نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه آب شرب مازندران در شهرستان بابل آغاز می‌شود.

 حسین نیازآذری  درباره کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به شهرستان بابل اظهار داشت: وزیر نیرو روز دوشنبه برای کلنگ‌زنی این پروژه به مازندران سفر می‌کند.

وی تصریح کرد: در این سفر  کلنگ بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه آب شرب شمال کشور برای شهرهای گروه الف در شهرستان بابل به زمین زده می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس درباره جزئیات این پروژه گفت: این پروژه زمینه مناسب آبرسانی به شهر بابل را از محل سد البرز فراهم می‌کند.

وی با اعلام اینکه آب سد البرز به طول پنج کیلومتر وارد این تصفیه‌خانه می‌شود، خاطرنشان کرد: ساخت تصفیه‌خانه به ظرفیت 1.5 متر مکعب در ثانیه، ساخت مخزن 20 هزار متر مکعبی در شهر بابل و یک مخزن 2 هزار مترمکعبی در مرزیکلا در این پروژه تعریف شده است.

این با اشاره به اینکه برای این پروژه 150 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: مردم بابل در حال حاضر 600 لیتر در ثانیه کمبود آب دارند، که با مطرح شدن این کمبود برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب این شهر در پیگیری‌ها ویژه قرار گرفت که در سال 93 برای اجرای این طرح 39 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال‌جاری این پروژه تخصیص مناسبی دریافت کرد و خط انتقال آن نیز در دست اقدام است که قرار است با حضور وزیر اجرایی شود.

وی زمان اجرای این پروژه توسط مسئولان مازندران را حدود 24 ماه اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح کمبود آب شرب بابل، شهرهای اطراف و روستاهای آن رفع می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح کمبود آب شرب بابل، امیرکلا، بابلکنار و روستاهای اطراف بابلکنار و روستاهای گنج افروز برطرف می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پایان دیگر برنامه‌های وزیر نیرو در مازندران و در شهرستان بابل را دیدار مردمی به مناسبت روز مجلس اعلام کرد.فارس

One thought on “عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه تصفیه‌خانه آب شرب در بابل با حضور وزیرنیرو”
  1. خله خاره از اینکه امه نماینده انقدر فعاله دسش ددنکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *