در یک کورس قرار می‌گیرند، هر دو به بیرون زمین می‌روند اما دقیقا از همین‌جا اتفاقات شروع می‌شود! عالیشاه بلند می‌شود سینه ستبر کرده و با حالتی غضب‌آلود به طرف میلاد می‌رود! فخرالدینی هم کم نمی‌آورد و با دستانش صورت عالیشاه را می‌گیرد تا این کنش و واکنش‌ها تبدیل به یک دعوا شود.
خیلی زود بزرگترها خودشان را به صحنه نزدیک می‌کنند تا این درگیری به اخراج بازیکن تیمشان تبدیل نشود. شاید این درگیری و این شاخ و شانه کشیدن‌ها در هر بازی که اتفاق افتاد جریمه‌اش یک کارت قرمز بود اما شرایط دربی فرق می‌کند، بعضی وقت‌ها قاضی میدان مدیریت می‌کند تا بازی به جنجال نکشد و جو ورزشگاه به هم نریزد به همین خاطر هم سهم عالیشاه و فخرالدینی از این درگیری یک کارت زرد بود!
***
شرایط دربی فرق می‌کند بعضی وقت‌ها مصلحت‌ها بر عدالت چیره شده و در زمین پیاده می‌شود اما احکام این بازی حساس بعد از اتمام آن صادر می‌شود. ناظران کمیته انضباطی به صورت ویژه در ورزشگاه حضور دارند و تمام مسائل را ثبت می‌کنند. روز یکشنبه هم رییس کمیته انضباطی به همراه دستیارانش در ورزشگاه حضور داشتند و نیازی به گزارش ویژه نیست. حسن زاده دید که بازیکنان استقلال و پرسپولیس چطور به جان هم افتادند و اگر کمی این جنجال طول می‌کشید سکوها هم ملتهب می‌شد پس باید تمام این مسائل لحاظ شود.
***
دربی 79 با جنجال شروع شد. این فقط عالیشاه و فخرالدینی نبودند که به جان هم افتادند! در گیری‌ها از دقایق اولیه بازی شروع شد. با یک تکل و خطا آرش برهانی از کوره در رفت و با بنگری که در اکثر بازی‌ها بازیکن عصبی و تند مزاجی نشان داده درگیر شد! صحنه‌ای که برای مخاطبان فوتبال جای تعجب داشت. برهانی که بازیکن صبوری نشان داده در آن درگیری کوتاه نمی‌آمد و بازهم پا در میانی بازیکنان از درگیری بیشتر جلوگیری کرد!
***
کنار زمین خطایی انجام می‌شود داور با سوت خود بازی را متوقف می‌کند، در این صحنه واکنش‌های بنگر جای تامل دارد. سر داور فریاد می‌زند و با اعتراض به خط دفاع اضافه می‌شود. در تمام اتفاقات گزارشگر بازی دنبال کارت زرد داور می‌گردد. بدون شک اعتراض اینچنینی در بازی‌های غیر از دربی کارت زرد جریمه دارد اما بنگر اعتراض می‌کند و در تمام این صحنه‌ها بدون گرفتن کارت سر جای خود قرار می‌گیرد.
***
دربی یک بازی معمولی نیست. میلیون‌ها بیننده آن را رصد می‌کند و به قولی ویترین لیگ برتر ایران است. در کنار نکات فنی بازی، نکات اخلاقی هم مد نظر علاقه‌مندان به فوتبال قرار می‌گیرد. نیاز نیست عادل فردوسی پور در بخش‌هایی از برنامه‌هایش با لب خوانی و تاکید براینکه بازیکن از الفاظ زشتی برای داور استفاده کرده از مسوولان انضباطی بخواهد درباره او تصمیم بگیرند. تصاویر گویای همه چیز بود. همه دیدند مشاجره‌های لفظی بازیکنان یا اعتراض‌های بیش از حد بازیکنان به داور را. اتفاقات کنار زمین هم واضح و گویا بود. باز هم اعتراض مربیان به داور! پس این بار به جای مصلحت اندیشی فکری به حال این فوتبال عصبی کنند. حکمی که عدالت را در دل خود دارد نه مصلحت‌هایی که قطب‌های فوتبال ایران را راضی کند!
***
بعد از بازی خبرنگاران به سراغ رییس کمیته انضباطی می‌روند. سوال این است: «بازیکنانی که درگیر شدند محروم می‌شوند؟» حسن‌زاده در پاسخ به این سوال خبر از محرومیت چند بازیکن می‌دهد. اتفاقات را در ذهن مرور کنید در لابه‌لای بازی دربی چند نفر به جان هم افتادند. برهانی و بنگر و بعد هم عالیشاه و فخرالدینی. پس تا اینجای کار به احتمال زیاد محرومیت در انتظار این چهار بازیکن است اما اگر مصلحت‌ها را هم لحاظ کنیم احتمال محرومیت عالیشاه و فخرالدینی بیشتر خواهد بود. در ادامه هم اعتراض مربیان کنار زمین در حکم کمیته انضباطی حتما حساب می‌شود. با این اوصاف می‌توان پیش‌بینی کرد که عالیشاه و فخرالدینی با حکم کمیته انضباطی محروم خواهند شد.

One thought on “محرومیت در انتظار عالیشاه و فخرالدینی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *