حمید هیراد، پلی‌بک اشتباهات و دریغ از لب‌زدن مسؤولیت‌پذیری!

ویدئوهایی که با گوشی‌های همراه ضبط شده بود در فضای مجازی منتشر شد و یک اجماع کلی بوجود آمد که این اقدام عملی غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی است.

عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر – حمید هیراد خواننده مشهور این روزهای موسیقی ایران 25 تیر ماه در شیراز کنسرت داشتند و همه داستان از آنجا شروع شد، در قسمتی از کنسرت حمید هیراد به نیت اینکه آهنگ در حال تمام شدن است رو به تماشاچیان دستهایش را به سینه گذاشته و تعظیم می کند ولی موسیقی ادامه پیدا می کند و صدای خواننده شنیده می شود اما عملا میکروفن جلوی دهان او نیست و این باعث شد که مخاطبان پی ببرند که اگر چه از میکروفن هم صدای خواننده شنیده می شود اما بخش‌های آهنگ را زنده اجرا نمی کند و اصطلاحا “لب می‌زند”.

ویدئوهایی هم که توسط مخاطبین با گوشی‌های همراه ضبط شده بود در فضای مجازی منتشر شد و یک اجماع کلی بوجود آمد که این اقدام عملی غیر حرفه‌ای و حتی غیر اخلاقی است، زیرا که تماشاچی برای کنسرت با اجرای زنده بلیط تهیه کرده و انتظار اجرای پلی بک ندارد.
ویدیویی از حاضران در کنسرت که در فضای مجازی منتشر شد

جنجال‌های ناشی از این اتفاق، حمید هیراد با انتشار ویدیو همان کنسرت از زاویه دیگری(زاویه دوربین روی استیج) در صفحه اینستاگرامش نوشت: « و باز هم نزدیک کنسرت تهران شدیم…! حواشی و شروع تخریب‌های سازماندهی شده. این بار با جابجایی صدای کنسرت . این هم فیلمی که از کنار استیج گرفته شده است من با تمام وجودم برای شادی دلهایتان تلاش می‌کنم ولی… قضاوت با شما عزیزان.»

با نگاه به ویدئو حمید هیراد واقعا نمی توان گفت که این ویدئو دلیلی بر صحت ادعای ایشان است چون بخشی از آن گذاشته شده است که اگرچه به لحاظ شروع به خواندن درست است(اصطلاحا سینک است) ولی نمی توان گفت حرکت لبها و شعرهایی که خوانده می‌شود دقیقا همان است و بعد از شروع به خواندن هم در پشت پرکاشنیست قرار می‌گیرد و دیگر او را نمی‌بینیم.

“زبان بدن” یا “بادی لنگویج” (body language) علمی است که در آن تصریح شده است که طرز نشستن، ايستادن، نگاه کردن، دست دادن و … بيانگر احساسات دروني انسان و ارسال کننده پيام‌هايي است که افراد به ندرت با زبان و کلمات حاضر به بيان آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *