از شهرستان آمل یه سمت تهران حدود 65 کیلومتر که طی نمایید به بخش لاریجان می رسید.در کنار روستای بایجان جاده ای فرعی و زیبا پوشیده از درختان گیلاس و آلبالو و گردو و نمایی زیبا از دماوند همیشه سرفراز که آدمی را به اوج شگفتی می رساند و چشم هر رهگذری را خیره می کند،شما را به هفت تن می رساند.

بعد از گذشتن از روستاهای بایجان و بوالقلم و عبور از جاده ای پرپیچ و خم از بین باغ ها و درختان سر به فلک کشیده،گنبد براق امامزاده هفت تن که نماد روستاست در میان سبزی طبیعت می درخشد.اینجا خوش ییلاق هفت تن است.روستایی زیبا در دل کوهسار البرز.

روستای هفت تن یکی از روستاهای دهستان بهرستاق،بخش لاریجان(لاریجان نام منطقه ای است در شرق کوه زیبای دماوند که از ده ها روستای زیبا و دیدنی تشکیل شده که اکثر آنها در ارتفاعات بالا و مشرف به دماوند واقع اند. )شهرستان آمل در استان مازندران می باشد. این روستا 9 کیلومتر با بخش لاریجان،65 کیلومتر با شهرستان آمل،90 کیلومتر با تهران و 130 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد.ارتفاع روستا از سطح دریا 1700 متر می باشد. جمعیت بومی آن حدود 160 نفر و 60 خانوار است. دین مردم اسلام،مذهب آنها شیعه بوده و زبانشان مازنی است.شغل عمده مردم آن کشاورزی و باغداری است و به سختکوشی و همت و معرفت و مهمان نوازی شهرت دارند.محصولات باغی آن شامل سیب درختی،آلبالو،گیلاس،گلابی،گردو،آلوچه و زردآلوست.

نام هفت تن برگرفته از امامزاده مشهور آن است و براساس روایات نقل شده از اهالی قبل از حضور امامزادگان در روستا نام آن دلاجان بوده است.

هفت تن دارای آب و هوای سرد و معتدل است که به خاطر این هوای دلپذیر،طبیعت چشم نواز،موقعیت جغرافیایی خاص به دلیل نزدیکی به آمل و پایتخت و وجود مرقد مطهر امامزادگان هفت تن همه ساله پذیرای جمع کثیری از هموطنان است.

هفت تن 500 هکتار مساحت دارد و زمین های در محدوده جغرافیایی روستا به بخش های زیر تقسیم می شود:

گته لش:قسمت پایین محل تا مسجد امام حسن عسگری

امامزاده بن:منطقه زیر امامزاده

گته مرز:سمت راست محل،مابین هراز و محل

تله ورز:بالادست دشت گته مرز و سمت چپ اطاقسرا

و بخش های اطاقسرا،یاس،چال زمین،له،نسوم چال،گهره وا،دهره په،حمام سر،اسیوسر،کلاکسر،کچه بن،کنی بن،چال ارزم،گنجسون و…از  دیگر قسمت های روستاست.

منبع :سایت هفت تن بهرستاق

DesertDesertDesert
DesertDesertDesert
                   
19 thoughts on “هفت تن بهرستاق کجاست ؟+عکس”
  1. هیچ جا مه جان هفتن نووووووووووونه

  2. هیج جای لاریجون هفتن نبونه . آب و هوا بسیار عالی . سرد و چشم اندازی بسیار زیبا . دریک جمله بهشت روی زمین . اگه فقط فقط یکبار بیای عاشقش میشی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *