رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي مازندران ، از شناسائي ودستگيري هکر 11 ساله اي در شهرستان بابل خبر داد .
سرهنگ احمدرضا رستمي در گفتگو با هراز نیوز  با اعلام اين خبر افزود: در پي مراجعه شهروندي به ماموران اين پليس مبني بر هک ايميل و جي ميل سيستم رايانه وي و برداشت غير قانوني از حساب هاي بانکي اش از سوي سارقان اينترنتي ، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.
رئيس پليس فتاي مازندران خاطر نشان کرد : ماموران با انجام اقدامات فني و پليسي فردي به نام ” ب-د ” اهل و ساکن بابل را که وجه سرقتي به حساب وي واريز شد را به اتهام سرقت اينترنتي شناسائي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.
سرهنگ رستمي افزود : متهم درتحقيقات و بازجوئي هايفني پليس ضمن اعتراف به بزه انتسابي اظهار داشت: هک سيستم مالباخته از سوي پسر بچه اي 11 ساله به نام ” س- د ” که داراي فعاليت هاي رايانه اي است، انجام گرفته .
اين مقام مسئول افزود : متهم پس از دستگيري در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس به بزه انتسابي اعتراف و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد .
رئيس پليس فتاي مازندران در پايان با هشدار به خانواده ها از آنان خواست : در حد توان از نظر دانش عمومي در حوزه رايانه و اينترنت خود را به روز کرده و نسبت به نصب و راه اندازي رايانه در محلي از خانه که قابليت کنترل فيزيکي و چشمي توسط والدين بر عملکرد فرزندان ميسر باشد ، اقدام کنند.
سرهنگ رستمي همچنين توصيه کرد : از نگهداشتن اطلاعات شخصي بر روي رايانه خودداري و از نرم افزار هاي کنترلي بر روي رايانه ها استفاده کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *