور الهی رهنمودن سازند.
برسانند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بزرگترین سرمایه معلمان در راه تعلیم و تربیت را دانش‌آموزان جامعه دانست و بیان کرد: این اقشار از جامعه پرچمدار عشق و هدایت انسان‌ها بوده و با دانش و تربیت سرمایه‌های ایران اسلامی و دانش‌آموزان زمینه توسعه را موجب می‌شوند.
وی در مورد تجلیل و تکریم از مقام معلم ابراز کرد: تجلیل و قدردانی از زحمات معلمان جهت ایجاد ارتقا و توسعه جامعه ضروری است زیرا این افراد با جان و روح انسان سروکار دارند و سپاسگذاری از تلاش‌های‌شان بر ما فرض است.

* خیابانی در آمل به نام معلم نامگذاری می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر آمل هم در این مراسم با اعلام اینکه همه اقشار جامعه مدیون معلمان و آموزگارانی هستند که از بدو ورود به مدرسه نوشتن و خواندن را به آنها آموختند، گفت: آمل شهر علم، فقاهت و هزار سنگر بوده و نخستین خواستگاه علویان محسوب می‌شود.
خسرو ابراهیم‌زاده با ابراز اینکه رسیدگی به مسائل و مشکلات معلمان وظیفه مسئولان است، گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی به دنبال تلاش همه‌جانبه برای داشتن آملی آباد، زیبا و پیشرفته با فضاسازی مطلوب شهری هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اعلام اینکه ایجاد المان‌های مذهبی در شان نام آمل در مدخل ورودی شهر در دستور کار جای دارد، عنوان کرد: در بخش زیباسازی شهری نیز شش نقطه شهر را با المان مذهبی مزیین می‌کنیم.
ابراهیم‌زاده با اشاره به انتقاد امام جمعه شهرستان آمل در زمینه ترمیم آسفالت، اعلام کرد: هم‌اکنون مبلغ ۷ میلیارد تومان بودجه برای آسفالت و ترمیم آن در سطح شهر در نظر گرفته شده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۳ میلیارد تومان افزوده داشت.
این مسئول با اعلام اینکه برای خیابان امام رضا(ع) و تعریض در آن نیز برای نخستین بار در سال جاری مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم، ادامه داد: بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته در سال گذشته مبلغ ۸۷ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال جاری به مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان افزایش داشت.
ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه به حلقه‌های گمشده در این شهر توجه ویژه داریم، ابراز کرد: حدود ۹ هزار و ۵۰۰ فرهنگی بازنشسته و در حال خدمت در آمل داریم ولی نبود میدان و خیابانی در این شهرستان به نام معلم زیبنده نیست.
وی ادامه داد: از برنامه‌های اعضای شورای اسلامی شهر ایجاد میدان و یا خیابان معلم در آمل بوده که در آینده به این نیاز می‌پردازیم.
ابراهیم‌زاده با اشاره به بودجه‌های فرهنگی در سال جاری بیان کرد: برای نخستین بار طی سال جاری بودجه فرهنگی آمل به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: روز شهادت استاد مطهری آغازی برای حیات اندیشه‌های جامعه و نظام جمهوری اسلامی بوده است.
در پایان این مراسم از معلمان و فرهنگیان برتر آملی که در سطح استان مازندران و شهرستان آمل حائز رتبه‌های برتر شدند با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
————————————
گزارش از قربانعلی مسافر

One thought on “آنچه در آیین روز معلم آمل اتفاق افتاد”
  1. به جای نام گذاری یک خیابان به نام معلم .. سعی کنید بدهکاری دولت به این قشر بزرگ و موثر کشور را تصویه کنید !!!!!!!!!!!!!! لازم نکرده که نام یک خیابان را عوض کنید و به نام معلم نام گذاری کنید بلکه واجب هست همین شورای شهر آمل از توقعات اعضای خود در رابطه با خرید چند دستگاه ماشین از پول بیت المال برای خود بدهی معلمین را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *