هراز نو : شورای اسلامی دو روستای ییلاقی سنگچال و فیلبند با انتشار قبض های هزار تومانی در ابتدای محل ورودی اقدام به دریافت پول می نمایند .

یکی از اهالی این منطقه با گلایه از این اقدام می گوید : برای رفتن به ییلاق پدری خودتون در چلاو یا سنگچال حتی اگه بچه اونجا باشی و کارت هم در این مسیر باشه باید در هر بار تردد این هزینه را پرداخت نمایید! در ازای چه خدماتی؟!!!…

در ادامه مسیر اگر بخواهید به روستای فیلبند هم تشریف ببرید باز هم باید مجددا هزینه جدا پرداخت نمایید ، صحیح است که این مبلغ، پول زیادی نیست، ولی اینکار به یک رویه ای تبدیل خواهد شد که حتی تا چند وقت بعد اگر بخواهید به منزل خودتان در این ییلاقات بروید، روزی متوجه خواهید شد که ده ها هزار تومان بدون هیچ دلیلی هزینه نموده اید بدون حتی کوچکترین خدماتی، مانند آنچه در سواحل ما بوجود آمده است که هزینه ورودی پانصد تومان که از مازنی ها به بهانه خدمات ویژه، اوایل میگرفتند و الان تا پنج هزار تومان میگیرند و صاحبان دریا را از دریا محروم نموده اند، والان نوبت به ییلاقات منطقه رسیده است.

photo_2016-08-16_11-08-24 photo_2016-08-16_11-08-36

4 thoughts on “فیلبند و سنگچال پولی شد! +سند”
  1. چرا مسئولان محترم ما بجای حل مشکل از جیب مردم مایه میزارن؟برای چی مسئولین دنبال راه درست حل کمبود بودجه نیستن ؟اکثرا روستاهای چلاو مشکل آب رسانی دارن.چرا این مشکلو حل نمیکنن اونوقت دنبال درختکاری و امنیت اجتماعی و جمع آوری زباله هستن؟این وظیفه ی دولت که مشکل جمع آوری زباله و امنیت اجتماعی و…حل کنه.پس برای چی از مردم پول عوارض و شهرداری میگیرن…بحث کمک با پول زور گرفتن خیلی فرق داره….

  2. بنده دریافت پول را کار درستی می دانم البته نه برای ساکنان بومی، ولی برای غیر بومی ها باید این اتفاق بیافتد شاید هم بهتر باشد 2000 تومان را همان اول دریافت کنند تا در دو مرحله. سازوکار شناسایی بومی از غیر بومی راحت است. در مورد دوستانی که دم از پول در ازای خدمات می زنند باید گفت که چه خدمتی از این بالاتر که شما منطقه را برای طبیعت آن انتخاب می کنید و جای دیگر نمی روید؟ چشم انداز فیلبند چند می ارزد؟ یعنی همین منظره را دیدن ارزشش بیش از این ها است. البته حتما مسئولان محلی با دریافت این مبالغ به دنبال ایجاد فضاهای خدماتی خواهند بود. انشاالله!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *