هراز نیوز :برخی از این افراد سابقه کاری بین 5 تا20سال داشتند و در حال تبدیل وضعیت استخدامی بودند که با اخراج مواجه شده اند. بهانه ی جلوگیری از ادامه کار این نیروهای زحمتکش بیمارستان مواردی چون، شرکت در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان، ارتباط با احزاب و گروههای اصلاح طلب، عدم رعایت پوشش اسلامی و… عنوان شده است.

به گزارش هراز نیوز به نقل از آمل کلام نزدیک به یک ماه است، از بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی استان مازندران خبرهای بدی به گوش می رسد. در زمانی که دولت در تدارک اجرای طرحهای بزرگ ملی در بخش بهداشت و درمان کشور است، هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی مازندران با نامه ای از ادامه اشتغال به کار چند نفر از پرسنل بیمارستانهای استان جلوگیری کرده است.

مطابق گزارشات رسیده به آمل کلام از بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان های استان؛ برخی از این افراد سابقه کاری بین 5 تا20سال داشتند و در حال تبدیل وضعیت استخدامی بودند که با اخراج مواجه شده اند. این در حالی است که مراکز درمانی شهرستان آمل با کمبود پرسنل و کادر درمانی مواجه است.

بهانه ی  جلوگیری از ادامه کار این نیروهای زحمتکش بیمارستان مواردی چون، شرکت در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان، ارتباط با احزاب و گروههای اصلاح طلب، عدم رعایت پوشش اسلامی و… عنوان شده است. هسته گزینش طی نامه ای این موارد را به ایشان ابلاغ کرده و به آنها دو ماه فرصت داده که در صورت اعتراض، مراتب را بصورت کتبی به این هسته اعلام کنند.

روال استخدام نیروها در نهادها برابر ضوابط گزینشی مرسوم این بوده که صلاحیت عمومی افراد در بدو ورود آنها بررسی شده و چنانچه تخلفی در زمان اشتغال به کار مرتکب شوند، موضوع کتباً به آنها ابلاغ و یا در موارد ویژه به تشکیل دادگاههای تخلفات اداری منجر و بر اساس آرا صادره عمل می شود. سوألی که پیرامون این موضوع به ذهن متبادر می شود این است که: هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی مازندران چقدر دیر به نداشتن صلاحیت عمومی این افراد پی برده است؟

به نظر می رسد؛ آنچه این روزها در این مراکز درمانی می گذرد دنباله سناریوی بدبین کردن نیروها و جامعه نسبت به مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران و در کل نا امید کردن بدنه اجتماعی نسبت به دولت تدبیر و امید است. این اتفاقات در زمانی  افتاده است که دولت با مشکلات جدی در حوزه های مختلف اداره کشور روبروست. زمانی که وزارت بهداشت و درمان برای اولین بار در کشور به دنبال اجرایی کردن طرح های مهم وعده داده شده توسط رئیس جمهور نظیر بیمه همگانی سلامت و کاهش هزینه های درمان شهروندان است، این اقدامات خارج از عرف و یأس آور موجب خواهد شد عزم واراده کافی برای پیگیری و اجرای این برنامه های مهم در این شهرستان ها موجود نباشد.

قابل توجه رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

نمی خواهیم با نگاه بدبینانه سیاسی به این موضوع بنگریم؛ اما این هشداری برای اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید است. شکست خوردگان انتخاب92 که با گذشت یکسال، هنوز اکثریت مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی را در ادارات و نهادهای دولتی در دست دارند، از بغض اینکه مردم به آنها و سیاستهای زاییده از تفکراتشان “نه” گفته اند، و برای از دست ندادن این پست ها و مناصب، از هر کاری برای چنگ کشیدن به چهره دولت کوتاهی نمی کنند.

16 thoughts on “اخراج چند تن از پرسنل بیمارستانهای استان مازندران”
  1. سلام عرض میکنم به دست اندرکاران سایت هراز نیوز.لطفا بدون تحقیقات و بررسی خبری را منتشر نکنید چونکه گزینش بدون دلیل کسی را رد نمیکند و اینکه تشکیلات گزینش ابدا سیاسی و حزبی تصمیم گیری نمیشود.ضمنا گروههای اصلاح طلب از ته قلب با اصل ولایت مطلقه فقیه مشکل داشته و تقریبا قبول ندارندو طرفداران آنان هم متقابلا به این شکل است لذا رای گزینش بدون دلیل منفی نمیشود.والسلام

  2. دقیقا واقعیت را بیان نمودید از شما متشکریم.امیدوارم ریس جمهوری محبوب هم اگلاع پیدا کنند.البته با پیگیریهای شما صادقین ممنونم

  3. با سلام به هراز نیوز با سایت آمل کلام کاری ندارم ولی از حسن اطلاع رسانی شما ممنونم و هشدار به دوستان …
    آیا می دانید که چه کسانی را برای گزینش احضار کرده اند تمامی این دوستان از بسیجیانی هستند که نگذاشتند انهایی که فتنه سال 88 را ساماندهی کرده بودند پوزه های آنان را به خاک مالیدن و الان بعضی از این دوستان احضار شده اند که جای بسی تردید وجود دارد که البته به نظر بنده آنهایی که گزینش میکنند بدور از هرگونه سیاسی بازی و جناح بازی عمل خواهند کرد

  4. باسلام حدمت دوستان اظهار نظر کننده و سایت خبری هراز نیوز.
    بلی حتما تحقیقاتی بعمل می آید ولی نوع تحقیقات و رابطین تحقیقات بسیار مهم هستند اگر شما دوستان صاحب نظر این مشکلات پیش آمده نه به شخص شما بلکه برای فرزندان و بستگان نزدیک شما باشد قطعا از این خبر حمایت می کردید.
    آقای محسنی عزیز در زمان خودت چاهی تاریک برای فرزندانت حفر نکن زیرا با این تنگ نظری ها نمیشود به چشم انداز 20 ساله که همیشه مورد حمایت مقام معظم رهبریست دستیافت.
    با سپاس

  5. با سپاس از اینکه این دغدغه را مطرح رامطرح نمودید. البته اخراج نیروها در دانشگاه علوم پزشکی تنها محدود به این مورد و هسته گزینش دانشگاه نیست و تعدیل نیرو در راس امور قرار گرفته و باعث از بین رفتن ارامش خیل زیادی از کارکنان و خانواده هایشان شده است.

  6. دست اندر کاران هراز نیوز هم بنظرم باید گزینش شوند.

  7. سلام اقای محسنی چقدر مطمئن از طرف همه پشت تریبون میروید چرا همه را متهم میکنید// نکنه نون شما هم آجر شده یا به لفت و لیس شما خدشه وارد شده دولت 8 ساله رییس شما حاج محمود ایران را 80 سال به عقب راند .. همش دروغ بود و بهتان// کشور های عربی با روی کار امدن حاج محمود در موضوع پارس جنوبی و وزارت نفت جشن گرفته بودند چون بدون مطالعه و با رویت هاله… تمام بزرگترین شرکتهای نفتی دنیا توتال فرانسه وتاسیسات ساحلی هیوندای کره و ….را اخراج کرد تا کشور قطر همجنان به برداشت 70 درصدی میدان گازی مشترک طی 8 سال ادامه دهد این فقط یکی از صدها شاهکار ایشون بود … لطفا مطاتعه کنید

  8. هراز نیوز عزیز من به پاسخ اقای محسنی مطلب ارسال کردم ظاهرا به شما بیشتر بر خورد که عنواو تکراری بودن درج شد رسانه باید شهامت داشته باشد

  9. دوست و شهروند گرامی از حسن نظر جنایعالی بسیار خرسند شده ام ولی ای کاش تعدیل نیروی مورد نظر جنابعالی برای نیروهای تازه وارد و کم تجربه تر اتفاق می افتاد.تازه مازاد نیرو را باید از زبان ریاست و مدیریت داخلی مراکز درمانی پرسش نمود نه عمل ناپسند هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی و رابطین کوته بین آنها زیرا تا آنجا که بنده آگاهی دارم نیروهای اخراج شده برای مراکز تحت خدمت از اهمیت کاری بسیار برخوردار بوده اند ، و اکثر مراکز درمانی با کمبود نیرو مواجه بوده که این مهم با پرداخت اضافه کاری های بالا جبران میگردد تازه مهمتر اینکه برای تعدیل نیرو راهکارهای قانونی وجود دارد نه روش اجراء شده.

  10. با سلام خدمت دوستان میخاستم عرض کنم سیاسی کردن این چیزا سبقه قدیمی داشته و پوششی برای تخلف بعضی هاست اونجوری که میگن یکی از این اقایون …..کرده حالا اگه این اقا تو ستاد یکی هم اگه بوده تخلفش مجازه اینجوری به موضوع نگاه نکنین خود کاندیداها هم راضی نیستند بنام ایشون دخل وتصرف بشه تو اموال دولتی

  11. درود بر اقای علیرضا که حرفاشون کاملا منطقی بود و درود بر رسانه آزاد هراز نیوز

  12. آقای محمدرضائی و آملی اتفاقا یکی از این افرادی که گلوی شما رو می فشارد فقط و فقط و فقط به اتهام فعالیت سیاسی اخراج شده و اگه جابعالی نظری غیر از این داری بهتر است سری به هسته گزینش دانشگاه بزنی یا از افراد مطلع جویا شوید.
    دوستان عزیز شاید شما انسان متعهد و معتقدی باشید خواهشا تهمت های ناروا نزید که سنت خداوند در پاسخ به تهمت بسیار شدید بوده و دو از اخلاق اسلامی است.
    و جالب تر از همه این آقا تو ستاد همه و در همه ادوار انتخابات بوده است.
    باسپاس فراوان از سایت محترم هراز نیوز اگه شما هم نیاز به ادله بیشتری برای اثبات حقانیت این دوستان دارید در خدمتیم

  13. باسلام واحترام خدمت تمامی دوستان

    کسانی که با شرکت درفتنه 88راه خودرا انتخاب نمودن نه تنهابه خود بلکه اعتقادات یک ملت را به بازی گرفتن وجایشان در سیستم اداری نیست با تشکر از هسته گزینش

  14. با سلام.هنوز هم اخراجشان ادامه داره.گردنشون کلفته جوابگو نیستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *