هراز نیوز :’کامران دانشجو’ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت یافت با تشکیل جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس پیشنهادی این دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، جلسه 696 شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت فوق العاده، به ریاست ‘محمود احمدی‌نژاد’ برگزار شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تصمیمات و مصوبات این نشست اظهار داشت: در این جلسه پیرو مباحث گذشته در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کردند که وزیر علوم با تشکیل جلسه هیئت امنای این دانشگاه رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.
‘محمدرضا مخبر دزفولی’ افزود : شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به‌ منظور اجرای مطلوب و بهتر تصمیم شورا در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری مقرر کرد جلسه‌ای با محوریت دبیر شورای عالی با حضور اعضای شورا و استادان و صاحب‌نظران برگزار و سازکارهای لازم و مناسب برای این مهم در اسرع وقت طراحی شود.

*پیشنهاد عمومی شدن رشته‌های تحصیلی پیش از ورود به دانشگاه
مخبرد زفولی همچنین از بحث و بررسی بخش پایانی سند تحول نظام آموزشی خبر داد و گفت: در این زمینه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر روی مسئله لزوم و یا عدم لزوم تفکیک تخصصی رشته‌های تحصیلی پیش از ورود به دانشگاه مباحثی را مطرح کردند.
وی تصریح کرد: قرار شد جلساتی در این زمینه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده و نتیجه نهایی در خصوص عمومی شدن رشته‌های تحصیلی پیش از ورود به دانشگاه اعلام شود.
با وجود گذشت ماهها از بازنگری اساسنامه دانشگاه آزاد و تصویب اساسنامه جدید این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی اما تاکنون جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزار نشده تا درباره مسائل مهمی همچون تعیین رئیس جدید این دانشگاه تصمیم گیری شود.
بر مبنای اساسنامه جدید، سه نفر از اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر به پیشنهاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه نفر از اعضای هیئت مؤسس که حتماً یک نفر از آنها روحانی باشد، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا نمایندگان آنها، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا معاون وی و رئیس دانشگاه، ترکیب هیئت امنای دانشگاه آزاد را تشکیل می دهند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی از میان 22عضو هیئت علمی پیشنهادی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‘فرهاد دانشجو’، ‘بهمن یزدی صمدی’ و ‘فریدون عزیزی’ را برای عضویت در ترکیب جدید هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و معرفی کرد.
هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه اردیبهشت ماه 90 خود، حجت الاسلام ‘اکبر هاشمی رفسنجانی’، حجت الاسلام ‘سید حسن خمینی’ و ‘حمید میرزاده’ را به عنوان افراد انتخابی خود برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد معرفی کرد.
اعضای هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد اسلامی موظفند در اولین جلسه رسمی خود، رئیس جدید این دانشگاه را انتخاب و معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *