بخشدار لاریجان آمل از برداشت 30 هزار تن گیلاس امسال در باغات سیاه ریشه این بخش خبر داد.
محمدرضا نصیری ر آمل بیان داشت: در بخش لاریجان آمل حدود 5 هزار هکتار انواع گونه‌های درختی سیاه ریشه وجود دارد که در این بین 3 هزار هکتار به گیلاس اختصاص یافته است.
وی با اعلام اینکه با توجه به مساعد بودن هوا در سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش محصولات سیاه ریشه در این بخش نسبت به سال‌های گذشته بودیم، افزود: برف و باران شدید هنگام شکوفه‌دهی می‌تواند تاثیر بسزایی در محصولات سیاه ریشه داشته باشد که خوشبختانه امسال با مساعد بودن هوا شاهد افزایش برداشت توسط باغداران بودیم.
نصیری در مورد تعداد باغداران بخش لاریجان ادامه داد: در این بخش حدود 5 هزار باغدار فعالیت دارند که در قطعه‌های بزرگ و کوچک مشغول باغداری و کشاورزی هستند.
وی با اشاره به صادرات گیلاس این منطقه به کشورهای همسایه ایران اسلامی و برخی از کشورهای آسیای میانه یاداور شد: تاکنون امسال بیش از 40 گیلاس به خارج از کشور صادر شده است.
بخشدار لاریجان آمل با بیان اینکه جشن شکرگزاری برداشت گیلاس نیز جمعه گذشته در روستای بلقلم این بخش برگزار شد، عنوان کرد: انواع مختلف گونه‌های آلبالو، گیلاس، گلابی، شلیل و دیگر درختان سیاه ریشه در این بخش وجود دارد.
وی متوسط محصول‌دهی گیلاس امسال در هر هکتار از باغات لاریجان را 10 تن اعلام کرد.
نصیری با تاکید اینکه بخش لاریجان آمل 14 هزار نفر جمعیت بومی دارد، ابراز داشت: در فصل تابستان جمعیت این بخش به 70 هزار نفر جمعیت فصلی می‌رسد.

خبرنگار فارس؛ قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *