هراز نیوز به نقل از رویترز چند نفر از مدیران طراحی HTC به اتهام نشر اسرار تجاری دستگیر شدند. دادستان تایپه تایید کرد توماس چی ین، معاون رئیس طراحی، وو چی ین هانگ، مدیر تحقیق و توسعه و جاستین هوانگ، مدیر ارشد طراحی و نوآوری دستگیر شدند.

سخنگوی دادستان اعلام کرد جاستین هوانگ به قید وثیقه آزاد می شود و دو نفر دیگر باید در زندان باقی بمانند.

دستگیری ها در پاسخ به شکایت HTC در ماه قبل مبنی بر نشت اسرار تجاری انجام شد.

به نقل از سایت نارنجی رئیس هیئت مدیره شرکت، خانم چر وانگ، شخصا از توماس چین، وو چین هونگ و جاستین هوانگ که قرار بوده دیروز بعد از دریافت پاداش های نیمه اول سال خود، استعفا کرده و به راه اندازی یک شرکت طراحی جدید مبادرت بورزند، شکایت کرده است.

مهمترین اتهام در این بین متوجه توماس چین است. او متهم است بعد از دانلود مخفیانه فایل های رابط کاربری سنس ۶ که در دست توسعه است، آنها را از طریق ایمیل با افرادی خارج از شرکت در میان گذاشته است.

ضمنا این تیم سه نفره، متهم به اختلاس نیز شده اند. آن ها متهمند در حالی که طراحی بدنه آلومینیومی One کاملا در داخل شرکت HTC انجام گرفته بود، از یک شرکت طراحی دیگر سوء استفاده کرده و برای HTC یک فاکتور ۳۳۴.۰۰۰ دلاری صادر کرده اند و سپس این مبلغ را میان خودشان تقسیم نموده اند.

قیمت سهام Htc به کمتر از حدود یک چهارم قیمت این سهام در پنج سال پیش رسیده است و این شرکت در انتهای بازار گوشی های هوشمند قرار دارد، بازاری که به زودی به حد اشباع خواهد رسید. قیمت سهام این شرکت به پایین ترین نرخ در 8 سال اخیر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *