رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران با تاکید بر آشنایی بیشتر مدیران نشریات استان به وظایف حرفه ای، اظهار داشت: مطبوعات مازندران جریان ساز نیستند.
به گزارش خبرنگار مهر، رستم دهقان در همایش مدیران مسئول نشریات محلی، سرپرستان نشریات کتثیرالانتشار و مدیران خبرگزاریهای مازندران افزود: متاسفانه بسیاری از مسئولان رسانه ای استان به جای جریان سازی رسانه ای به دنبال کار جریانی بوده و سیاسی کاری می کنند.

وی اظهار داشت: قالب نشریات مازندران به واسطه اینکه مطابق ذائقه مردم استان منتشر نمی شود، از تیراژ بالایی برخوردار نبوده و مردم چندان رغبتی به خرید آن نمی کنند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران با اشاره به اینکه برای دعوت از این جلسه از 120 مدیر و نماینده رسانه های استان و کشور دعوت شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی مدیران رسانه های مازندران هیچ علاقه ای به توسعه نشریه خود نداشته و هیچ سرکشی از نشریه مورد نظر خود ندارند.

دهقان با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد غیررسانه ای به صورت فله ای و با هدف مطامع سیاسی در مطبوعات مازندران یافت می شوند، یادآور شد: قالب نشریات مازندران در حوزه محتوا کار نکرده و نیروهای حرفه ای خبری را جذب نکردند.

وی با اشاره به پایین بودن درآمد فعالان رسانه ای استان، افزود: متاسفانه اکثر خبرنگاران استان رپرتاژ بگیر بوده و هیچ آشنایی به کار حرفه ای خبرنگاری ندارند.

مدیر مسئول هفته نامه پژواک مازندران با بیان اینکه محتواسازی و کار حرفه ای در مطبوعات مازندران جایگاهی ندارد، افزود: متاسفانه رسانه نقدپذیر در مازندران کم داریم و اگر رسانه ای از مدیری به واسطه ناکارآمدی او نقد کند، با کمال تاسف برخی همکاران رسانه ای ضعف مدیر را به صورت قوت در نشریه خود درج می کنند.

وی بیان داشت: نشریه ای که در استان فضای نقد را ایجاد نکرده  و به دنبال تحلیل محتوا نباشد به درد فعالیت در استان نمی خورد.

دهقان در ادامه از برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در نظر داریم نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاریها و سایتهای خبری را در محل نمایشگاه کتاب برگزار کنیم.

وی از برنامه های آموزشی خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: 270 نفر در دوره آموزشی دانشگاه پیام نور شرکت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *