به نام عالِم عالَم
چند ماه پیش یعنی در 23 مرداد ماه، طی یادداشتی در پایگاه وزین و مردمی هراز نیوز در رابطه با فعالیت های شهردار محترم ساری جناب آقای عبوری مردم خدوم شهر ساری منتشر کردم و انتقادات و نکاتی را به عنوان یک شهروند جوان و دانشجو به ایشان یادآوری کردم.
خوب روشن است که فعالیت های ایشان و بازخورد آن در مردم برایم مسئله بودند که به این مهم پرداختم. مخاطبان عزیز و فرهیخته پایگاه هراز نیوز گاه از اشتباهات نوشتاری حقیر گله کردند، بعضی هم نمی دانم بر اساس کدانم روش فیلسوف هرمنوتیک در یادداشت من مخالفت با جشن و شادی و مدافع دگم عزاداری کشف کردند، عده ای هم شهر من، ساری را روستا خواندند، گروهی هم این حقیر را بصیر خواندند، چند نفری به جناب عبوری توصیه داشتند که گوش به حرف هایی چنین ندهند، خوانندگان نیز خیال کردند که من اصرار داشتم که نام میدان فرح آباد، محل ترور برادر آقای عبوری میدان شهید عبوری نام بگیرد، عزیزی هم به بنده اظهار محبت کردند و دعوت به مناظره… و از این دست حدس و گمان ها که هر بار که نظری جدید را می بینم انگشت هیرت به دندان می گیرم!
مهدی عبوری شهردار محبوب ساری، کسی که من با تصویر برادرش که در اتاقم بود بزرگ شدم و هر روز صبح چشم با تصویر او باز کردم، در عین خدمات، فعالیت و تلاشی که برای ساری و ساروی های عزیز انجام داده است، اما به نظر می رسد که بر طبق الگوهای دیگر شهرهای بزرگ کشور جلو می رود و نگاهی رقیبانه به دیگر شهردارها و شهرهای ایران دارد و در سخنرانی های خود از اصفهان و بودجه عظیم آن شهر می گوید.
کسی برای برگزاری جشن در ساری جناب عبوری را ملامت نکرده و برای برپایی عزاداری که اگر برای اهل بیت باشد  همه ما به آن عشق می ورزیم ایشان را دعوت نکرده، اما دعوت از خوانندگانی چون محسن یگانه با هزینه های گزاف، از بودجه بیت المال و تبلیغات غیر مجاز با استفاده از همان منبع را از مهدی عبوری که آوازه ی خانواده ایثارگری را به دوش می کشد انتظار نداریم.
از او و شهرداری انتظار نمی رود که با مجوز دادن به ساختمان های غیر مجاز که آینده شهر و جان شهروندان را در خطر می اندازد و یا از فروش چند میلیونی دو وجب و نصف قبر از زمین خدا برای ما ساروی ها جشن برپا کند و پول های کلان هزینه کند و جیب محسن یگانه را از آن بودجه پر کند.
من نه خصومتی با جناب عبوری دارم و نه با جشن و شادی مردم مخالفم، اما تنها نگران آینده شهر و جوانان این شهرستان و استان هستم که با تمام وجود به همه شان از هیئتی و بسیجی، تا ورزشکار و هنرمند و کارگر عشق می ورزم. روزی پدرانمان با این بهانه که محمدرضا پهلوی با برپایی جشن های دوهزاروپانصد ساله پول ما مردمان را به کام سیاست مداران و اشراف داخلی و خارجی می دهد اما امروز آیا چون نیک بنگری اینگونه نیست که هزینه های سنگین برای همایش ها و کنفرانس ها و کنگره های بی ثمر و بی نتیجه می دهیم؟ و از این روست که باز هم باید جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب با مشارکت سیاسی و اجتماعی خود فریاد زنند و مسیر را با امربه معروف و نهی از منکر به مسئولین نشان دهند.
هادی حق پرست
فعال فرهنگی و سیاسی

2 thoughts on “صراط مستقیم شهردار ساری”
  1. ببینم آقا هادی ؛ شما از خانواده حق پرستی که شاهزاده حسین ساکن هستند می باشید؟
    منظورم محل سکونت پدر آقای عبوری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *