حجت بر همه تمام شد 

يک نکته را هم به جوانان عزيز انقلابی، به فرزندان عزيز انقلابی خودم، به فرزندان بسيجی – از زن و مرد – عرض بکنم: جوانان از اطراف و اکناف کشور، از آنچه که تهتّک بيگانگان از ايمان دينی به گوششان ميخورد يا با چشمشان می‌‌‌‌بينند، عصبانی هستند؛ وقتی می بينند روز عاشورا چگونه يک عده‌‌‌‌ای حرمت عاشورا را هتک ميکنند، حرمت امام حسين را هتک ميکنند، حرمت عزاداران حسينی را هتک ميکنند، دلهاشان به درد می‌‌‌‌‌آيد، سينه‌‌‌‌‌هاشان پر ميشود از خشم؛ البته خوب، طبيعی هم هست، حق هم دارند؛ ولی ميخواهم عرض بکنم جوانهای عزيز مراقب باشند، مواظب باشند که هرگونه کار بی رويه‌‌‌ای، کمک به دشمن است. اينجا جوانها تلفن ميکنند – ميفهمم من، ميخوانم، غالباً تلفنها و نامه ها را خلاصه ميکنند، هر روز می آورند، من نگاه ميکنم – می بينم همين طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانی؛ گاهی هم از بنده گله ميکنند که چرا فلانی صبر ميکند؟ چرا فلانی ملاحظه ميکند؟ من عرض ميکنم؛ در شرائطی که دشمن با همه‌‌‌ی وجود، با همه‌‌‌‌ی امکاناتِ خود درصدد طراحی يک فتنه است و ميخواهد يک بازی خطرناکی را شروع کند، بايد مراقبت کرد او را در آن بازی کمک نکرد. خيلی بايد با احتياط و تدبير و در وقت خودش با قاطعيت وارد شد.دستگاه‌‌‌‌های مسئولی وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هيچگونه تخطی از قانون، بايستی مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگيرد؛ اما ورود افرادی که شأن قانونی و سمت قانونی و وظيفه ی قانونی و مسئوليت قانونی ندارند، قضايا را خراب ميکند. خدای متعال به ما دستور داده است: «و لايجرمنّکم شنئان قوم علی ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوی». بله، يک عده‌‌‌‌ای دشمنی ميکنند، يک عده‌‌‌‌ای خباثت به خرج ميدهند، يک عده ای از خباثت‌‌‌کنندگان پشتيبانی ميکنند – اينها هست – اما بايد مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخی از قضايا بشود، بی‌‌‌‌گناهانی که از آنها بيزار هم هستند، لگدمال ميشوند؛ اين نبايد اتفاق بيفتد. من برحذر ميدارم جوانهای عزيز را، فرزندان عزيز انقلابیِ خودم را از اينکه يک حرکتی را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چيز بر روال قانون. مسئولين کشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، می‌‌‌‌بينند؛ می‌‌‌‌بينند مردم در چه جهتی دارند حرکت ميکنند. حجت بر همه تمام شده است. حرکت عظيم روز چهارشنبه‌ی نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولين قوه‌‌‌‌‌ی مجريه، مسئولين قوه‌‌‌ی مقننه، مسئولين قوه‌‌‌‌ی قضائيه، دستگاه‌‌‌های گوناگون، همه ميدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه ميخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها بايد وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنيت و اينها، هم وظائفشان در زمينه‌‌‌ی اداره‌‌‌‌‌‌ی کشور.
بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دی ماه 88/10/19

 

9.10

9.10

 

دنيا خيره شد 
شما ديديد فتنه‌ای به وجود آمد، کارهائی شد، تلاشهائی شد، آمريکا از فتنه‌گران دفاع کرد، انگليس دفاع کرد، قدرتهای غربی دفاع کردند، منافقين دفاع کردند، سلطنت‌طلبها دفاع کردند؛ نتيجه چه شد؟ نتيجه اين شد که در مقابل همه‌ی اين اتحاد و اتفاق ناميمون، مردم عزيز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز بيست و دوی بهمن، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنيا را خيره کرد. ايران امروز، جوان امروز، تحصيلکرده‌ی امروز، ايرانيان امروز، آنچنان وضعيتی دارند که هر توطئه‌ای را دشمن عليه نظام جمهوری اسلامی زمينه‌چينی کند، به توفيق الهی توطئه را خنثی ميکنند. منتها توجه داشته باشيد؛ بايد تقوا پيشه کنيم. آنچه ما را قوی ميکند، تقواست؛ آنچه ما را آسيب‌ناپذير ميکند، تقواست؛ آنچه ما را به ادامه‌ی اين راه تا رسيدن به اهداف عاليه اميدوار ميکند، تقواست.
خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران در حرم امام خمينی (ره) در بيست و يکمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينی (ره) 89/03/1

 

 

وبلاگ بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل

 

One thought on “حماسه «نهم دی ماه» در کلام حضرت امام خامنه‌ای”
  1. * در شرائط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام میکند؛ هیچ وقت نمیگذارد مردم از خدای متعال طلبگار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما از این جهت گمراه شدیم.
    امام خامنه ای(مدظله العالی) ۱۳۸۸/۱۰/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *