معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری با یک شرکت ایتالیایی برای معماری مسیر آزادراه تهران – شمال، گفت: پیشرفت فیزیکی زیباسازی پیرامون آزادراه را ۴۰ درصد است.
علی نورزاد در جلسهای با حضور نماینده شرکت ایتالیایی که مسئول معماری و منظر راه آزادراه تهران – شمال است، با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی به معماری و منظر راه، گفت: توجه به منظر راه به معنای رعایت ویژگیهای خاص معماری، فرهنگی، زیست محیطی هر منطقه در ساخت راهها است و انتظار ما این است تا تمامی اقداماتی که در این حوزه صورت میگیرد، متناسب با فرهنگ و ویژگیهای خاص هر منطقه از آزادراه باشد.
وی پیشرفت فیزیکی زیباسازی پیرامون آزادراه را ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: طی برنامهریزیهای انجام شده مقرر شد تا کلیه اقداماتی که در این مسیر صورت میگیرد، با توجه به سه فاکتور ایمنی، پایداری، همگونی و تناسب با محیط طراحی شده، پیادهسازی شود و طراحی ایستگاه عوارضی نمونهای است که با الهام از این سه مشخصه در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، توجیه اقتصادی طرحها را یکی دیگر از فاکتورهای مهم در برنامه دانست و عنوان کرد: تمامی اقداماتی که در منطقه صورت میگیرد، علاوه بر سازگاری با اقلیم و جغرافیای منطقه و شناخت محیط، نیازمند داشتن توجیه اقتصادی است و طبق این فاکتورها باید بهترین ایده انتخاب شود.
در پایان مقرر شد در جلسه بعدی، نماینده شرکت ایتالیایی طراحیهای مفهومی پروژه منظر راه را ارایه و در خصوص اقدامات بعدی تصمیمگیری شود.