ایرنا به نقل از رویترز ، مطابق معمول كرسی ریاست بانك جهانی به همان فردی رسید كه از جانب رئیس جمهور آمریكا معرفی شده بود.

بر اساس این گزارش، به دنبال معرفی ریاست جدید بانك جهانی كه ساعاتی پیش اتفاق افتاد، جیم یانگ كیم رئیس دانشكده دارت موث آمریكا و یك متخصص در امور بهداشت و سلامت در تاریخ یكم ژوئیه رسما ریاست بانك جهانی را برعهده خواهد گرفت.

این انتخاب باعث شد تا كشورهای در حال توسعه بیش از پیش به روند انتخاب ریاست بانك جهانی با دیده شك و تردید بنگرند.

بر اساس این گزارش، كیم ۵۲ ساله موفق شد تا در رقابت با وزیر اقتصاد و دارایی نیجریه كه از جایگاه عالی رتبه ای در كشورش برخوردار است، ریاست بانك جهانی را از آن خود كند.

بر اساس این گزارش، كیم موفق شد تا با حمایت متحدین واشنگتن در اروپای غربی ، ژاپن ، كانادا و برخی دیگر از كشورها همانند روسیه ، مكزیك و كره جنوبی بر رقیب خود ‘انگوزی اوكونجو ایویلا’ چیره شود.

بر اساس این گزارش، این دوره از انتخابات ریاست بانك جهانی بر خلاف دوره قبل، با اتفاق آرا همراه نبود.

ریاست بانك جهانی در حالی طبق معمول به نامزد معرفی شده از جانب ریاست جمهوری آمریكا رسید كه پیش از این رویه فقط نخستین بار در تاریخ فعالیت بانك جهانی انتخاب رئیس آن از طریق برگزاری رقابت انجام شد.

بر اساس این گزارش، این نخستین بار بود كه چندین فرد برای تصدی ریاست بانك جهانی نامزد شدند. در واقع امسال هر یك از اعضای هیئت مدیره بانك جهانی می توانستند نامزدی را معرفی كنند كه در نهایت سه نفر معرفی شدند.

از زمان تاسیس بانك جهانی در سال ۱۹۴۴ همیشه رئیس جمهور آمریكا رئیس بانك جهانی را معرفی كرده است. البته این بار هم در نهایت همان فردی رئیس شد كه باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا ، ماه گذشته وی را معرفی كرده بود.

اوباما در ماه گذشته كیم یانگ كیم را به عنوان نامزد تصدی ریاست بانك جهانی معرفی كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *