چند خبر از هنرهای تجسمی و موسیقی

هرازنو: کارگاه “ویرایش تصویر” پنجم شهریورماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، ساسان پناهی در این کارگاه که سومین دوره از بسته آموزش عکاسی در فصل تابستان است، مباحث تخصصی فتوشاپ (نور، رنگ، پرتره) را در بخش‌های تصحیح نور، رنگ در فتوشاپ کالیبراسیون، فضاهای رنگی، تصحیح نور و رنگ رفع خطای وایت بالانس، ویرایش تخصصی پرتره برای کاربری در مدلینگ، آتلیه‌ها و ویرایش رنگ پوست واعضای صورت آموزش می‌دهد.

ساسان پناهی، کارشناس ارشد ارتباط تصویری، عضو انجمن توسعه هنرهای تجسمی ایران و انجمن NAPP آمریکاست. او سابقه ۱۵ سال تدریس، ۱۰ سال کار عکاسی مطبوعات، ۱۷ سال کار حرفه‌ای با نرم‌افزار فتوشاپ، برگزاری بیش از ۵۰ کارگاه ویرایش عکس را در کارنامه هنری خود دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند تا ششم شهریور به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

~.~.~.~.~.~.~.~.~

نمایشگاهی گروهی از آثار بانوان عکاس با عنوان «نگاه موازی» از دوم شهریورماه در نگارخانه شفق گشایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی این نمایشگاه، ۲۴ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه ۶۰ در ۹۰ سانتی‌متر به اشکال چاپ روی شاسی و بوم در این نمایشگاه ارائه شده‌اند.

بانوان عکاس این نمایشگاه تلاش کرده‌اند تا با شکل بیان و تصویرسازی واژگان، هریک به‌شکل مستقل با شیوه نگاه مربوط به خود، مفهومی را در پس ارائه عکس‌ها به‌نمایش بگذارند.

اعظم حشمتی، مریم خداوردی، مهری راست‌قدم و میترا محمدی به‌عنوان عکاسان صاحب اثر در این مجموعه در متنی مشترک به‌عنوان قاب نخست و استیتمنت نمایشگاه آورده‌اند: عکاسی، نوعی سعی در بیان تلقی است و بیان تصویری مفاهیم، شکلی از عکاسی را به خود گرفته است. گاه روی می گردانی و هر شعر و واژه و عبارتی را به صورتی تصویری در وسعت ذهن می‌سپاری و گاه همان تصویر را در عالم واقع می‌بینی و در آنِ لحظه، آن شعر ناسروده را عکس می‌کنی. نمایشگاه عکس #نگاه_موازی یک همگرایی فردی مستقل در بیان است و یک وحدت رویه در مسیر یک نمایش گروهی.

این نمایشگاه ساعت ۱۷ دوم شهریورماه گشایش می‌یابد و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز ۱۰ شهریورماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹ و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه دیدن کنند.

نگارخانه شفق در تهران، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای شفق واقع شده است.

~.~.~.~.~.~.~.~.~

گروه موسیقی “بیستون” به سرپرستی “جمشید عزیزخانی” در نخستین هفته موسیقی نواحی به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی برج آزادی، گروه موسیقی بیستون از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این در حالی است که جمشید عزیزخانی از سال ۱۳۵۲ در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند و تا کنون بیش از ۳۰ گروه موسیقی راه‌اندازی کرده است.

جمشید عزیزخانی (سرپرست گروه و خواننده)، ایرج چراغی (تنبور)، مهرداد چراغی (تنبور)، جواد کولیوند (تنبور)، مهدی کولیوند (تنبور) و حسین صالحی (دف) اعضای گروه موسیقی بیستون را تشکیل داده‌اند.

این گروه پنجم شهریور در نخستین هفته موسیقی از ساعت ۲۱:۳۰ در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌رود.

~.~.~.~.~.~.~.~.~

گروه موسیقی تبری به سرپرستی “سید جلال محمدی” در هفته موسیقی نواحی در برج آزادی می‌نوازد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی برج آزادی، گروه موسیقی تبری از سال ۱۳۷۰ با هدف احیا و گسترش موسیقی فولکلور مازندرانی و انتقال آن به نسل‌های آینده تشکیل شده و تا کنون فعالیت‌های برون مرزی در آمریکا، کانادا، بلژیک، هلند، فرانسه، انگلیس، الجزایر، ترکیه، سوئد، دانمارک، آلمان، بلاروس و… داشته است. علاوه بر این، این گروه موفق به کسب دیپلم از کشور بلاروس و ترکمنستان شده است.

گروه موسیقی تبری با رویکردی نو، علمی، پژوهشی، سعی در حفظ، نگهداری، گسترش و به‌روزرسانی موسیقی مازندرانی در جامعه امروز دارد و سیدجلال محمدی (سرپرست، آهنگساز و نوازنده دوتار)، سیدحمزه محمدی (نوازنده کمانچه)، سیدعباد محمدی (نوازنده لَلِه وا، سورنا و غره نی و خواننده)، سیدکمال محمدی (خواننده)، سیدجابر محمدی (نوازنده دایره)، سیدمحمدرضا محمدی (نوازنده نقاره)، سیده نرگس محمد (نوازنده دوتار)، سیده جمیله محمدی (نوازنده دف)، رضا یوسفیان (نوازنده عود)، سبحان چوپانی (نوازه لَلِه وا) اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

این گروه موسیقی پنجم شهریور از ساعت ۱۹ در برج آزادی روی صحنه می‌رود.

~.~.~.~.~.~.~.~.~

نمایشگاه گروهی عکس «ما می‌توانیم» به‌مناسبت بزرگداشت هفته دولت، در نگارخانه فرهنگسرای بهمن برپا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، در این نمایشگاه که از ۲۸ مردادماه برپا شده و تا سوم شهریورماه ادامه خواهد داشت، ۵۰ تابلوی شاسی‌شده در ابعاد مختلف و با موضوعات علمی، پزشکی، هسته‌ای، مذهبی، ورزشی، اجتماعی و فناوری در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

نماینده رهبری در دانشگاه‌ها در برپایی این نمایشگاه با نگارخانه فرهنگسرای بهمن مشارکت دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه خوشنویسی می‌توانند به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *