هـراز نـیـوز: نشست خبري استاندار مازندران و معاونان او با اصحاب رسانه و مطبوعات مازندران، عصر امروز در سالن همايش شماره يك استانداري مازندران برگزار شد.

استاندار مازندران در نشست خبری كه به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامي داشت ايام الله دهه فجر، خاطر نشان ساخت: 22 بهمن روز جشن ملي تمام ايرانيان است و مردم مومن و انقلابي ايران با حضور با شكوه خود در راهپيمايي اين روز بزرگ، قدرت ايران اسلامي را به رخ جهانيان خواهند كشاند.

 

ربیع فلاح جلودار با اشاره به اين كه دولت تدبير و اميد در شرايط خاصي سكان اداره كشور را به دست گرفت، ياد آور شد: دولت تدبیر و امید در اين مقطع، تلاش نمود تا تحت منويات رهبر معظم انقلاب و در راستاي تحقق شعارهاي دكتر روحاني، رياست محترم جمهور، شادابي و نشاط و اميد را به جامعه بازگرداند.

استاندار مازندران، تصريح كرد: در سايه تلاش هاي صورت گرفته در داخل و صحنه بين الملل، تورم 45 درصدي خردادماه سال 92 به زير 20 درصد رسيد و رشد اقتصادي منفي كشور، مثبت گرديد كه امیدواریم روند کاهش تورمی در مازندران نیز تداوم داشته باشد.

فلاح گفت: کاهش نرخ تورم در یک‌سال گذشته حاکی از انضباط مالی در دولت تدبیر و امید بوده است و امیدواریم تورم در سال 95 یک رقمی شود.

IMG_3469

مقام عالي دولت در استان با اعلام این که دولت تدبير و اميد با اجرای طرح تحول سلامت، موفق به ايجاد تحول در اين حوزه شد، افزود:  اجراي موفقيت آميز طرح تحول سلامت، سبب افزایش رضایت نسبی مردم در حوزه درمان شده است.

استاندار مازندران با بیان این که حدود هزار و 300 میلیارد تومان در سال 94 پیش بینی اعتبار براي اجراي طرح هاي مختلف عمراني، زيرساختي و فرهنگي داریم، بيان داشت: احياي زغال سنگ البرز با جذب اعتباري بالغ بر 600 میلیارد تومان در سال 93 از اقدامات موفقيت آميز در استان بوده است.

استاندار مازندران به اجراي طرح هاي آب و فاضلاب‌ در شهرهای آمل، قائم‌شهر، محمودآباد، تنکابن و رامسر اشاره كرد و اذعان داشت:  20 میلیون یور برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق و 350 ميليارد تومان در هفت طرح نیروگاهی در استان براي سال آينده پيش بيني و هماهنگ شده است.

فلاح اعلام كرد: تاكنون رقمي بالغ بر 6 هزار و 200 ميليارد تومان براي اجراي طرح هاي مختلف در مازندران، براي سال 94 پيش بيني و قرارداد بسته شده است .

وی یکی از محورهای مغفول مانده توسعه استان را مقوله گردشگری دریایی اعلام و تصریح کرد: اسکله‌های چندمنظوره گردشگري، توليدي و… برای توسعه گردشگری دریایی در سواحل استان ايجاد خواهد شد و در پي آن هستيم تا مردم دريا را براي تفريح انتخاب كنند.

استاندار افزود: در اين راستا و در جهت توسعه گردشگري در استان، هماهنگي هايي صورت گرفته است تا موسسين هتل ها بتوانند از اعتبارات صندوق توسعه ملي استفاده نمايند.

IMG_3555

فلاح در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه به انتقادات سازنده رسانه ها گوش فرا مي دهيم و در زمان مديريت خود بسياري از اين نقطه نظرات را به كاربسته ام، گفت: رويكرد ما به رسانه ها، برخاسته از احترام است.

استاندار مازندران، در بخش ديگري از سخنان خود گفت: همزمان با ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي 1385  پرو‍ژه با اعتباري بالغ بر  648 ميليارد تومان در مازندران مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وی در ادامه هم چنين از افتتاح همزمان 10 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر، در نخستین روز دهه فجر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در مازندران خبر داد.

در اين نشست كه معاونين استاندار مازندران، مشاور استاندار و مديران كل ستادي حوزه استاندار و روابط عمومي، رييس خانه مطبوعات و قريب به اتفاق مديران رسانه ها و خبرنگاران استان حضور داشتند، دكتر فلاح به همراه معاونين استانداري به پرسش هاي خبرنگاران در بخش هاي مختلف پاسخ گفتند

IMG_3499

و اما حاشيه های این نشست…

*جلسه با 20دقيقه تاخير در ساعت 2.20 دقيقه با قرائت قرآن و سپس سرودي ملي جمهوري اسلامي آغاز شد. حسن خيريان پور-معاون توسعه مديريت و منابع انساني- اولين معاوني بود كه راس ساعت دو علي رغم عدم حضور ساير مسئولان، در جايگاه حاضر شد.

*جلسه پس از سخنان كوتاه و خيرمقدم احمد مظفري-مديركل روابط عمومي استان مازندران- به برمکی، رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان واگذار شد تا از خبرنگاران براي پرسش دعوت كند.

* خبرنگاري در سخنان خود گفت: فضاي ياس و نااميدي در استان وجود دارد و مردم در مراجعه به دستگاه هاي استان با اين پاسخ مواجهه مي شوند كه دولت پول ندارد و بودجه نداريم و حتي پول قند و چايي خود را نيز نمي توانيم تامين كنيم.

*خبرنگار فارس در اين نشست خطاب به استاندار گفت: شما مي دانيد كه بنده چقدر به شما علاقمندم، اما ناديده گرفتن ظرفيت رسانه اي استان براي شخص بنده پذيرفته نيست. بعد از سوال خبرنگار فارس در خصوص عدم حضور رسانه ها در ملاقات هاي استاندار مازندران با مسئولان كشوري يكي از خبرنگاران با صداي بلند و با بردن نام يكي از خبرنگاران با طنز گفت: بالاخره آقاي فلاني بودند كافي است!

*استاندار پس از استماع سخنان معاون هماهنگي امور عمراني به خبرنگار هفته نامه بهنگر در خصوص عدم آسفالت محوطه مسكن مهر نكا اظهار داشت: بالاخره وقتي اين انتقاد شده است پيگيري كنيد كه ان شالله مشكل حل شود.

*فلاح جلودار در پاسخ به عدم حضور مديران در شرق استان نيز گفت: آقاي يونسي كه حداقل كه هفته اي دوبار در رستمكلا و شرق استان حضور دارند.

* كوشكي-خبرنگار پيشكسوت مازندران-اظهار داشت: دستگاه هاي مختلف بودجه فرهنگي دارند، اكبرجوجه و حاج حسن شان به راه است، اما وقتي مي خواهند كمكي به مطبوعات كنند اشك تمساح مي ريزند.

*ربيع فلاح گفت: بنده پوششي در كارهايم ندارم و شفاف هستم و هيچ محدوديت و سانسوري هم از طرف ما صورت نمي پذيرد.

*استاندار مازندران در خصوص مشكلات معيشتي گفت: شما از بین خود نمايندگاني انتخاب كنيد تا راهكارهاي بهبود وضعيت معيشتي و پيشنهاد در خصوص برون رفت از مشكلات اقتصادي را بررسي كنند و در جلسه بعدي اگر اين موضوع دوباره مطرح شود بنده از شما گله خواهم كرد.

*استاندار مازندران ابراز داشت: از جزييات طرح هاي گردشگري جنگل به روز اطلاع دارم و حتي مي دانم در جلسه دفاعيه چه كسي چه حرفي را مي زند.

*در مجموع 30 خبرنگار براي سوال ثبت نام كردند كه بيش از 10 نفر در فرصت پيش رو سوالات خود را مطرح كردند.

* ربيع فلاح اظهار داشت: در خصوص عزل و نصب ها چارچوب هايي براي تعيين شاخص و صلاحيت افراد داريم و اين به معناي قبول كلي از طرف ما نيست.

* وي ادامه داد: بالاخره مديركلي كه عوض شده است، وزيرش از او راضي بوده است و جايگزين او نيز كه به استان آمده نيروي قوي تري است. مديركل سابق بالاخره ظرفيتي دارد كه بايد از آن استفاده كنيم.

*فلاح به رايزني خود با معاون سياسي وزيركشور اشاره كرد و گفت: حتي ايشان نيز به بنده گفته اند كه بسياري از مديران اجرايي دولت قبل را ابقا كرده اند و اين نشان مي دهد رويكرد ما در استان درست بوده است.

*سردبير خبرگزاري تسنيم در اين نشست خطاب به استاندار گفت: نياز است تا هر يك از معاونان شما با مديران كل حوزه خود نشست هاي تخصصي برگزار كنند كه سوالات خبرنگاران پاسخ داده شود. وي به طنز گفت: اين طوري كه نمي شود شما فقط حرف مي زنيد و خسته مي شويد و معاونان نيز مي نشينند و گوش مي دهند!

*استاندار در پاسخ به كنايه خبرنگار مهر مبني بر اينكه از بازديدهاي صبحگاهي شما چه خبر اظهار داشت: خب مدير يك مجموعه مي تواند بسياري از كارها را در صبح پيگيري كند، همين كه از محيط جامعه تحت مديريت خود آگاهي كسب مي كنيد به شما براي مديريت آن كمك خواهد كرد.

*نبيان-معاون عمراني استانداري مازندران-در پاسخ به واكنش هفته نامه حلاج مبني بر انتقاد يكي از خبرنگاران از مديران دولت قبل گفت: ما همه كارمند نظام هستيم، سرباز نظاميم و بايد سربازي نظام را هم در اين مسايل مورد نظر قرار دهيم.

*علي نبيان-معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران-گفت: در موضوع زباله سوز با توجه به جلسه اي كه با حضور جناب آقاي دكتر لاريجاني -ريیس مجلس شوراي اسلامي- داشتيم، وی مشاور خود را براي پيگيري اينكار مامور كردند و با حضور مشاور لاریجانی جلسات متعددي در استان و در تهران برگزار شد.

*استاندار مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه قدس در خصوص اينكه از عملكرد خود راضي است يا خير گفت: بنده هر جوري بگويم شما برداشتي مي كنيد كه شايد به گونه اي شائبه داشته باشد، شما تشريف بياوريد دفتر بنده در گوشي به شما خواهم گفت.

*خبرنگار كياپرس از فشار برخي مديران در برابر انتقاد رسانه اي گلايه كرد و گفت: برخي چون تاب شنيدن واقعيات را ندارند از طريق اداره اي كه خبرنگار در آن مشغول به كار است و يا از طريق حراست اداره اقدام به تحت فشار قرار دادنش مي كنند تا اقعيات را منعكس نكند.

*يونسي –معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران- گفت: در حوزه مطبوعات تا جايي كه دست ما باز باشد کمک می کنیم و اگر نتوانيم نيز عذرخواهي مي كنيم، چرا كه اعتقاد داريم با عذرخواهي انسان بزرگ مي شود.

*جلسه در ساعت 4.30 دقيقه پايان يافت و استاندار هم با اهداي هدايايي از خبرنگاران تجليل كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *