هراز نیوز : استیون جابز معروف به استیو جابز از بنیانگذاران اصلی و مدیرعامل شرکت فن‌آوری اپل (Apple) که چندی پیش از سمت خود استعفا کرده بود  در زادگاهش کالیفرنیا در گذشت.

استیو جابز را نه تنها به دلیل نوآوریها و مهارتهای بازاریابی مورد توجه قرار می گیرد بلکه یکی از شخصیتهایی است که با پیوند زدن هنر و تکنولوژی چهره محصولات کامپیوتری را دگرگون کرده است.

جابز ٥٥ ساله در سال 2004 اعلام کرده بود که به سرطان پانکراس دچار شده‌است.

وی فرزند «جوآنی سیمپسون» و پدری سوری و مسلمان به نام «عبدالفتاح»، استاد دانشگاه در زمینهٔ علوم سیاسی، است.

استیو از دبیرستان «هومستید» در شهر کوپِرتینو در کالیفورنیا فارغ‌التحصیل شد و در کالج رید در شهر پورتلند ایالت اورِگُن ثبت نام کرد اما بعد از یک نیمسال تحصیلی انصراف داد.

در زمستان ۱۹۷۴، او به کالیفورنیا بازگشت و به همراه استیو وزنیاک، حضور در جلسات «انجمن رایانهٔ هوم‌بِرو» را آغاز کرد. جابز شغلی به عنوان یک تکنیسین در شرکت آتاری، سازنده‌ٔ رایانه و دستگاه بازی رایانه‌ای که آن روزها محبوب بود، یافت.

در سال ۱۹۷۶، وقتی جابز ۲۱ ساله و وزنیاک ۲۶ ساله بودند، شرکت رایانه‌ای اپل را در پارکینگ خانوادهٔ جابز، بنیان گذاشتند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که جابز و وزنیاک به بازار معرفی کردند اپل I نام داشت. قیمت این رایانه ۶۶۶ دلار و ۶۶ سنت بود.

استیو جابز. در مک ورلد ۲۰۰۵، سانفرانسیسکودر سال ۱۹۷۷، جابز و وزنیاک رایانه اپل II را معرفی کردند که این رایانه به موفقیتی عظیم در بازار رایانه‌های خانگی تبدیل شد و شرکت اپل را به یکی از بازیگران صنعت در حال تولد رایانه‌های شخصی تبدیل کرد.

در دسامبر ۱۹۸۰، شرکت رایانه‌ای اپل به شرکت سهامی عام تبدیل شد و با شاخص ابتدایی عرضهٌ عمومی (IPO) بالایی که کسب نمود، قدرت و نفوذ جابز بیش از پیش افزوده گشت.

در اینجا نگاهی گذرا به آلبوم عکس های استیو جابز می اندازیم.

 

فرارو
4 thoughts on “استیون جابز معروف به استیو جابز + عکس”
  1. رضا تو دیگه کی هستی دس شیطونو بستی بابا ای ول یه کم اروم فقط مراقب باش زیاد نترکونی رضا بمبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *