هراز نیوز :آیت‌الله آملی لاریجانی گرایش دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را به اقدامات تروریستی، باز کردن راهی نادرست و غیرانسانی خواند که در تضاد جدی با تمام ادعاها و شعارهای حقوق بشری آنان است و درنهایت، موجب گرفتار شدن غربی‌ها در منجلابی خواهد شد که خود پدید آورده‌اند.

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل روابط‌ عمومی و تشریفات قوه قضاییه؛ آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت شهادت یکی دیگر از دانشمندان نخبه کشور به حضرت بقیه‌الله (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده شهید احمدی‌روشن، خطاب به حامیان و اقدام‌کنندگان اعمال تروریستی در غرب گفت: غربی‌ها بدانند که اگر راه ترور باز شود؛ حتما لازم نیست که ایران انتقام خون جوانان و دانشمندان خود را بگیرد، بلکه در آن صورت میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان هستند که اجازه نخواهند داد کشورهای غربی به مسلمانان و جوانان و دانشمندان اسلامی فشار آورند و خودشان راه مقابله با این ترورها را خواهند یافت.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر به مسلمانان فشار آورده شود و جوانان آنان ترور شوند، آنگاه راهی باز خواهد شد که سرانجامش منجلابی برای غربی‌ها خواهد بود.

آیت‌الله آملی لاریجانی اقدامات تروریستی علیه دانشمندان کشور را مصداق بارز “افساد فی‌الارض” دانست و تصریح کرد: قوه قضاییه در اسرع وقت عاملان و فریب‌خوردگان این اقدامات تروریستی را به اشد مجازات می‌رساند و همه کسانی که به صورت گروهی و باندی در این امور دخالت می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند و قطعا اعدام خواهند شد.

وی افزود: به کسانی که ممکن است فریب کشورهای مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را بخورند هشدار می‌دهیم که بدانند این اقدامات عقوبت اخروی و دنیوی جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه از نیروهای امنیتی نیز خواست در اسرع وقت عوامل ترور اخیر را شناسایی کنند و در اختیار دستگاه قضایی قرار دهند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اعلام آمادگی بیش از 300 دانشجوی رشته‌های مختلف مهندسی برای تغییر رشته و ادامه تحصیل در مهندسی هسته‌ای، آن را نشانه بارزی از همت و اراده ملت ایران در ادامه راه خود و دستیابی به کمال دانست.

وی تاکید کرد: دانشمندان هسته‌ای فقط متعلق به خودشان نیستند بلکه برای یک ملت هستند و به این علت از استیفای حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و مطمئنیم که در پس تمام این حوادث، خداوند متعال که خیرالماکرین است، حق و حقیقت را ظاهر و پیروز خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، تحریم‌ اقتصادی ایران را موضوع جدید و عجیبی ندانست و گفت: تعجب اینجاست که چگونه کشورهای غربی پس از سی سال هنوز متوجه نشده‌اند که این گونه اقدامات و تحریم‌ها خللی در اراده ملت ما ایجاد نخواهد کرد بلکه ملت و نظام اسلامی ما را مصمم‌تر خواهد کرد تا استوارتر از قبل در راه استقلال و عزت نظام اسلامی گام بردارند.

آیت‌الله آملی لاریجانی از دولت خواست با تدبیر و تلاش بیشتر، وضع اقتصادی کشور را سر و سامان دهد و اخلالگران را به دستگاه قضایی معرفی کند.

رئیس دستگاه قضایی در ابتدای این جلسه با اشاره به دهه پایانی ماه صفر و تسلیت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و علی‌بن موسی‌الرضا (ع) گفت: رحلت پیامبر اکرم (ص) مصیبت بزرگ و جانگدازی برای همه جامعه بشری به‌ویژه مسلمانان بود.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: پیامبر اکرم (ص) قله‌های کمال را درنوردیده و مخاطب به خطاب الهی “انک لعلی خلق عظیم” شده بود که مقام بسیار عظیمی است که فوق آن مقامی تصور نمی‌شود و همه مکارم اخلاقی و انسانی در این “خلق عظیم” پنهان است.

رئیس قوه قضاییه همچنین ائمه شیعه را ملجأ و پناهگاه مردم و شیعیان خواند و با اشاره به مقام والای حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: تقدیر بر این بود که حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در غربت به شهادت برسند و ثواب عظیمی که در زیارت مرقد مطهر آن امام بزرگوار وجود دارد که حتی برتر از حج است، نشان‌دهنده مقام رفیع ائمه اطهار است.

شایان ذکر است در جلسه امروز مسئولان قضایی نحوه اجرای احکام کیفری در دادسراها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در طی جلسه، علل تأخیر اجرای احکام کیفری بررسی و تصمیم گرفته شد در دو هفته آینده، مجموعه این علل و راه‌های پیشنهادی برای برطرف کردن آن، در کمیته‌ای بررسی و نتیجه به صورت بسته‌ای اجرایی به رئیس قوه قضاییه گزارش و در صورت تأیید به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ شود.

One thought on “اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایران مصداق بارز «افساد فی‌الارض» است”
  1. برنامه‌های سفر حدادعادل به مازندران
    حداد عادل جمعه مهمان اصولگرایان مازندران است
    گردهمایی بزرگ اصولگرایان استان مازندران با حضور حدادعادل و جمعی از مسئولان جبهه متحد برگزار می‌شود.

    دبیر جبهه متحد اصولگرایان مازندران گفت: در راستای سفر حداد عادل به مازندران، گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصولگرایان در مازندران انجام می‌شود.
    محمد اسماعیل امام زاده با اشاره به سفر حداد عادل عضو جبهه متحد اصولگرایان به مازندران اظهار داشت: گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصولگرایان در مازندران از ساعت 10 صبح با سخنرانی حدادعادل در سالن هلال احمر ساری در روز جمعه انجام می‌شود.
    وی تصریح کرد: این گردهمایی برای بصیرت‌افزایی در سایه‌سار ولایت تشکیل می‌شود و با حضور همه اصولگرایان استان مازندران از همه جبهه‌ها و اقشار برگزار می‌شود.
    امام زاده یادآور شد: گردهمایی بزرگ اصولگرایان مازندران در ساری ابتدا با ارائه گزارش دبیر جبهه متحد اصولگرایان مازندران در ساری آغاز می‌شود.
    وی دیگر برنامه‌های گردهمایی جبهه متحد اصولگرایان مازندران را حضور حداد عادل با هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در مازندران با هدف تبیین اهداف جبهه متحد اصولگرایان برای شناخت و معرفی داوطلبان اصلح و معرفی آن به مردم عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *