هراز نیوز :روز یکشنبه بزرگترین طوفان خورشیدی در نه ماه گذشته در سطح خورشید روی می دهد که فوران ذرات رادیواکتیو خورشیدی باعث اخلال در حوزه مغناطیسی زمین خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، روز یکشنبه بارش ذرات رادیواکتیو خورشیدی در حوزه مغناطیسی کره زمان اخلال ایجاد می کند و این طوفان خورشیدی باعث قطع ارتباطات جی پی اس و ناوبری ماهواره ای خواهد شد.

بزرگترین طوفان خورشیدی در نه سال گذشته به دلیل فوران شدید ذرات در سطح خورشید روز یکشنبه رخ خواهد داد.

این تابش رادیواکتیو در سطح فضا روی خواهد داد به طوری که با کره زمین هشت میلیون کیلومتر فاصله خواهد داشت.

جنی هریسون کارشناس آب و هوای سی ان ان در این زمینه گفت: این چرخه خورشیدی از قوی ترین چرخه های خورشیدی در سالهای گذشته است و می تواند باعث اختلالاتی در کره زمین و در حوزه های ارتباطی وانر‍ژی شود.

بزرگترین چرخه خورشیدی نه سال پیش در سال دو هزار و سه و پیش از آن هم در سال هزار و نهصد و نود و نه رخ داده بود.

این طوفان خورشیدی در میان پنج طبقه بندی از ضعیف، ملایم، قوی، شدید، خیلی شدید در طبقه جی سه یعنی قوی قرار می گیرد و می تواند در سامانه های الکتریکی، عملیات های فضایی و هدایت ماهواره ها تاثیراتی داشته باشد.

بیشترین حوزه تاثیر این طوفان خورشیدی در محدوده قطب شمال و اندکی فراتر از آن خواهد بود.

6 thoughts on “یکشنبه بزرگترین طوفان خورشیدی روی می دهد”
  1. ما راضی هستیم به رضایت حق تعالی
    روز یکشنبه باید درس بزرگی به متجاوزان وزور گویان در خلیج فارس داد و از ازمین و اسمان ناوهای عطیقه انهارا به اعماق خلیج فارس فرستاد تا دیگر دست از گردن کلفتی بردارند.
    و بهد هم اسرائیل من یادم هست ان روزها که اوایل انقلاب بود و دوران راهنمائی بودم یکی از دبیران به نقل از زبان یکی از بزرگان ما می گفت فقط کافی است مردم ایران بر روی اسرائیلی ها ادرار کنند انها را سیل می برد و ان حف همیشه تو ذهن من مست.

  2. جالب بود فقط امیدوارم اتفاق بدی برای زمین نیفته

  3. سلام رامین جان…. جهت اطلاع، قرار نیست شهاب سنگ بباره…

    مرگ بر اسرائیل

  4. اخرش باید بمیریم چه فردا چه 25 دسامبر 2012

  5. سارا جان ، آمریکایی ها می گویند ، پایان جهان 21 دسامبر است ، نه 25 دسامبر …

    تا امام زمان ( عج ) نیاید ، دنیا پایان نمی یابد … و اگر مرگی هست ، از ظلم و جهل خود مردم است که به فرصت طلبان اجازه ی قتل بیگناهان را می دهند … حتی مرگی که ظاهرا ناشی از حوادث طبیعی ست ، نظیر رواج بیماری های ناعلاج ( که جنایت پنهان کافران هستند با ایجاد میکروب های مرگبار ). با توکل به خدای مهربان از توطئه ها عبور می کنیم … دولت آمریکا با آدم فضایی هاش( ؟! ) که خوشون در آزمایشگاه های سری شون ساختن و می گن از فضا اومدن ، برن به جهنم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *