همزمان با سومين شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) ، مراسم سوگواري و يادواره شهداي بسيج ادارات و كارخانجات شهرستان آمل به همت فرماندهي حوزه اقشار و صنوف سپاه آمل ، پايگاه مقاومت بسيج ، روابط عمومي و هيئت باب الحوائج كاركنان شهرداري آمل در سالن اين شهرداري برگزار گرديد .

به گزارش روابط عمومي شهرداري آمل ، در اين مراسم كه با حضور رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر ، شهردار آمل ، فرمانده سپاه ناحيه آمل ، فرمانده اقشار و صنوف سپاه آمل ، روساي ادارات و نهادها ، فرماندهان پايگاه هاي بسيج آمل ، مديران عامل سازمان هاي وابسته ، خانواده معظم شهدا ، پرسنل شهرداري و جمعي از بسيجيان همراه بود علي قاسمي رئيس شوراي اسلامي شهر آمل با بیان اینکه مراسم گرامیداشت شهدا برای خودسازی و آگاه سازی افراد است ، گفت : اهدف شهدا برای ایثارگری در برابر تهاجم دشمنان انقلاب ، حفظ اسلام و راضی نگه داشتن مردم بود و اکنون همه اقشار ملت وظیفه دارند با رفتارهایشان شهدا را راضی کنند زيرا پشت سر گذاشتن سالهای پر افتخار و مقدس این نظام مرهون از خودگذشتگی شهدایی بوده که از جان خود گذشتند تا این مملکت ايمن و آزاد باشد .

وي افزود : شهدا از همه ي بديها ، منيت ها ، زراندوزيها ، بداخلاقي ها و نمامي ها بدور بودند و بهترين روش گراميداشت شهدا اين است كه رفتاري داشته باشيم تا شهدا از ما نرنجند و از ما راضي باشند .

احمد اميرسليماني شهردار آمل در ادامه اين مراسم گفت : یکی از کارهای ارزشی و ماندگار فرهنگ ایثار و شهادت در نظام اسلامی همین برگزاری یادواره شهدای انقلاب و دفاع مقدس است .

وي افزود : برگزاري چنين يادواره هايي تسکين دهنده آلام خانواده شهداست که بر گردن همه ما حق دارند و عظمت ، عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون شهداست و باید با برگزاری هرچه بهتر و بیشتر یادواره ها بتوانیم به جایگاه شهدا ارج نهیم .

شهردار آمل همچنین بر لزوم اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت : اکنون انقلاب اسلامی ما در امتداد کربلای حسینی بوده و نمونه و الگوی کامل برای دوستداران ، مومنین و علاقمندان به اهل بیت (ع) است .

سرهنگ پاسدار شعبانعلی حیدریان فرمانده سپاه ناحيه آمل پاسداری و ترویج روحیه ایثاگری و جهادی و معرفتی در جامعه اسلامی ایران را یک ضرورت مهم و نیاز کشور در شرایط حساس کنونی دانست و اظهار داشت : پاسداشت و ترویج روحیه حماسی و جهادی ، روحیه اخلاقی و معرفتی در جامعه به عنوان الگوهای عاشورايي شهدای جنگ تحمیلی بوده که نیاز است بیشتر در جامعه بازگو شود .

فرمانده سپاه ناحيه آمل گفت : برگزاری یادواره شهدای انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از کارهای ماندگاری است که رشادت ها ، ایثارگری ها و جانفشانی های شهدای دفاع عاشورایی با برگزاری آنها در جامعه احیاء می شود .

حيدريان با بيان اينكه خون شهداي ما استمرار خون شهداي كربلاست افزود : اکنون همه باید فلسفه و قیام عاشورا را به درستی درک کرده و با استعانت از مکتب قدسی حضرت زینب (س) در برابر دشمنان انقلاب اسلامی سرافراز باشیم .

حيدريان گفت : دو عامل اصلی دوام این انقلاب رهبری و مردم هستند که باید در همه موارد مورد توجه باشند و نباید لحظه ای از آن عقب نشینی کنیم .

لازم بذكراست درپايان اين مراسم توسط هيئت باب الحوائج كاركنان شهرداري آمل از عزاداران حاضر با ضيافت شام پذيرايي بعمل آمد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *