هراز :عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از سخنان اخیر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خارج شدن افزایش قیمت ها از دست دولت، گفت: برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسانه از سوی مسئولان اجرایی کشور باعث می شود تا ضعف مدیریتی بیشتر بروز کرده و به نابسامانی قیمت ها در بازار دامن زده شود.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با  خانه ملت، افزود: بر اساس ماده ۲ قانون نظام صنفی تمامی کسانیکه دارای پروانه و بدون پروانه کسب هستند زیر نظر شورای اصناف فعالیت می کنند که صنوف باید در چارچوب این قانون فعالیت کنند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تمامی صنوف موظف اند در چارچوب قانون نظام صنفی فعالیت کرده و شورای اصناف نیز بر اساس این قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی اظهارداشت: یکی از کارهایی که صنوف باید در چارچوب قانون نظام صنفی انجام دهند این است برای تعیین قیمت ها از برچسب استفاده کنند که اگر هر کدام از صنوف تخلفی در زمینه قیمت گذاری ها انجام دهد، شورای اصناف متولی برخورد با آن هاست.

یوسفیان ملا در ادامه تأکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید تماشاچی قیمت ها در بازار باشد، به طوریکه پس از ادغام وزارت خانه های بازرگانی و صنایع و معادن در عمل باید از این سوء مدیریت ها جلوگیری می شد که این چنین نشد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس تصریح کرد: اینگونه اظهار نظرها از سوی مسئولان باعث می شود تا اوضاع قیمت ها در بازار نابسامان تر شده که در ضمن بیان این اظهارات نشاندهنده سوء مدیریت و ناتوانی دولت در کنترل قیمت هاست.

یوسفیان ملا با تأکید بر اینکه دولت باید اشتباهاتش در کنترل بازار ارز را بپذیرد، افزود: متأسفانه در شرایطی که التهابات بازار ارز در اوج خود قرار دارد شاهد سخنان دو گانه‌ای از سوی مسئولان هستیم که در واقع عذر بدتر از گناه است.

وی با تأکید بر اینکه تحریم ها آنچنان که مقامات دولتی از آن دم می‌زنند در اقتصاد کشور تأثیر نداشته است، گفت: اینکه گفته می‌شود تحریم‌ها بازار را امروز به این حال و روز انداخته گمراه کردن افکار عمومی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان با تاکید بر این که هر چقدر در بازار نرخ ارز تعیین شد همان مقدار باید مبنا قرار گیرد،افزود:با توجه به این که نظام ارزی ایران بایدشناور مدیریت شده است، قیمت گذاری برای دلار در بودجه غیر منطقی است و این اقدام نباید در بودجه سال ۹۲تکرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *