هراز نیوز  :در دومین روز یوم الله دهه فجر سرپرست فرمانداری ویزه آمل با حضور در مراسم افتتاحیه شرکت پرافشان زرین در روستای میخران، با بیان اینکه این پروژه تولیدی در کار گروه توسعه کشاورزی، دومین مرکز فعال پرورش شتر مرغ در آمل می باشد، اعلام کرد در دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 58 پروژه خدماتی، عمرانی و تولیدی به بهره برداری می رسد.

سرپرست فرمانداری آمل با اشاره به اختصاص یک میلیارد و دویست میلیون ریال به این پروژه اظهار داشت، در این مرکز 5 نفر نیروی کار فعالیت می کنند و 100 قطعه شترمرغ در زمینی به مساحت 5000 مترمربع پرورش می یابند. وی افزود مجوز احداث آن با موافقت نامه اداره جهاد کشاورزی صادر و تحت نظارت اداره تعاون، کار و امور اجتماعی و مدیریت علی اعظم خیری راه اندازی شد.

علی اعظم خیری مدیریت شرکت پرافشان زرین آمل با بیان اینکه علاقه من به اقدامات تولیدی موجب شد مرکز پرورش شترمرغ را احداث کنم گفت، گوشت شتر مرغ به دلیل اینکه حاوی پروتئین و ویتامین بالا ، چربی و کلسترول پایین است بهترین نوع گوشت قرمز محسوب می شود و پزشکان مصرف آن را در بسیاری از بیماری ها توصیه و داروسازان از چربی آن برای ساخت انواع کرم استفاده می کنند. همچنین کیفیت چرم شترمرغ نیز در نوع خود بی نظیر است و در ساخت کیف و کفش به کار می رود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سال 91 با هزینه 3 میلیارد و پانصد هزار ریال در زمین شخصی ام راه اندازی شد خاطر نشان کرد بانک کشاورزی مبلغ 2میلیارد و 300هزار ریال تسهیلات اعتباری به این پروزه اختصاص داد. این پروژه با سرمایه گذاری خصوصی و با همکاری اداره جهاد کشاورزی پایان یافت و در دومین روز از یوم الله دهه فجر با حضور فرمانداری آمل ، بخشدار و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

گفتنی است علاوه بر گوشت شترمرغ،می توان از تخم آن برای مصرف خوراکی و صنایع دستی و از چشمان آن برای پیوند به چشم انسان استفاده کرد.

IMAG1811 IMAG1802 IMAG1818 IMAG1814 IMAG1796 IMAG1801 IMAG1813 IMAG1812 شترمرغ

فائزه سلیمی، هراز نیوز

 

One thought on “افتتاح شرکت پرافشان زرین پرورش شتر مرغ /58 پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی در ایام دهه فجر در آمل به بهره برداری می رسد”
  1. سلام این واحد هیچ گونه پروانه بهره برداری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی امل ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *