انصاری: هنرمندان در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای منا می‌توانند بسیار موثر باشند

هرازنو: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از اقشاری که می‌تواند یاد و خاطره شهدای فاجعه منا را زنده نگه دارند هنرمندان هستند. شهدای منا و مسجدالحرام شهدای مظلومی محسوب می‌شوند و همگان و به خصوص هنرمندان باید در این عرصه فعالیت داشته باشند تا پیام مظلومیت آن‌ها به گوش جهانیان برسد.

 انصاری امشب (یکم مهرماه) در آیین اختتامیه خیزش تمدن اسلام معراج با محوریت فراخوان «بیت عتیق» که در حوزه هنری برگزار شد با بیان این که این کاروان با همت مردمی در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد فاجعه منا به راه افتاد اظهار کرد: تمام شهدا برای بزرگی، عزت و انقلاب اسلامی به درجه شهادت رسیده‌اند. اکنون که در هفته دفاع مقدس هستیم خوب است یادی کنیم از شهدای دفاع مقدس و حماسه‌هایی که آن‌ها آفریدند.

او در ادامه با بیان این مطلب که مهم‌ترین دستاوردی که دفاع مقدس به دنبال داشت بازتولید فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در بین جامعه بود گفت: با فرهنگ شهادت، صبر، مقاومت، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در جامعه ما هم‌چنان زنده و پویا است. امروز ایثار و شهادت قدرت نرم جمهوری اسلامی است و امنیت ملی ما را همین فرهنگ تضمین کرده است.

قائم مقام بنیاد شهید خاطرنشان کرد: اکنون که منطقه در آتش و خون به سر می‌برد و اسکتبار، گروه‌های سلفی و تکفیری را ایجاد کرده است ما باید با این فرهنگ در مقابل آن‌ها بایستیم. غرب با ایجاد این گروهک‌ها می‌خواهد فلسطین را از اولویت جهان اسلام خارج کند تا اسراییل به هدفش برسد اما علی‌رغم فکرهایی که در ذهن دشمن بود جمهوری اسلامی در مقابل این تهدیدها ایستاد و رزمندگان و شهدای دفاع مقدس الگوی مقاومت در جهان شدند.

انصاری تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس الگوسازی روحیه انقلابی‌گری و جهادی را در بین جوانان ما زنده نگه داشتند. مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند من نسبت به آینده نگرانی ندارم. این امر و سخن ایشان حاکی از آن است که روح شهدا و دفاع مقدس و روحیه انقلابی آن‌ها در ابعاد فکری و فرهنگی جامعه ما ساری و جاری است و همین امر دستاورد بزرگ دفاع مقدس است.

وی در ادامه با بیان این که در رابطه با فاجعه منا و کاروان بیت عتیق که شکل گرفت باید بگویم این یک جریان‌سازی رسانه‌یی است اظهار کرد: ما باید از گردآورندگان این امر تشکر کنیم. به گفته مقام معظم رهبری شهدای منا و مسجدالحرام شهدای مظلومی هستند. دولت عربستان شادی مردم جهان اسلام را به عزا تبدیل کرد و هنوز داغ آن‌ها بر دل مردم است. برای رخداد این حادثه فرضیه‌های متفاوتی وجود دارد. کشور میزبان می‌گوید که این امر و اتفاق یک حادثه بود که باید برای این فرضیه خود دلایلی بیاورد که ثابت کند فقط یک اتفاق بوده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: اما در این رابطه فرضیه‌های دیگری نیز وجود دارد که دولت عربستان قطعا و یقینا باید پاسخگو باشد و کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی باید برای پیگیری این امر شکل بگیرد. شعرا، نویسندگان، هنرمندان، همگی می‌توانند با فعالیت‌های خود بحث حادثه منا را زنده نگه دارند و مظلومیت این شهدا را به گوش جهانیان برسانند.

انصاری یادآور شد: فراموش نکنیم یکی از اقشاری که می‌توانند این فاجعه را زنده نگه دارند هنرمندان هستند و آن‌ها می‌توانند در این عرصه گام به گام حرکت کنند و راه شهدا را زنده نگه دارند. یکی از روزنامه‌های اسراییلی چند روز پیش نوشته بود که باید از کتاب‌های درسی، فرهنگ شهادت برداشته شود تا این امر در جامعه ایران از بین برود. ما باید مراقب این انحراف‌ها باشیم و نگذاریم آن‌ها فرهنگ ما را تغییر بدهند

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *