به گزارش سرويس فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران؛ انتشار آلبوم تازه اي از “ماني رهنما” که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز گرفته، نکات قابل تأملي را درباره شورايي ک در اين وزارتخانه ها بر ترانه ها و اشعار نظارت دارد و مهر تأييد خود را بر کاغذ اشعار مي زند، به مسئولين و رسانه ها گوشزد مي کند.
و آن زنگ خطري است که گرچه پيش از اين به روايت ها و اشکال مختلف خود را نشان داده بود، اما اين بار مبرهن تر و شفاف تر از قبل خودنمايي کرده است.
اگر نخواهيم مقدمه را بيش از اين طولاني کنيم و بطور خاص درباره آلبوم تازه انتشار يافته اين خواننده پاپ صحبت کنيم بايد بگوييم يکي از ترانه هاي اين آلبوم با نام “فردا که شد” حاوي مفهوم و معنايي است که در مواجهه با آن، تلقي ضد ارزشي در آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران به مخاطب وارد مي شود.
گويا ترانه سرا و خواننده با سرودن و اجراي اين متن تمايل دارند تا صداي خود را حتي به خيزشهاي منطقه اي يا همان بيداري اسلامي در منطقه برسانند و آنها را از آينده شان ترسانده و برحذر دارند.
ترانه سرا و خواننده در اين ترانه ظاهرا سعي دارند به دنيا بگويند؛ آنها مثلا اشتباهي!!؟ را که ايران در سال هاي گذشته کرد و با انقلاب خود حکومتش را تغيير داد تكرار نکنند.
متن اين ترانه که نامش “فردا که شد” است به اين ترتيب است:
فردا که شد، زندگي رو
شکل خودت تجربه کن
اين بار تو، بجاي ما
آزادي رو ترجمه کن
فردا که شد، روياهاتو
درگير با طوفان نکن
راه هاي رفته ما رو،
دوباره امتحان نکن
يه پرده تازه روي
منظره هاي غم بکش
با جوهر خودت روي
مشقاي ما قلم بکش
تو فرداهاي دوري که
ترسي توي دلت نشست
اون روزي که به اشتباه
پلي به دست تو شکست
شايد بفهمي ما چرا
با دست خالي اومديم
خواستيم که گل کنيم ولي
تيشه به ريشه مون زديم
لازم به توضيح است، ترانه سرايي اين متن “بابک صحرايي” کسي است که براي خواننده ضد انقلاب غرب نشين يعني گوگوش نيز ترانه سرايي کرده است.