هـراز نـیـوز: نخستین نشست خبری فرماندار شهرستان آمل صبح امروز به همت انجمن صنفی خبرنگاران و رابط خانه مطبوعات این شهرستان برگزار شد. شاید بیش از سه یا قریب به چهار سال باشد که خبری از نشست‌های خبری در فرمانداری آمل نبود.

از زمان تودیع و معارفه یدالله اکبرزاده که در سال 92 انجام شد و حتی دو سال پیش از آن نیز به دلایلی فرمانداری آمل که با سرپرستی اداره می‌شد تمایلی به برگزاری نشست‌های خبری وجود نداشت.

پس از اکبرزاده شعبانعلی واحدی مدیرکل بازرسی استانداری سرپرست فرمانداری آمل شد که اگرچه تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها داشت و از حامیان انجمن‌های صنفی و مطبوعاتی رسانه‌های آمل بود، اما به دلیل سرپرست بودن نشست خبری برگزار نشد، پس از وی نیز جعفر رسولی معاون فرمانداری آمل به عنوان سرپرست تعیین شد که وی نیز از این قافله عقب نماند و اگرچه با خبرنگاران رابطه بدی ندارد اما حاضر به برگزاری نشست خبری نشد تا اینکه حکم فرمانداری ویژه آمل به نام غلامحسین شفیع‌زاده زده شد و وی به عنوان معاون استاندار در فرمانداری ویژه آمل معرفی شد.

امروز پس از قریب به چهار سال شفیع‌زاده دعوت رسانه‌ها را پاسخ گفت و در جمع خبرنگاران انجمن صنفی این شهرستان حاضر شد.

شفیع‌زاده البته در این نشست مسئول روابط عمومی، مسئول دفتر و مسئول برنامه‌ریزی فرمانداری را به همراه خود داشت و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز میهمان خبرنگاران بود.

فرماندار ویژه آمل در این نشست به سئوالاتی از جمله ساخت‌وسازهای غیرمجاز، برداشت بی‌رویه از رودخانه‌ هراز و آلودگی این رودخانه، مشکل بخش لاریجان با شهر دماوند، آستانه امامزاده هاشم(ع) در محور هراز، پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان، حمایت از تنها میراث باقی مانده شهر کهن آمل، نصب تابلوهای تبلیغاتی در کنار آثار تاریخی آمل و سؤالات دیگر پاسخ داد.

* بیشتر مشاورانم از خبرنگاران هستند

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه خبرنگاران به بنده محبت زیادی دارند، گفت: نقد رسانه‌ها کم‌کننده سرعت مسئولان است تا هشدار و تلنگری برای آنها باشند و بدانند شاید راهی که می‌روند اشتباه است.

وی با بیان اینکه درباره انتخاب مشاورانم که بیشتر از جمع رسانه‌ها هستند نیز مورد سئوال قرار می‌گیرم، افزود: من به جوان‌ها اعتماد دارم و باور دارم که آنها باید پس از ما امور را در دست بگیرند اینکه بیشتر مشاوران از جمع خبرنگاران هستند به معنای این نیست که از رسانه‌ها می‌ترسم.

* آمل پایلوت جمع‌آوری متکدیان 5 شهر مازندران

غلامحسین شفیع‌زاده در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت نابه‌سامان متکدیان در آمل یادآور شد: متکدیان در آمل از جایگاه و مکانی برخوردار شدند، اما آمل برای جمع‌آوری آنها پیمانکاری نداشت.

وی افزود: پنج شهر نور، محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر در حوزه کاری شهرداری آمل در ساماندهی متکدیان قرار دارند و قرار است ساختمان مورد نظر را تغییر داده و این جمع‌آوری را به پیمانکار واگذار کنیم.

* ساخت نماد علویان در ورودی شهر آمل

شفیع‌زاده درباره ساماندهی مدخل ورودی شهر آمل نیز با بیان اینکه برای زیباسازی ورودی شهر آمل در پل روگذر امام حسین(ع) نیز برنامه‌هایی در دست اجرا است، یادآور شد: قرار است نمای علویان در این ورودی نصب شود.

وی با اشاره به طرح‌هایی برای کاهش ترافیک در شهر آمل و به ویژه خیابان امام خمینی این شهر اظهار داشت: برخی بریدگی‌ها در مسیر مصوبه شورای ترافیک داشتند اما عملا باعث ترافیک می‌شدند که در تماس با شهردار آن را لغو کردیم و نیز میدانی در این مسیر قرار بود احداث شود که آن نیز ملغی شد البته بنا داریم از طرح‌های فعلی حمایت کنیم و انتظار داریم که موجب کاهش ترافیک منطقه شود.

معاون استاندار مازندران درباره ساماندهی حریم رودخانه‌ها نیز گفت: به دنبال ساماندهی حریم رودخانه‌ها هستیم و می‌خواهیم مجتمع تفریحی و فرهنگی تدارک ببینیم البته پیشنهاد دادیم سدهای پلاستیکی می‌توان در این منطقه ایجاد کرد و از آن برای جذب مسافر و گردشگر استفاده برد.

* برخی از مدیران از رفتار من سوءاستفاده می‌کنند

وی با اشاره به اینکه فرمانداری مادر ادارات است و اگر ما اخلاق را رعایت نکنیم هیچ چیز روی هم بند نمی‌شود، گفت: احترام به طرف مقابل را دوست دارم اما اینکه برخی از مدیران از رفتار من سوءاستفاده می‌کنند ایرادی ندارد.

این مسئول با اعلام اینکه علاقه‌ای به منصب ندارم و اگر همین امروز بگویند برو می‌روم، اضافه کرد: این پست و سمت ملک شخصی نیست و برای آن شهدای زیادی دادیم نباید آن را جهت امیال شخصی مصرف کنیم.

* قصد جابه‌جایی کسی را نداریم

وی درباره جابه‌جایی‌ها در ادارات شهرستان نیز تصریح کرد: فعلا با همه مدیران در حال کار کردن هستیم و مشکلی نداریم که کسی را جابه‌جا کنیم.

شفیع‌زاده درباره حفظ تنها میراث باقی مانده از شهر کهن آمل معروف به باغ 40 هکتاری نیز گفت: همه مسئولان برای رفع این مشکل پای کار هستند و کاری می‌کنیم که نتوانند در آن شهرک‌سازی کنند.

* لغو نصب تابلوهای تبلیغاتی در کنار آثار تاریخی آمل

این مسئول با اشاره به اینکه برای لغو نصب برخی تابلوهای تبلیغاتی در کنار آثار تاریخی آمل شورای تامین تشکیل می‌شود، عنوان کرد: این تابلوها را جمع‌آوری می‌کنیم.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه تنها شهری که به صورت جدی در زمینه ساخت‌وسازهای غیرمجاز فعالیت می‌کند آمل است، افزود: بخشداران در این زمینه فعال هستند و با رأی دادگاه نسبت به قلع و قمع اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جاده آغوزبن امامزاده عبدالله نیز در هفته آینده با حضور پیمانکار عملیات اجرایی آن پیگیری می‌شود، خاطر نشان کرد: با تردد در این مسیر بخش مهمی از ترافیک درون شهری آمل کاسته می‌شود.

شفیع‌زاده با اشاره به اینکه پیشرفت گازرسانی در آمل بالاتر از میانگین کشوری است، متذکر شد: با این روند توسعه گازرسانی در آمل رو به رشد است.

این مسئول درباره مشکل استادیوم شهید چمران نیز اذعان داشت: مشکل این مجموعه به ده‌ها سال قبل برمی‌گردد اما در روزهای اخیر با توافقاتی که صورت گرفته است میان اوقاف، اداره ورزش و مالک خصوصی در حال مرتفع شدن است.

============

گزارش از الناز پاک‌نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *