هراز نیوز: استاندار مازندران با بیان اینکه پژوهش باید در خدمت توسعه استان قرار گیرد، گفت: در سال 94 اعتبارات پژوهشی را در راستای رقابتی کردن طرح ها اختصاص خواهیم داد.

ربیع فلاح در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه مازندران، بیان داشت: همه اعتبارات پژوهشی را در سال آینده در اختیار شما دانشگاهیان و پژوهشگران قرار میدهیم به شرط اینکه به صورت کاربردی در حل مشکلات موجود استان مشارکت کنید.

وی افزود: در چنین همایش ها و برنامه هایی می بایست خروجی پژوهش های کاربردی و مشکل گشای پژوهش گران استان را بررسی کنیم و از نتیجه آنها بهره مند گردیم.
فلاح با بیان اینکه رویکرد پژوهشی باید در راستای رویکرد اجتماعی و اقتصادی تعریف شود، اظهار داشت: بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید هرچند در زمینه اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم اما آن چیزی که دولت تدبیر و امید از آن به عنوان شاخص اصلی مدیریت استفاده کرد توجه به زیرساخت‌های اقتصادی بود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران همگام با سیاست مرکزی و شرایط اقتصاد بومی سوق داده شد، افزود: در سال 93 تمام تلاش خود را به کار بردیم تا کشاورزی و تولید محصولات اساسی مازندران از جمله برنج و مرکبات را مدیریت و از ورود برنج خارجی به مازندران جلوگیری شد.

فلاح‌جلودار گفت: در سال 94، تمام اعتبارات بخش پژوهشی در نظر گرفته شده را به این بخش اختصاص می‌یابد و اعلام می‌شود که بودجه اختصاص یافته چندین برابر بودجه امسال است.

استاندار مازندران تصریح کرد: از دانشگاهیان انتظار می‌رود که برای حل مشکلات اقتصادی مازندران راهبردی ارائه دهد تا کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی ما سر و سامان یابد و مشکلات اشتغال و اقتصادی استان حل شود.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش نیز دانشگاه باید از آموزش و پژوهش محوری به سوی کارآفرینی سوق داده شود، افزود: جای بسی تاسف است فارغ‌التحصیلان ما در رشته خود مهارت کافی ندارند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه کارشناسان و فارغ‌التحصیلان باید مهارت در کار را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: برخی از رشته‌های دانشگاهی متناسب با شرایط استان نیست و باید رشته‌های مورد نیاز استان شناسایی و راه‌اندازی شود.

 

عکس: حسین جباری – هراز نیوز

IMG_0001 IMG_007 IMG_0008 IMG_0009 (2) IMG_0009 (3) IMG_0009 (4) IMG_0009 IMG_0017

IMG_0030

IMG_0039 IMG_0042 IMG_0052 IMG_0053 IMG_0061 IMG_0062 IMG_0069 IMG_0075 IMG_0078 (2) IMG_0078 (3)

One thought on “مراسم گراميداشت هفته پژوهش و فناوري در دانشگاه مازندران + عکس”
  1. سلام وقتی یک معلم رو در استان بدون هیچ تجربه ای میان مشاور یا مدیر کل میکنن باید فاتحه پژوهش رو تو استان خوند.
    اقای استاندار بجای شعار بهتر نیست از فریختگان قوی در منسب های مختلف در استان استفاده کنید.
    شما چقدر در این مدت یا مدیرکلتان چه قدر فعالیت داشتند؟؟؟؟
    سهم بودجه پژوهش استان مازندران چه شد؟
    ایا گرفتن همایش بهتر است یا……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *